Основні методи дослідження особистості та категорія нужди

Автор(и)

  • С.Д. Максименко

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-23.%25p

Ключові слова:

генетико-моделюючий метод, суб’єкт учбової діяльності, психічні процеси, експериментально-генетичне вивчення, принципи, особистість, психічний розвиток, вищі психічні функції.

Анотація

Автором досліджено, що за допомогою експерименталь-
но-генетичного методу в суб’єкта навчальної діяльності можна сформу-
вати практично будь-яку психічну структуру. Генетико-моделюючий
метод дозволяє виявити дійсні психологічні механізми становлення
цілісної особистості та її окремих структурно-функціональних оди-
ниць. Зроблено висновок, що експериментально-генетичний метод несе
безпосередньо у собі способи побудови вищих психічних функцій, які
присвоюються суб’єктом у процесі перетворення ним певного змісту.
При цьому саме перетворення поєднує у собі генетичний та структурно-
функціональний моменти об’єктивної реальності й задає тим самим по-
дібні структури (у вигляді способів аналізу) безпосередньо психічному.
Зазначено, що єдиним методологічно правильним способом вивчення
психічного розвитку є його експериментально-генетичне вивчення, а
головним завданням психології навчання виступає завдання зближення
морфологічного, експериментального та генетичного аналізу. Встанов-
лено, що аналітична складова генетично-моделюючого методу спрямо-
вана на виокремлення змістовних рухливих одиниць генези і самомоде-
лювання. Вказано на важливі принципи генетико-моделюючого методу
дослідження особистості.

##submission.downloads##

Як цитувати

Максименко, С. (2019). Основні методи дослідження особистості та категорія нужди. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (23). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-23.%p