Дослідження вербального інтелекту в структурі готовності до шкільного навчання слабозорих дітей
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-23.%25pКлючові слова:
вербальний інтелект, слабозорі діти, готовність до шкільного навчання.Анотація
У статті пред-
ставлено результати дослідження вербального інтелекту в структурі го-
товності до шкільного навчання слабозорих дітей. У ході дослідження
виявлено, що психофізіологічна структура інтелекту слабозорих дітей
характеризується більш низьким рівнем вербального інтелекту і недо-
статнім рівнем сформованості зорово-просторового сприйняття і довіль-
ної організації та регуляції діяльності. Зроблено висновок, що проблема
готовності до шкільного навчання потребує свого подальшого вирішен-
ня в рамках розробки психокорекційних програм, рекомендацій, більш
детального розгляду рівнів і вікових особливостей дітей з порушеним
зором.
Посилання
Артемьева Т.В. Методы диагностики нарушений развития
детей дошкольного возраста / Т.В. Артемьева. – Казань: Из-
дательство «Отечество», 2013. – 142 с.
Ахметзянова А.И. Основы психопатологии / А.И. Ах-
метзянова. – Saarbr cken, Germany: Palmarium Academic
Publishing, 2012. – 160 с.
Ахметзянова А.И. Практикум по клинической психологии /
А.И. Ахметзянова. – Москва: Школьная пресса, 2013. – 78 с.
Литвак А.Г. Психология слепых и слабовидящих: Учебное
пособие для студентов высших педагогических учебных за-
ведений / А.Г.Литвак. – СПб.: «КАРО», 2006. – 325 с.
Никулина Г.В. Оценка готовности к школьному обучению
детей с нарушениями зрения: Учебное пособие / Г.В. Нику-
лина, И.П.Волкова, Е.К. Фещенко. – СПб.: Изд-во РГПУ им.
А.И. Герцена, 2001. – 84 с.
Плаксина Л.И. Психолого-педагогическая характерис-
тика детей с нарушениями зрения: Учебное пособие /
Л.И.Плаксина. – М.: РАОИКП, 1999. – 54 с.
Солнцева Л.И. Тифлопсихология детства / Л.И.Солнцева. –
М.: Полиграф сервис, 2002. – 242 с.
Свиридюк Т.П. Подготовка слабовидящих детей к школе /
Т.П. Свиридюк // НИИ педагогики УССР. – Рад. Школа,
Фотекова Т.А. Тестовая методика диагностики устной
речи: Методическое пособие / Т.А.Фотекова. – М.: «АЙРИС
ПРЕСС», 2007. – 85 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.