Стиль поведінки у конфлікті керівника загальноосвітнього навчального закладу як чинник конфліктності вчителів

Автор(и)

  • Т.В. Дуткевич

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-23.%25p

Ключові слова:

конфліктність, конфліктоген, стиль співпраці, стиль компромісу, стиль пристосування, стиль ігнорування, стиль боротьби, міжособистісні взаємини, педагогічний колектив.

Анотація

У статті розкрито результати теоретико-емпіричного дослідження.
Конфліктність учителя розглянуто як різнорівневе та інтегральне
об’єктивно-суб’єктивне утворення, що зумовлене певними особистісни-
ми властивостями вчителя й знаходить прояв у його спілкуванні, вза-
ємодії, взаєминах із навколишніми як бурхливий та емоційно гострий
тип реагування на конфліктогени. Отримані емпіричні дані засвідчили,
що стиль співпраці у керівника забезпечує оптимальний розподіл вчи-
телів за рівнями конфліктності, найбільш сприятливі умови для розви-
тку колективу.
Стиль боротьби у керівника пригнічує вільне висловлення вчителя-
ми своїх позицій, думок, відкриту постановку та колегіальне вирішення
проблем, розвиток освітнього закладу загальмовується, міжособистісні
взаємини набувають штучного і вимушеного характеру.

Посилання

Анцупов А.Я. Словарь конфликтолога / А.Я. Анцупов,

А.И.Шипилов. – СПб.: Питер, 2006. – 528 с.

Башкин М.В. Конфликтная компетентность личности: Дис.

канд. психол. наук : 19.00.05 «Социальная психология» /

М.В. Башкин. – Ярославль, 2009. – 242 с.

Дзараева Н.А. Воспитание дисциплинированности у студен-

тов 1-2 курсов медицинского вуза в педагогическом процессе

как фактор формирования их конфликтной компетентнос-

ти: Дис… канд. педагог. наук : 13.00.01 : «Общая педагоги-

ка, история педагогики и образования» / Н.А. Дзараева. –

Пермь, 2003. – 235 с.

Добина Н.И. Психологическая структура конфликтности

студентов с разным социометрическим статусом / М.М. Ка-

шапов, Н.И. Добина // Вестник Ярославского государствен-

ного университета им. П.Г.Демидова. Серия: Гуманитарные

науки, 2011. – № 1. – С. 98-103.

Карамушка Л.М. Психологія управління закладами серед-

ньої освіти / Л.М.Карамушка. – К.: Ніка-Центр, 2000. –

с.

Коломінський Н.Л. Психологія педагогічного менеджмен-

ту / Н.Л.Коломінський. – К.: МАУП, 1996. – 176 с.

Леонов Н.И. Психология конфликтного поведения: Дис.

доктора психологических наук : 19.00.05 «Социальная пси-

хология» / Н.И.Леонов. – Ярославль. – 415 с.

Ложкин Г.В. Практическая психология конфликта /

Г.В.Ложкин, Н.И.Повякель. – К.: МАУП, 2002. – 256 с.

Орбан-Лембрик Л.Е. Психологія управління: посібник /

Л.Е.Орбан-Лебрик. – К.: Академвидав, 2003. – 568 с.

Осовська Г.В. Комунікації в менеджменті: курс лекцій /

Г.В.Осовська. – К.: «Кондор», 2003. – 218 с.

Пірен М.І. Конфліктологія / М.І.Пірен. – К.: Академія,

– 452 с

Черненький Ю.П. Вплив стильової сфери на конфліктну по-

ведінку вчителя / Ю.П.Черненький // Практична психоло-

гія та соціальна робота. – 1999. – №3. – С. 5-8.

Черняева Т.В. Конфликтность как учебно-важное качество

студентов / Т.В. Черняева // Системогенез учебной и профес-

сиональной деятельности: матер. III Всерос. научно-практ.

конф. (Ярославль, 9-10 октября 2007г.) / Под ред. Ю.П. По-

варенкова. – Ярославль: «Канцлер», 2007. – С. 264-265.

Шакуров Р.Х. Социально-психологические основы управ-

ления: руководитель и педагогический коллектив /

Р.Х.Шакуров. – М.: Просвещение, 1990. – 208 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Дуткевич, Т. (2019). Стиль поведінки у конфлікті керівника загальноосвітнього навчального закладу як чинник конфліктності вчителів. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (23). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-23.%p