Консультування батьків і вчителів з питання оптимізації розвитку самоствердження особистості підліткового віку
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-23.%25pКлючові слова:
самоствердження, саморозкриття, самоцінність, самовиявлення, самопрезентування, самореалізація, самоактуалізація, особистість підліткового віку.Анотація
У статті презентовано рекомендації практичним психологам щодо кон-
сультування батьків та вчителів з розвитку самоствердження особистос-
ті в період дорослішання. З’ясовано, що прагнення до самоствердження
підлітка визначаються певною соціальною позицією, розумінням – не-
розумінням, прийняттям – неприйняттям, визнанням тощо. Встанов-
лено залежність між особистісним та соціальним самоствердженням
підлітків, яка сприяє особистісному зростанню, самовдосконаленню,
суб’єктивному благополуччю. Злагоджена конструктивна співпраця
практичного психолога з класним керівником, учителем, батьками до-
зволяє особистості підлітка позитивно самостверджуватися та презенту-
вати власне «Я» оточуючим.
Посилання
Грецов А. Г. Тренинг общения для подростков / А. Г. Гре-
цов. – СПб. : Питер, 2006. – 160 с.
Гольдштейн А. Тренінг умінь спілкування: як допомогти
проблемним підліткам / А. Гольдштейн, В. Хомик ; пер. з
англ. В. Хомика. – К. : Либідь, 2003. – 520 с.
Заняття психолога з підлітками / Упоряд. Т. Гончаренко. –
К. : Вид. Дім «Шк. світ» ; вид. Л. Галіцина, 2006. – 120 с.
Коттлер Дж. Психотерапевтическое консультирование /
Дж. Коттлер, Р. Браун. – СПб.: Питер, 2001. – 464 с.
Мастерство психологического консультирования. / Под. ред.
А.А. Бадхена, А.М. Родиной. – СПб.: Речь, 2007. – 240 с.
Наш проблемный подросток : понять и договориться / Под
ред. Л. А. Регуш. – СПб. : Изд-во «СОЮЗ», 2001. – 191 с.
Никитин Е. П. Феномен человеческого самоутверджения /
Е. П. Никитин, Н. Е. Харламенкова. – СПб. : Алетейя,
– 224 с.
Джонсон Д.В. Тренінг саморозкриття / Д. В. Джонсон // Прак-
тична психологія та соціальна робота. – 2003. – № 7. – С. 52-54.
Петрушин С.В. Мастерская психологического консультиро-
вания. – 2-е изд., испр. и доп. / С.В. Петрушин. – СПб.: Речь,
–184 с.
Робота психолога з педколективом / Упоряд. Т. Гончаренко;
-е вид., стереотипне]. – К. : Вид. Дім «Шк. світ» ; вид Л. Га-
ліцина, 2006. – 120 с.
Учителям и родителям о психологии подростка: научн.-по-
пуляр. изд./ Г. Г. Аракелов, Н. М. Жариков, Э. Ф. Зеер и др.;
Под. ред. Г. Г. Аракелова. – М. : Высш. шк., 1990. – 304 с.
Шульга В. Корекція вчинків підлітка: тренінг / В. Шуль-
га. – К. : Шк.. світ, 2007. – 112 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.