Комунікативні здібності як індикатори рівнів сформованості психологічної культури курсантів МВС
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-23.%25pКлючові слова:
комунікативні здібності, комунікативна культура, комунікативна компетентність, професійна культура, когнітивне спілкування, мотиваційне спілкування, діяльне спілкування, опосередковане спілкування.Анотація
У
статті розглядаються комунікативні здібності як індикатори рівнів
сформованості психологічної культури курсантів органів внутрішніх
справ, проблема розвитку їх комунікативної культури і комунікатив-
ної компетентності. Визначено, що при досить високому рівні сформо-
ваності комунікативних здібностей курсантів відкриваються перспек-
тиви успішної їх професійної діяльності, яка вимагають встановлення
різноманітних ділових контактів. Розкриваються особливості розви-
тку комунікативних здібностей у курсантів МВС, що полягає в оволо-
дінні ними способами і прийомами професійного спілкування, засно-
ваними на теоретичній та практичній підготовленості та спрямованих
на оволодіння майбутньою професійною діяльністю. Спілкування
формує курсанта як особистість, дає йому можливість розвивати пев-
ні риси свого характеру, інтереси, звички, схильності, засвоїти норми
і форми етичної поведінки, визначити цілі життя і вибрати засоби їх реалізації.
Посилання
Батракова С.Н. Основы профессионально-педагогическо-
го общения / С.Н. Батракова. – Ярославль: Яр. гос.ун-т,
– 80 с.
Бодалев А.А. Психология межличностных отношений (к
-летию со дня рождения В.Н. Мясищева) / А.А. Бода-
лев // Вопросы психологии. – 1993. – № 2. – С. 86 – 91.
Булах І.С. Психологічні аспекти міжособистісної взаємо-
дії викладачів і студентів: навч.-метод. посіб. / І.С. Булах,
Л.В. Долинська. – К. : НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2002. –
с.
Гнедых В.Н. Формирование коммуникативной культуры
будущих юристов в процессе профессиональной подготов-
ки в вузе: диссертация кандидата педагогических наук:
00.08 / Валентина Николаевна Гнедых. – Магнитогорск,
– 168 с.
Зайцева І.В. Мотивація учіння студентів: монографія /
І.В. Зайцева. – Ірпінь, 2000. –191 с.
Зинченко В.П. Психологические основы педагогики /
В.П. Зинченко. – М.: Гардарики, 2003. – 275 с.
Клюев Е.В. Речевая коммуникация: успешность речево-
го взаимодействия: учеб. пособие для ун-тов и ин-тов /
Е.В. Клюев. – М.: РИПОЛ КЛАССИК, 2002. – 317 с.
Мороз Л.И. Теоретичні засади та організація психологічного
тренінгу в органах внутрішніх справ: монографія / Л.И. Мо-
роз. – К.: Вид. ПАЛИВОДА А.В., 2005. – 228 с.
Напрасна О.Б. Індивідуально-психологічні особливості ког-
нітивно-стильових характеристик навчальної діяльності
студентів: дис. канд. психол. наук: спец.19.00.01 / Напрасна
Оксана Борисівна. – К., 2004. – 188 с.
Шашкин Н.Г. Формирование коммуникативной компе-
тентности у будущих сотрудников органов внутренних дел
в системе высшего образования : Дис. ... канд. пед. наук :
00.08 / Н.Г. Шашкин. – Чебоксары, 2005 – 150 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.