Особливості громадянського формування молоді у контексті трансформації виховної діяльності в 20–30-х рр. ХХ століття
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-23.%25pКлючові слова:
соціально-педагогічні особливості, формування, виховання, громадянськість, трансформація, освітня система, школа, молодь.Анотація
У статті висвітлено соціально-педагогічні особливості громадянсько-
го формування учнівської молоді в Україні у контексті трансформації
виховної діяльності 20–30-х рр. ХХ століття. Досліджено, що почина-
ється розлад у розвитку української педагогічної думки через згортання
оригінальності української системи середньої освіти: відбувається руси-
фікація школи і ліквідація особливостей освітньої системи в Україні та
її централізація з єдиним директивним центром у Москві. Здійснений
аналіз документів засвідчив, що у 1929–1933 рр. відбулася політико-
ідеологічна стандартизація процесу виховання громадянськості дітей і
молоді в Україні; педагогічна наука та українська школа стають части-
ною загальної «радянської культури».
Посилання
Ананьїн С. А. Історія педагогічних течій. Новітні педагогіч-
ні течії / С. А. Ананьїн. – Харків. – 1929. – С. 107–113.
Аркин Е. Дошкольный возраст / Е. Аркин. – М. : – Государ-
ственное издательство. – 1921. – 222 с.
Барт П. Історія соціально – педагогічної ідеї / П. Барт. – Оде-
са, 1923. – 31 с.
Вопросы краеведения в школе / Под ред. проф. В. П. Будано-
ва и И. С. Симонова. – Л., 1926. – 171 с.
Гендрихівська А. Робота з жовтенятами / А. Гендрихівська,
А. Гурарій, В. Дюшен. – Харків: Державне видавництво
України, 1928. – 73 с.
Детдвижение на Украине // Путь просвещения. –1924. –
№ 7. – С. 141–146.
Діяльність наркомосвіти УСРР за 1924-1925 рр. – Харків,
– С. 27 –147.
Дурдуківський В. Дитяче шкільне самоврядування (З прак-
тики трудової школи) // Педагогічний збірник / За ред.
В. Дурдуківського. – Ч. 1. Теорія та методика. – К.: Слово. –
– С. 13–31.
Залкинд А. Б. Вопросы советской педагогики / А .Б. Зал-
кинд. – Л., 1926. – 178 с.
Залужний О. Методи вивчення дитячого колективу / О. За-
лужний. – К., 1926. – С. 20.
Крайник І. Нові напрями / І. Крайник // Учитель.– 1925. –
Ч. 3–4. – С. 61–69.
Крупская Н. Проблема политического образования /
Н. Крупская // На путях к новой школе. – № 4, 5. – 1929. –
С. 5–8.
Лубенець Т. Г. Школа та її робітники / Т. Г. Лубенець // Ра-
дянська освіта. – 1924. – Ч. 9–10. – С. 23–25.
Макаренко А. С. Проблеми шкільного радянського вихован-
ня.– Твори : У 7 т. / А. С. Макаренко. – К. – 1954. – Т. 5. –
С. 124, 243.
Мамонтів Я. Право держави і право дитини (З приводу «Де-
клярації Наркомосвіти У.С.Р.Р. про соціяльне виховання ді-
тей») / Я. Мамонтів. – К., 1922. – Число 1. Травень. – С. 33–
Ряппо Я. П. Новий етап в праці Наркомосвіти / Я. П. Ряп-
по // Радянська освіта. – 1925. – № 2. – С. 8–12.
Скрипник М. Питання соціального виховання / М. Скрип-
ник. – Х., 1929. – С. 9–27.
Яновська Е. В. Соціальне виховання як неминуча історична
потреба / Е. В. Яновська. – Київ, 1921. – 84 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.