Особливості громадянського формування молоді у контексті трансформації виховної діяльності в 20–30-х рр. ХХ століття

Автор(и)

  • І.О. Кучинська

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-23.%25p

Ключові слова:

соціально-педагогічні особливості, формування, виховання, громадянськість, трансформація, освітня система, школа, молодь.

Анотація

У статті висвітлено соціально-педагогічні особливості громадянсько-
го формування учнівської молоді в Україні у контексті трансформації
виховної діяльності 20–30-х рр. ХХ століття. Досліджено, що почина-
ється розлад у розвитку української педагогічної думки через згортання
оригінальності української системи середньої освіти: відбувається руси-
фікація школи і ліквідація особливостей освітньої системи в Україні та
її централізація з єдиним директивним центром у Москві. Здійснений
аналіз документів засвідчив, що у 1929–1933 рр. відбулася політико-
ідеологічна стандартизація процесу виховання громадянськості дітей і
молоді в Україні; педагогічна наука та українська школа стають части-
ною загальної «радянської культури».

Посилання

Ананьїн С. А. Історія педагогічних течій. Новітні педагогіч-

ні течії / С. А. Ананьїн. – Харків. – 1929. – С. 107–113.

Аркин Е. Дошкольный возраст / Е. Аркин. – М. : – Государ-

ственное издательство. – 1921. – 222 с.

Барт П. Історія соціально – педагогічної ідеї / П. Барт. – Оде-

са, 1923. – 31 с.

Вопросы краеведения в школе / Под ред. проф. В. П. Будано-

ва и И. С. Симонова. – Л., 1926. – 171 с.

Гендрихівська А. Робота з жовтенятами / А. Гендрихівська,

А. Гурарій, В. Дюшен. – Харків: Державне видавництво

України, 1928. – 73 с.

Детдвижение на Украине // Путь просвещения. –1924. –

№ 7. – С. 141–146.

Діяльність наркомосвіти УСРР за 1924-1925 рр. – Харків,

– С. 27 –147.

Дурдуківський В. Дитяче шкільне самоврядування (З прак-

тики трудової школи) // Педагогічний збірник / За ред.

В. Дурдуківського. – Ч. 1. Теорія та методика. – К.: Слово. –

– С. 13–31.

Залкинд А. Б. Вопросы советской педагогики / А .Б. Зал-

кинд. – Л., 1926. – 178 с.

Залужний О. Методи вивчення дитячого колективу / О. За-

лужний. – К., 1926. – С. 20.

Крайник І. Нові напрями / І. Крайник // Учитель.– 1925. –

Ч. 3–4. – С. 61–69.

Крупская Н. Проблема политического образования /

Н. Крупская // На путях к новой школе. – № 4, 5. – 1929. –

С. 5–8.

Лубенець Т. Г. Школа та її робітники / Т. Г. Лубенець // Ра-

дянська освіта. – 1924. – Ч. 9–10. – С. 23–25.

Макаренко А. С. Проблеми шкільного радянського вихован-

ня.– Твори : У 7 т. / А. С. Макаренко. – К. – 1954. – Т. 5. –

С. 124, 243.

Мамонтів Я. Право держави і право дитини (З приводу «Де-

клярації Наркомосвіти У.С.Р.Р. про соціяльне виховання ді-

тей») / Я. Мамонтів. – К., 1922. – Число 1. Травень. – С. 33–

Ряппо Я. П. Новий етап в праці Наркомосвіти / Я. П. Ряп-

по // Радянська освіта. – 1925. – № 2. – С. 8–12.

Скрипник М. Питання соціального виховання / М. Скрип-

ник. – Х., 1929. – С. 9–27.

Яновська Е. В. Соціальне виховання як неминуча історична

потреба / Е. В. Яновська. – Київ, 1921. – 84 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Кучинська, І. (2019). Особливості громадянського формування молоді у контексті трансформації виховної діяльності в 20–30-х рр. ХХ століття. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (23). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-23.%p