Особливості громадянського формування молоді у контексті трансформації виховної діяльності в 20–30-х рр. ХХ століття
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-23.%25pKeywords:
соціально-педагогічні особливості, формування, виховання, громадянськість, трансформація, освітня система, школа, молодь.Abstract
У статті висвітлено соціально-педагогічні особливості громадянсько-
го формування учнівської молоді в Україні у контексті трансформації
виховної діяльності 20–30-х рр. ХХ століття. Досліджено, що почина-
ється розлад у розвитку української педагогічної думки через згортання
оригінальності української системи середньої освіти: відбувається руси-
фікація школи і ліквідація особливостей освітньої системи в Україні та
її централізація з єдиним директивним центром у Москві. Здійснений
аналіз документів засвідчив, що у 1929–1933 рр. відбулася політико-
ідеологічна стандартизація процесу виховання громадянськості дітей і
молоді в Україні; педагогічна наука та українська школа стають части-
ною загальної «радянської культури».
References
Ананьїн С. А. Історія педагогічних течій. Новітні педагогіч-
ні течії / С. А. Ананьїн. – Харків. – 1929. – С. 107–113.
Аркин Е. Дошкольный возраст / Е. Аркин. – М. : – Государ-
ственное издательство. – 1921. – 222 с.
Барт П. Історія соціально – педагогічної ідеї / П. Барт. – Оде-
са, 1923. – 31 с.
Вопросы краеведения в школе / Под ред. проф. В. П. Будано-
ва и И. С. Симонова. – Л., 1926. – 171 с.
Гендрихівська А. Робота з жовтенятами / А. Гендрихівська,
А. Гурарій, В. Дюшен. – Харків: Державне видавництво
України, 1928. – 73 с.
Детдвижение на Украине // Путь просвещения. –1924. –
№ 7. – С. 141–146.
Діяльність наркомосвіти УСРР за 1924-1925 рр. – Харків,
– С. 27 –147.
Дурдуківський В. Дитяче шкільне самоврядування (З прак-
тики трудової школи) // Педагогічний збірник / За ред.
В. Дурдуківського. – Ч. 1. Теорія та методика. – К.: Слово. –
– С. 13–31.
Залкинд А. Б. Вопросы советской педагогики / А .Б. Зал-
кинд. – Л., 1926. – 178 с.
Залужний О. Методи вивчення дитячого колективу / О. За-
лужний. – К., 1926. – С. 20.
Крайник І. Нові напрями / І. Крайник // Учитель.– 1925. –
Ч. 3–4. – С. 61–69.
Крупская Н. Проблема политического образования /
Н. Крупская // На путях к новой школе. – № 4, 5. – 1929. –
С. 5–8.
Лубенець Т. Г. Школа та її робітники / Т. Г. Лубенець // Ра-
дянська освіта. – 1924. – Ч. 9–10. – С. 23–25.
Макаренко А. С. Проблеми шкільного радянського вихован-
ня.– Твори : У 7 т. / А. С. Макаренко. – К. – 1954. – Т. 5. –
С. 124, 243.
Мамонтів Я. Право держави і право дитини (З приводу «Де-
клярації Наркомосвіти У.С.Р.Р. про соціяльне виховання ді-
тей») / Я. Мамонтів. – К., 1922. – Число 1. Травень. – С. 33–
Ряппо Я. П. Новий етап в праці Наркомосвіти / Я. П. Ряп-
по // Радянська освіта. – 1925. – № 2. – С. 8–12.
Скрипник М. Питання соціального виховання / М. Скрип-
ник. – Х., 1929. – С. 9–27.
Яновська Е. В. Соціальне виховання як неминуча історична
потреба / Е. В. Яновська. – Київ, 1921. – 84 с.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.