Контекстне навчання практичного психолога для роботи з обдарованими дітьми.

Автор(и)

  • Н.М. Макаренко

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-23.%25p

Ключові слова:

обдарована дитина, діагностика, психодидактичний підхід, контекстне навчання, критерії ідентифікації, семіотична, імітаційна, соціальна моделі.

Анотація

Дитина, яка виділяється серед своїх од-
нолітків яскраво вираженими успіхами у досягненні результатів діяль-
ності – обдарована. Існує явна та прихована, рання та пізня, актуальна
та потенційна обдарованість, обдарованість в залежності від виду діяль-
ності. Для розвитку обдарованості передусім потрібно пройти декілька
етапів діагностики для визначення всіх її видів. Щоб запобігти проблем
розвитку обдарованої дитини, потрібно підсилити просвітницьку робо-
ту серед учителів та батьків щодо специфіки цих проблем. Також необ-
хідно впроваджувати ефективні методи навчання такої категорії дітей:
прискорення, поглиблення, збагачення, проблематизацію, складання
індивідуальних програм розвитку. Для супроводу обдарованих дітей
потрібно готувати практичних психологів за допомогою контекстного
навчання, яке складається з трьох моделей: семіотичної, імітаційної,
соціальної.

Посилання

Renzulli J. The Enrichment Triad Model: A guide for developing

programs for the gifted and talented / Renzulli J. – Wetherfield

CT: Creative Learning Press, 1977. – 89 p.

Щебланова Е.И. Психологическая диагностика одарённости

школьников: проблемы, методы, результаты исследования и

практики / Елена Игоревна Щебланова. – М.: Издательство

Московского психолого-социального института, 2004. – 368 с.

Матюшкин А.М. Одарённость и творчество / Алексей Ми-

хайлович Матюшкин // Мышление, обучение, творчество. –

М.: Изд-во Московского психолого-социального института;

Воронеж: МОДЕК, 2003. – 720 с.

Моляко В.О. Актуальні соціально-психологічні аспекти про-

блеми обдарованості / Валентин Олексійович Моляко // Об-

дарована дитина. – 1998. – №1. – С.2-4.

Савенков А.И. Одарённый ребёнок дома и в школе /

А.И.Савенков. – Екатеринбург: У-Фактория, 2004. – 272 с.

Torrance E.P. The nature of creativity as manifest in the

testing // The nature of creativity /R. Stemberg, T. Tardif

(eds.). – Cambridge: Cambr. Press, 1988. – P.43-75.

Макаренко Н.М.Самостійне вивчення курсу «Психологія

обдарованої дитини». Навчальний посібник / Наталя Мака-

ренко. – Кривий Ріг: Видавничий дім, 2010. – 186 с.

Рубинштейн С. Л. Основы общей психологии / Сергей Ру-

бинштейн. – Спб., 2000.— 712 с.

Як цитувати

Макаренко, Н. (2019). Контекстне навчання практичного психолога для роботи з обдарованими дітьми. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (23). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-23.%p