Контекстне навчання практичного психолога для роботи з обдарованими дітьми.
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-23.%25pКлючові слова:
обдарована дитина, діагностика, психодидактичний підхід, контекстне навчання, критерії ідентифікації, семіотична, імітаційна, соціальна моделі.Анотація
Дитина, яка виділяється серед своїх од-
нолітків яскраво вираженими успіхами у досягненні результатів діяль-
ності – обдарована. Існує явна та прихована, рання та пізня, актуальна
та потенційна обдарованість, обдарованість в залежності від виду діяль-
ності. Для розвитку обдарованості передусім потрібно пройти декілька
етапів діагностики для визначення всіх її видів. Щоб запобігти проблем
розвитку обдарованої дитини, потрібно підсилити просвітницьку робо-
ту серед учителів та батьків щодо специфіки цих проблем. Також необ-
хідно впроваджувати ефективні методи навчання такої категорії дітей:
прискорення, поглиблення, збагачення, проблематизацію, складання
індивідуальних програм розвитку. Для супроводу обдарованих дітей
потрібно готувати практичних психологів за допомогою контекстного
навчання, яке складається з трьох моделей: семіотичної, імітаційної,
соціальної.
Посилання
Renzulli J. The Enrichment Triad Model: A guide for developing
programs for the gifted and talented / Renzulli J. – Wetherfield
CT: Creative Learning Press, 1977. – 89 p.
Щебланова Е.И. Психологическая диагностика одарённости
школьников: проблемы, методы, результаты исследования и
практики / Елена Игоревна Щебланова. – М.: Издательство
Московского психолого-социального института, 2004. – 368 с.
Матюшкин А.М. Одарённость и творчество / Алексей Ми-
хайлович Матюшкин // Мышление, обучение, творчество. –
М.: Изд-во Московского психолого-социального института;
Воронеж: МОДЕК, 2003. – 720 с.
Моляко В.О. Актуальні соціально-психологічні аспекти про-
блеми обдарованості / Валентин Олексійович Моляко // Об-
дарована дитина. – 1998. – №1. – С.2-4.
Савенков А.И. Одарённый ребёнок дома и в школе /
А.И.Савенков. – Екатеринбург: У-Фактория, 2004. – 272 с.
Torrance E.P. The nature of creativity as manifest in the
testing // The nature of creativity /R. Stemberg, T. Tardif
(eds.). – Cambridge: Cambr. Press, 1988. – P.43-75.
Макаренко Н.М.Самостійне вивчення курсу «Психологія
обдарованої дитини». Навчальний посібник / Наталя Мака-
ренко. – Кривий Ріг: Видавничий дім, 2010. – 186 с.
Рубинштейн С. Л. Основы общей психологии / Сергей Ру-
бинштейн. – Спб., 2000.— 712 с.
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.