Дослідження співвідношення між домінуючими копінг-стратегіями, рівнем тривожності та самооцінки учнів
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-23.%25pКлючові слова:
стрес, адаптація, допінг-поведінка, копінг-стратегія, самооцінка, особистісна тривожність, ситуативна тривожність, учні.Анотація
Стаття при-
свячена дослідженню копінг-поведінки, як механізму збереження пси-
хічного і фізичного благополуччя в стресових ситуаціях. У результаті
експериментального дослідження було визначено взаємозалежність
між вибором копінг-стратегії та рівнем тривожності й самооцінки в
учнів 7-х та 11-х класів. Встановлено, що існує взаємозв‘язок між ко-
пінг-стратегіями, рівнем самооцінки та тривожності. Показано, що учні
при високій ситуативній тривожності для подолання стресової ситуації
обирають копінг-стратегію «дистанціювання», а копінг-стратегію «са-
моконтроль» обирають учні з високою особистісною тривожністю. Зро-
блено висновок, що при зниженні рівня самооцінки для запобігання
прояву стресу у складній ситуації учні обирають копінг-стратегію «при-
йняття відповідальності».
Посилання
Бернс Р. Развитие Я-концепции и воспитание / Р. Бернс. –
М.: Прогресс, 1986. – 420 с.
Маслоу А.Х. Мотивация и личность. 3-е изд. / А.Х. Мас-
лоу. – СПб.: Питер, 2008. – 352 с.
Психология адаптации личности. Анализ. Теория. Практи-
ка / А.А. Реан, А.Р. Кудашев, А.А. Баранов. – СПб.: Прайм-
еврознак, 2006. – 470 с.
Lazarus R.S. Emоtiоns: a cоgnitive рhenоmenоlоgical analysis /
R.S. Lazarus, A.D. Kanner, S. Fоlkman// Emоtiоn. Theоry,
Research and Exрerience. – V. 1, N.Y., 1980. – РР. 185–217.
Amirkhan J.H. Factоr analiticaly drived measure оf cоing: the
strategy indicatоr / J.H. Amirkhan // J. оf Рersоnality and
Sоcial Рsychоlоgy, 1990. – V. 59. – РР. 1066–1074.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.