Дослідження співвідношення між домінуючими копінг-стратегіями, рівнем тривожності та самооцінки учнів

Authors

  • О.В. Сазонова

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-23.%25p

Keywords:

стрес, адаптація, допінг-поведінка, копінг-стратегія, самооцінка, особистісна тривожність, ситуативна тривожність, учні.

Abstract

Стаття при-
свячена дослідженню копінг-поведінки, як механізму збереження пси-
хічного і фізичного благополуччя в стресових ситуаціях. У результаті
експериментального дослідження було визначено взаємозалежність
між вибором копінг-стратегії та рівнем тривожності й самооцінки в
учнів 7-х та 11-х класів. Встановлено, що існує взаємозв‘язок між ко-
пінг-стратегіями, рівнем самооцінки та тривожності. Показано, що учні
при високій ситуативній тривожності для подолання стресової ситуації
обирають копінг-стратегію «дистанціювання», а копінг-стратегію «са-
моконтроль» обирають учні з високою особистісною тривожністю. Зро-
блено висновок, що при зниженні рівня самооцінки для запобігання
прояву стресу у складній ситуації учні обирають копінг-стратегію «при-
йняття відповідальності».

References

Бернс Р. Развитие Я-концепции и воспитание / Р. Бернс. –

М.: Прогресс, 1986. – 420 с.

Маслоу А.Х. Мотивация и личность. 3-е изд. / А.Х. Мас-

лоу. – СПб.: Питер, 2008. – 352 с.

Психология адаптации личности. Анализ. Теория. Практи-

ка / А.А. Реан, А.Р. Кудашев, А.А. Баранов. – СПб.: Прайм-

еврознак, 2006. – 470 с.

Lazarus R.S. Emоtiоns: a cоgnitive рhenоmenоlоgical analysis /

R.S. Lazarus, A.D. Kanner, S. Fоlkman// Emоtiоn. Theоry,

Research and Exрerience. – V. 1, N.Y., 1980. – РР. 185–217.

Amirkhan J.H. Factоr analiticaly drived measure оf cоing: the

strategy indicatоr / J.H. Amirkhan // J. оf Рersоnality and

Sоcial Рsychоlоgy, 1990. – V. 59. – РР. 1066–1074.

How to Cite

Сазонова, О. (2019). Дослідження співвідношення між домінуючими копінг-стратегіями, рівнем тривожності та самооцінки учнів. Collection of Research Papers "Problems of Modern Psychology", (23). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-23.%p