Особливості моделювання особистісних конструктів підлітків у сім’ях різного типу

Автор(и)

  • Н.М. Токарева

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-23.%25p

Ключові слова:

гуманізація освіти, рефлексивно-діалогічна взаємодія, виховний процес, особистісні конструкти, підліток, поведінковий симптомокомплекс, дисфункціональні сім’ї.

Анотація

У статті розглядаються психологіч-
ні складові гуманізації освітньо-виховного процесу на основі реалізації
стратегічної концепції особистісного розвитку у нестабільних умовах
сучасного суспільства. У цьому контексті проаналізовано розвивальні
можливості рефлексивно-діалогічної взаємодії як умови гуманізації ви-
ховання. На підставі даних теоретичних позицій було проведено емпі-
ричне дослідження, результати якого презентують модус особистісних
конструктів (тривожність, агресія, соціальний статус у референтній
групі) підлітків із сімей різного типу. Доведено, що цілеспрямований
психолого-педагогічний супровід особистості підлітка у системі рефлек-
сивно-діалогічної взаємодії сприяє стабілізації поведінкового симпто-
мокомплексу дітей із дисфункціональних сімей.

Посилання

Балл Г. О. Проблема гуманізації освіти та деякі напрямки її

розв’язання // Психологічні засади гуманізації загальної се-

редньої освіти / За ред. С. О. Муратова. – Рівне : Світанкова

Зоря, 1995. – С. 10 – 16.

Давыдова Г. И. Развитие индивидуальности в контексте реф-

лексивно-диалогического взаимодействия / Г. И. Давыдова,

И. Н. Семенов // Мир психологии. – 2008.– № 1. – С.59 – 71.

Мацумото Д. Человек, культура, психология. Удивительные

загадки, исследования и открытия / Д. Мацумото. – СПб.:

Прайм-ЕВРОЗНАК, 2008. – 234 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Токарева, Н. (2019). Особливості моделювання особистісних конструктів підлітків у сім’ях різного типу. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (23). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-23.%p