До проблеми теоретико-емпіричного вивчення соціально-психологічної компетентності старшокласників у спілкуванні

Автор(и)

  • І.В. Федосєєва

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-23.%25p

Ключові слова:

спілкування, комунікація, соціально-психологічна компетентність, комунікативна компетентність, міжособистісні взаємини, навчальна діяльність, старший шкільний вік.

Анотація

У статті розкрито результати ґрунтовного теоретико-емпіричного до-
слідження проблеми компетентності старшокласників у спілкуванні.
Автором здійснено спробу на основі аналізу дефініцій компетентності у
спілкуванні виявити відмінності у підходах різних авторів і одночасно
засвідчити певну спільність поглядів щодо тих чи інших ознак даного
психологічного феномена; виокремити структурні складові досліджу-
ваного комплексного утворення. Стрижневим завданням, розв’язаним
у дослідженні, стала розробка і верифікація на матеріалі емпіричних
досліджень методики вимірювання рівня компетентності старшоклас-
ників у спілкуванні. Проведене емпіричне дослідження презентоване у
вигляді результатів констатувального експерименту на матеріалі учнів
старших класів середніх загальноосвітніх навчальних закладів Украї-
ни.

Посилання

Энциклопедия психологических тестов. Общение, лидер-

ство, межличностные отношения. – М. : ООО «Издательство

АСТ», 2007. – 304 с.

Курилова С.Ю. Формирование коммуникативной компе-

тентности старшеклассников в учебной проектной деятель-

ности : автореф. дисс. на соискание научной степени канд.

педагог. наук: спец. : 13.00.01 «Общая педагогика, история

педагогики и образования» / С.Ю. Курилова. – Владикав-

каз, 2011. – 19 с.

Метелева Л.А. Психолого-педагогические условия формиро-

вания коммуникативной компетентности учащихся в про-

цессе обучения иностранному языку : автореф. дисс. на соис-

кание научной степени канд. психол. наук: спец. : 19.00.07

«Педагогическая психология» / Л.А. Метелева. – Самара,

– 22 с.

Психология личности : тесты, опросники, методики /

[авторы-составители Н.В. Киршева, Н.В. Рябчикова]. – М. :

Геликон, 2005. – 220 с.

Райгородский Д.Я. Практическая психодиагностика. Мето-

дики и тесты : учебное пособие / Д.Я. Райгородский. – Сама-

ра : Изд. дом «БАХРАХ-М», 2002. – 672 с.

Сікорська Л.Б. Психологічні умови оптимізації міжосо-

бистісних взаємин учнів на початковому етапі навчання :

автореф. дис. ... канд. психол. наук : спец.: 19.00.07 «Педа-

гогічна та вікова психологія» / Л.Б. Сікорська. – Київ, 2009. –

с.

Тимофієва М.П. Психологічні умови розвитку комунікатив-

ної компетентності майбутнього сімейного лікаря : автореф.

дис. … канд. психол. наук : спец: 19.00.07 «Педагогічна та

вікова психологія» / М.П. Тимофієва. – Київ, 2008. – 21 с.

Фетискин Н.П. Социально-психологическая диагности-

ка развития личности и малых групп / Н.П. Фетискин,

В.В. Козлов, Г.М. Мануйлов. – М. : Изд-во Института психо-

терапии, 2005. – 490 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Федосєєва, І. (2019). До проблеми теоретико-емпіричного вивчення соціально-психологічної компетентності старшокласників у спілкуванні. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (23). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-23.%p