До проблеми теоретико-емпіричного вивчення соціально-психологічної компетентності старшокласників у спілкуванні
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-23.%25pКлючові слова:
спілкування, комунікація, соціально-психологічна компетентність, комунікативна компетентність, міжособистісні взаємини, навчальна діяльність, старший шкільний вік.Анотація
У статті розкрито результати ґрунтовного теоретико-емпіричного до-
слідження проблеми компетентності старшокласників у спілкуванні.
Автором здійснено спробу на основі аналізу дефініцій компетентності у
спілкуванні виявити відмінності у підходах різних авторів і одночасно
засвідчити певну спільність поглядів щодо тих чи інших ознак даного
психологічного феномена; виокремити структурні складові досліджу-
ваного комплексного утворення. Стрижневим завданням, розв’язаним
у дослідженні, стала розробка і верифікація на матеріалі емпіричних
досліджень методики вимірювання рівня компетентності старшоклас-
ників у спілкуванні. Проведене емпіричне дослідження презентоване у
вигляді результатів констатувального експерименту на матеріалі учнів
старших класів середніх загальноосвітніх навчальних закладів Украї-
ни.
Посилання
Энциклопедия психологических тестов. Общение, лидер-
ство, межличностные отношения. – М. : ООО «Издательство
АСТ», 2007. – 304 с.
Курилова С.Ю. Формирование коммуникативной компе-
тентности старшеклассников в учебной проектной деятель-
ности : автореф. дисс. на соискание научной степени канд.
педагог. наук: спец. : 13.00.01 «Общая педагогика, история
педагогики и образования» / С.Ю. Курилова. – Владикав-
каз, 2011. – 19 с.
Метелева Л.А. Психолого-педагогические условия формиро-
вания коммуникативной компетентности учащихся в про-
цессе обучения иностранному языку : автореф. дисс. на соис-
кание научной степени канд. психол. наук: спец. : 19.00.07
«Педагогическая психология» / Л.А. Метелева. – Самара,
– 22 с.
Психология личности : тесты, опросники, методики /
[авторы-составители Н.В. Киршева, Н.В. Рябчикова]. – М. :
Геликон, 2005. – 220 с.
Райгородский Д.Я. Практическая психодиагностика. Мето-
дики и тесты : учебное пособие / Д.Я. Райгородский. – Сама-
ра : Изд. дом «БАХРАХ-М», 2002. – 672 с.
Сікорська Л.Б. Психологічні умови оптимізації міжосо-
бистісних взаємин учнів на початковому етапі навчання :
автореф. дис. ... канд. психол. наук : спец.: 19.00.07 «Педа-
гогічна та вікова психологія» / Л.Б. Сікорська. – Київ, 2009. –
с.
Тимофієва М.П. Психологічні умови розвитку комунікатив-
ної компетентності майбутнього сімейного лікаря : автореф.
дис. … канд. психол. наук : спец: 19.00.07 «Педагогічна та
вікова психологія» / М.П. Тимофієва. – Київ, 2008. – 21 с.
Фетискин Н.П. Социально-психологическая диагности-
ка развития личности и малых групп / Н.П. Фетискин,
В.В. Козлов, Г.М. Мануйлов. – М. : Изд-во Института психо-
терапии, 2005. – 490 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.