До проблеми теоретико-емпіричного вивчення соціально-психологічної компетентності старшокласників у спілкуванні
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-23.%25pKeywords:
спілкування, комунікація, соціально-психологічна компетентність, комунікативна компетентність, міжособистісні взаємини, навчальна діяльність, старший шкільний вік.Abstract
У статті розкрито результати ґрунтовного теоретико-емпіричного до-
слідження проблеми компетентності старшокласників у спілкуванні.
Автором здійснено спробу на основі аналізу дефініцій компетентності у
спілкуванні виявити відмінності у підходах різних авторів і одночасно
засвідчити певну спільність поглядів щодо тих чи інших ознак даного
психологічного феномена; виокремити структурні складові досліджу-
ваного комплексного утворення. Стрижневим завданням, розв’язаним
у дослідженні, стала розробка і верифікація на матеріалі емпіричних
досліджень методики вимірювання рівня компетентності старшоклас-
ників у спілкуванні. Проведене емпіричне дослідження презентоване у
вигляді результатів констатувального експерименту на матеріалі учнів
старших класів середніх загальноосвітніх навчальних закладів Украї-
ни.
References
Энциклопедия психологических тестов. Общение, лидер-
ство, межличностные отношения. – М. : ООО «Издательство
АСТ», 2007. – 304 с.
Курилова С.Ю. Формирование коммуникативной компе-
тентности старшеклассников в учебной проектной деятель-
ности : автореф. дисс. на соискание научной степени канд.
педагог. наук: спец. : 13.00.01 «Общая педагогика, история
педагогики и образования» / С.Ю. Курилова. – Владикав-
каз, 2011. – 19 с.
Метелева Л.А. Психолого-педагогические условия формиро-
вания коммуникативной компетентности учащихся в про-
цессе обучения иностранному языку : автореф. дисс. на соис-
кание научной степени канд. психол. наук: спец. : 19.00.07
«Педагогическая психология» / Л.А. Метелева. – Самара,
– 22 с.
Психология личности : тесты, опросники, методики /
[авторы-составители Н.В. Киршева, Н.В. Рябчикова]. – М. :
Геликон, 2005. – 220 с.
Райгородский Д.Я. Практическая психодиагностика. Мето-
дики и тесты : учебное пособие / Д.Я. Райгородский. – Сама-
ра : Изд. дом «БАХРАХ-М», 2002. – 672 с.
Сікорська Л.Б. Психологічні умови оптимізації міжосо-
бистісних взаємин учнів на початковому етапі навчання :
автореф. дис. ... канд. психол. наук : спец.: 19.00.07 «Педа-
гогічна та вікова психологія» / Л.Б. Сікорська. – Київ, 2009. –
с.
Тимофієва М.П. Психологічні умови розвитку комунікатив-
ної компетентності майбутнього сімейного лікаря : автореф.
дис. … канд. психол. наук : спец: 19.00.07 «Педагогічна та
вікова психологія» / М.П. Тимофієва. – Київ, 2008. – 21 с.
Фетискин Н.П. Социально-психологическая диагности-
ка развития личности и малых групп / Н.П. Фетискин,
В.В. Козлов, Г.М. Мануйлов. – М. : Изд-во Института психо-
терапии, 2005. – 490 с.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.