Тривожність на початкових етапах професійного становлення особистості
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-23.%25pКлючові слова:
тривожність, особистісна тривожність, професійна тривожність, тип психологічної освіти, професійна діяльність, шкільні психологи, студенти-психологи, професійне становлення.Анотація
В статті презентовано теоретичний аналіз вітчиз-
няної та зарубіжної психологічної літератури з проблеми дослідження;
визначено місце тривожності та її вплив на професійну діяльність в сис-
темі «людина-людина». Окреслено, що тривожність може виконувати
як конструктивну, так і деструктивну роль, а також з’ясовано емоцій-
но-значимі ситуації, що сприяють її появі. Експериментально виявле-
но чинники, що мають статистично достовірний вплив на особистісну
та професійну тривожність у практичних психологів, встановлено від-
мінності в показниках тривожності серед груп студентів психологічних
спеціальностей і шкільних психологів, які знаходяться на початкових
етапах професійного становлення особистості.
Посилання
Алашеев С. Ю. Состояния тревожности у педагогов/
С. Ю. Алашеев, С. В. Быков// Cоциологический журнал. –
– №3 – 4. – С. 115-122.
Крайг Г. Психология развития/ Грэйс Крайг, Дон Бокум. –
-е изд. – СПб., 2007. – 940 с.
Макарова Л. І. Особливості професійної адаптації шкільних
психологів / Л. І. Макарова // Збірник наукових праць: фі-
лософія, соціологія, психологія. – Івано-Франківськ: Плай,
– Вип. 4. – Ч.2. – С.3-12.
Малолеткова А. В. Снижение ситуативной тревожности как
показатель эффективности психологической подготовки
студентов педагогического вуза: автореф. дис. ... канд. пси-
хол. наук: 19.00.07 / Анна Васильевна Малолеткова. – Ка-
зань, 2003. – 23 с.
Медведева В. Е. Социально-психологические особенности
тревожности педагогов-психологов/ В. Е. Медведева // Из-
вестия Российского государственного педагогического уни-
верситета им. А.И.Герцена. – СПб. – 2009. – №109. – С.181-
Митина Л. М. Психологические особенности противоречий
учителя/ Л. М. Митина, О. В. Кузьменкова // Вопросы пси-
хологии. – 1998. – №3. – С.4-16.
Набат Э. Н. Педагогические условия преодоления тревож-
ности как фактор развития личности студента-практиканта:
автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.01 / Элеонора Нико-
лаевна Набат. – Карачаевск, 2002. – 23 c.
Прихожан А. М. Тревожность у детей и подростков: психо-
логическая природа и возрастная динамика / Анна Михай-
ловна Прихожан. – М., 2000. – 304 с.
Прохоров А. О. Психические состояния и их проявления в
учебном процессе/ А.О. Прохоров/ Казань, 1991. – 168 с.
Психологическое обеспечение профессиональной деятель-
ности/ [Никифоров Г. С., Дмитриева М. А.]; под ред. Г. С.
Никифорова. — Спб.: Издательство С.-Петерб. ун-та, 1991. –
с.
Реан А. А. Факторы стрессоустойчивости учителей/
А. А. Реан, А. А. Баранов // Вопросы психологии. – 2007. –
№ 1. – С. 45-54.
Халик Е. А. Тревожность у начинающих специалистов-пси-
хологов / Е. А. Халик // Психология ХХI века : сб. статей
IV Международной научно-практической конференции
молодых ученых. – СПб, 2009. – С. 108–118.
Чернобровкин В. Н. Сравнительный анализ проявлений тре-
вожности у студентов педвузов и учителей / Владимир Ни-
колаевич Чернобровкин, И.В.Сергеева // Наука і освіта. –
– № 1-2. – С. 117 – 118.
Шабанова Т. Л. Тревожность и способы ее регуляции в про-
фессиональной деятельности учителя: дис. ... канд. психол.
наук: спец. 19.00.07 / Татьяна Леонидовна Шабанова. – Н.
Новгород, 1998. – 209 c.
Тривожність як прояв суперечливостей в «Я-концепції»
майбутнього вчителя [Текст] / Віктор Іванович Юрченко//
Педагогіка і психологія. – 1997. – №1. – С.191-197.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.