Тривожність на початкових етапах професійного становлення особистості

Автор(и)

  • О.О. Халік

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-23.%25p

Ключові слова:

тривожність, особистісна тривожність, професійна тривожність, тип психологічної освіти, професійна діяльність, шкільні психологи, студенти-психологи, професійне становлення.

Анотація

В статті презентовано теоретичний аналіз вітчиз-
няної та зарубіжної психологічної літератури з проблеми дослідження;
визначено місце тривожності та її вплив на професійну діяльність в сис-
темі «людина-людина». Окреслено, що тривожність може виконувати
як конструктивну, так і деструктивну роль, а також з’ясовано емоцій-
но-значимі ситуації, що сприяють її появі. Експериментально виявле-
но чинники, що мають статистично достовірний вплив на особистісну
та професійну тривожність у практичних психологів, встановлено від-
мінності в показниках тривожності серед груп студентів психологічних
спеціальностей і шкільних психологів, які знаходяться на початкових
етапах професійного становлення особистості.

Посилання

Алашеев С. Ю. Состояния тревожности у педагогов/

С. Ю. Алашеев, С. В. Быков// Cоциологический журнал. –

– №3 – 4. – С. 115-122.

Крайг Г. Психология развития/ Грэйс Крайг, Дон Бокум. –

-е изд. – СПб., 2007. – 940 с.

Макарова Л. І. Особливості професійної адаптації шкільних

психологів / Л. І. Макарова // Збірник наукових праць: фі-

лософія, соціологія, психологія. – Івано-Франківськ: Плай,

– Вип. 4. – Ч.2. – С.3-12.

Малолеткова А. В. Снижение ситуативной тревожности как

показатель эффективности психологической подготовки

студентов педагогического вуза: автореф. дис. ... канд. пси-

хол. наук: 19.00.07 / Анна Васильевна Малолеткова. – Ка-

зань, 2003. – 23 с.

Медведева В. Е. Социально-психологические особенности

тревожности педагогов-психологов/ В. Е. Медведева // Из-

вестия Российского государственного педагогического уни-

верситета им. А.И.Герцена. – СПб. – 2009. – №109. – С.181-

Митина Л. М. Психологические особенности противоречий

учителя/ Л. М. Митина, О. В. Кузьменкова // Вопросы пси-

хологии. – 1998. – №3. – С.4-16.

Набат Э. Н. Педагогические условия преодоления тревож-

ности как фактор развития личности студента-практиканта:

автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.01 / Элеонора Нико-

лаевна Набат. – Карачаевск, 2002. – 23 c.

Прихожан А. М. Тревожность у детей и подростков: психо-

логическая природа и возрастная динамика / Анна Михай-

ловна Прихожан. – М., 2000. – 304 с.

Прохоров А. О. Психические состояния и их проявления в

учебном процессе/ А.О. Прохоров/ Казань, 1991. – 168 с.

Психологическое обеспечение профессиональной деятель-

ности/ [Никифоров Г. С., Дмитриева М. А.]; под ред. Г. С.

Никифорова. — Спб.: Издательство С.-Петерб. ун-та, 1991. –

с.

Реан А. А. Факторы стрессоустойчивости учителей/

А. А. Реан, А. А. Баранов // Вопросы психологии. – 2007. –

№ 1. – С. 45-54.

Халик Е. А. Тревожность у начинающих специалистов-пси-

хологов / Е. А. Халик // Психология ХХI века : сб. статей

IV Международной научно-практической конференции

молодых ученых. – СПб, 2009. – С. 108–118.

Чернобровкин В. Н. Сравнительный анализ проявлений тре-

вожности у студентов педвузов и учителей / Владимир Ни-

колаевич Чернобровкин, И.В.Сергеева // Наука і освіта. –

– № 1-2. – С. 117 – 118.

Шабанова Т. Л. Тревожность и способы ее регуляции в про-

фессиональной деятельности учителя: дис. ... канд. психол.

наук: спец. 19.00.07 / Татьяна Леонидовна Шабанова. – Н.

Новгород, 1998. – 209 c.

Тривожність як прояв суперечливостей в «Я-концепції»

майбутнього вчителя [Текст] / Віктор Іванович Юрченко//

Педагогіка і психологія. – 1997. – №1. – С.191-197.

##submission.downloads##

Як цитувати

Халік, О. (2019). Тривожність на початкових етапах професійного становлення особистості. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (23). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-23.%p