Тривожність на початкових етапах професійного становлення особистості
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2014-23.%25pKeywords:
тривожність, особистісна тривожність, професійна тривожність, тип психологічної освіти, професійна діяльність, шкільні психологи, студенти-психологи, професійне становлення.Abstract
В статті презентовано теоретичний аналіз вітчиз-
няної та зарубіжної психологічної літератури з проблеми дослідження;
визначено місце тривожності та її вплив на професійну діяльність в сис-
темі «людина-людина». Окреслено, що тривожність може виконувати
як конструктивну, так і деструктивну роль, а також з’ясовано емоцій-
но-значимі ситуації, що сприяють її появі. Експериментально виявле-
но чинники, що мають статистично достовірний вплив на особистісну
та професійну тривожність у практичних психологів, встановлено від-
мінності в показниках тривожності серед груп студентів психологічних
спеціальностей і шкільних психологів, які знаходяться на початкових
етапах професійного становлення особистості.
References
Алашеев С. Ю. Состояния тревожности у педагогов/
С. Ю. Алашеев, С. В. Быков// Cоциологический журнал. –
– №3 – 4. – С. 115-122.
Крайг Г. Психология развития/ Грэйс Крайг, Дон Бокум. –
-е изд. – СПб., 2007. – 940 с.
Макарова Л. І. Особливості професійної адаптації шкільних
психологів / Л. І. Макарова // Збірник наукових праць: фі-
лософія, соціологія, психологія. – Івано-Франківськ: Плай,
– Вип. 4. – Ч.2. – С.3-12.
Малолеткова А. В. Снижение ситуативной тревожности как
показатель эффективности психологической подготовки
студентов педагогического вуза: автореф. дис. ... канд. пси-
хол. наук: 19.00.07 / Анна Васильевна Малолеткова. – Ка-
зань, 2003. – 23 с.
Медведева В. Е. Социально-психологические особенности
тревожности педагогов-психологов/ В. Е. Медведева // Из-
вестия Российского государственного педагогического уни-
верситета им. А.И.Герцена. – СПб. – 2009. – №109. – С.181-
Митина Л. М. Психологические особенности противоречий
учителя/ Л. М. Митина, О. В. Кузьменкова // Вопросы пси-
хологии. – 1998. – №3. – С.4-16.
Набат Э. Н. Педагогические условия преодоления тревож-
ности как фактор развития личности студента-практиканта:
автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.01 / Элеонора Нико-
лаевна Набат. – Карачаевск, 2002. – 23 c.
Прихожан А. М. Тревожность у детей и подростков: психо-
логическая природа и возрастная динамика / Анна Михай-
ловна Прихожан. – М., 2000. – 304 с.
Прохоров А. О. Психические состояния и их проявления в
учебном процессе/ А.О. Прохоров/ Казань, 1991. – 168 с.
Психологическое обеспечение профессиональной деятель-
ности/ [Никифоров Г. С., Дмитриева М. А.]; под ред. Г. С.
Никифорова. — Спб.: Издательство С.-Петерб. ун-та, 1991. –
с.
Реан А. А. Факторы стрессоустойчивости учителей/
А. А. Реан, А. А. Баранов // Вопросы психологии. – 2007. –
№ 1. – С. 45-54.
Халик Е. А. Тревожность у начинающих специалистов-пси-
хологов / Е. А. Халик // Психология ХХI века : сб. статей
IV Международной научно-практической конференции
молодых ученых. – СПб, 2009. – С. 108–118.
Чернобровкин В. Н. Сравнительный анализ проявлений тре-
вожности у студентов педвузов и учителей / Владимир Ни-
колаевич Чернобровкин, И.В.Сергеева // Наука і освіта. –
– № 1-2. – С. 117 – 118.
Шабанова Т. Л. Тревожность и способы ее регуляции в про-
фессиональной деятельности учителя: дис. ... канд. психол.
наук: спец. 19.00.07 / Татьяна Леонидовна Шабанова. – Н.
Новгород, 1998. – 209 c.
Тривожність як прояв суперечливостей в «Я-концепції»
майбутнього вчителя [Текст] / Віктор Іванович Юрченко//
Педагогіка і психологія. – 1997. – №1. – С.191-197.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.