Психологічні особливості підготовки студентів до педагогічної взаємодії в сучасних умовах

Автор(и)

  • О.О. Грейліх

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-22.%25p

Ключові слова:

міжособистісна взаємодія, педагогічне спілкування, особистісна підготовка, саморегулювання, самоаналіз, самооцінка, емпатія, рефлексія, мотиваційна спрямованість, гуманістична спрямованість, професійна компетентність, комунікативність.

Анотація

У статті розглянуто та проана-
лізовано основні напрями підготовки майбутніх вчителів до професій-
ної міжособистісної взаємодії. Здійснено психологічний аналіз змісту
особистісної підготовки фахівця системи освіти. Визначено принципи
організації професійної взаємодії в системі «вчитель-вчитель».
Висвітлено теоретичні положення та практичні підходи до вивчен-
ня проблеми підготовки майбутніх вчителів до міжособистісної вза-
ємодії. Висвітлено підходи до розгляду проблеми професійної міжосо-
бистісної взаємодії як українськими, так і російськими психологами.
Теоретико-методологічні засади підготовки вчителів до міжособистісної
взаємодії в сучасних умовах є єдністю теорії і практики, а також зміс-
том психолого-педагогічної підготовки.
Вивчення визначеної проблеми пов’язане з категоріями суб’єкт –
суб’єктних взаємодій. Вираженням їх в гуманістичній психології є дії
суб’єкт – суб’єктних навчальних стосунків системи «вчитель – учень»
та професійних в системі «вчитель – вчитель». Педагогічна взаємодія в
даній статті включає професійну міжособистісну взаємодію, яка розгля-
дається в стосунках «вчитель – вчитель» та «вчитель – учень».

Посилання

Бех І.Д. Психологічна суть гуманізму у вихованні осо-

бистості / І.Д.Бех //Педагогіка і психологія. Вісник АПН

України. – 1994. – № 3(4). – С. 3-12.

Бодалев А.А. Личность и общение /А.А.Бодалев. – М.: Педа-

гогика, 1985. – 271 с.

Волкова Н.П. Професійно-педагогічна комунікація /

М.П.Вол кова. – К.: Академія, 2006. – 255 с.

Зязюн И.А. Основы педагогического мастерства / И.А.Зя-

зюн. – Москва: Просвещение, 1989. – 302 с.

Киричук О.В. Проблеми психології педагогічної взаємодії/

О.В.Киричук// Психологія. – 1991. – Вип. 37. – С.3-17.

Максименко С.Д. Еще раз о педагогической этике учителя/

С.Д.Максименко // Советская педагогика. – 1981. – № 8. –

С.50-52.

Мясищев В.Н. Социальная психология и психология отно-

шений/ В.Н.Мясищев. – М.: Просвещение, 1965. – С.273-

Чепелєва Н.В. Психологічна культура майбутнього вчителя/

Н.В.Чепелєва. – К.: Знання, 1989. – 31 с.

Яценко Т.С. Активная социально-психологическая подго-

товка учителя к общению с учащимися / Т.С.Яценко. – К.:

Освіта, 1993. – 290 с.

Цимбалюк І.М. Психологія педагогічної праці / І.М.Цим-

балюк. – Рівне: Освіта, 2001. – 117 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Грейліх, О. (2019). Психологічні особливості підготовки студентів до педагогічної взаємодії в сучасних умовах. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (22). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-22.%p