Психологічні особливості підготовки студентів до педагогічної взаємодії в сучасних умовах
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-22.%25pКлючові слова:
міжособистісна взаємодія, педагогічне спілкування, особистісна підготовка, саморегулювання, самоаналіз, самооцінка, емпатія, рефлексія, мотиваційна спрямованість, гуманістична спрямованість, професійна компетентність, комунікативність.Анотація
У статті розглянуто та проана-
лізовано основні напрями підготовки майбутніх вчителів до професій-
ної міжособистісної взаємодії. Здійснено психологічний аналіз змісту
особистісної підготовки фахівця системи освіти. Визначено принципи
організації професійної взаємодії в системі «вчитель-вчитель».
Висвітлено теоретичні положення та практичні підходи до вивчен-
ня проблеми підготовки майбутніх вчителів до міжособистісної вза-
ємодії. Висвітлено підходи до розгляду проблеми професійної міжосо-
бистісної взаємодії як українськими, так і російськими психологами.
Теоретико-методологічні засади підготовки вчителів до міжособистісної
взаємодії в сучасних умовах є єдністю теорії і практики, а також зміс-
том психолого-педагогічної підготовки.
Вивчення визначеної проблеми пов’язане з категоріями суб’єкт –
суб’єктних взаємодій. Вираженням їх в гуманістичній психології є дії
суб’єкт – суб’єктних навчальних стосунків системи «вчитель – учень»
та професійних в системі «вчитель – вчитель». Педагогічна взаємодія в
даній статті включає професійну міжособистісну взаємодію, яка розгля-
дається в стосунках «вчитель – вчитель» та «вчитель – учень».
Посилання
Бех І.Д. Психологічна суть гуманізму у вихованні осо-
бистості / І.Д.Бех //Педагогіка і психологія. Вісник АПН
України. – 1994. – № 3(4). – С. 3-12.
Бодалев А.А. Личность и общение /А.А.Бодалев. – М.: Педа-
гогика, 1985. – 271 с.
Волкова Н.П. Професійно-педагогічна комунікація /
М.П.Вол кова. – К.: Академія, 2006. – 255 с.
Зязюн И.А. Основы педагогического мастерства / И.А.Зя-
зюн. – Москва: Просвещение, 1989. – 302 с.
Киричук О.В. Проблеми психології педагогічної взаємодії/
О.В.Киричук// Психологія. – 1991. – Вип. 37. – С.3-17.
Максименко С.Д. Еще раз о педагогической этике учителя/
С.Д.Максименко // Советская педагогика. – 1981. – № 8. –
С.50-52.
Мясищев В.Н. Социальная психология и психология отно-
шений/ В.Н.Мясищев. – М.: Просвещение, 1965. – С.273-
Чепелєва Н.В. Психологічна культура майбутнього вчителя/
Н.В.Чепелєва. – К.: Знання, 1989. – 31 с.
Яценко Т.С. Активная социально-психологическая подго-
товка учителя к общению с учащимися / Т.С.Яценко. – К.:
Освіта, 1993. – 290 с.
Цимбалюк І.М. Психологія педагогічної праці / І.М.Цим-
балюк. – Рівне: Освіта, 2001. – 117 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.