Психологічні особливості підготовки студентів до педагогічної взаємодії в сучасних умовах
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-22.%25pKeywords:
міжособистісна взаємодія, педагогічне спілкування, особистісна підготовка, саморегулювання, самоаналіз, самооцінка, емпатія, рефлексія, мотиваційна спрямованість, гуманістична спрямованість, професійна компетентність, комунікативність.Abstract
У статті розглянуто та проана-
лізовано основні напрями підготовки майбутніх вчителів до професій-
ної міжособистісної взаємодії. Здійснено психологічний аналіз змісту
особистісної підготовки фахівця системи освіти. Визначено принципи
організації професійної взаємодії в системі «вчитель-вчитель».
Висвітлено теоретичні положення та практичні підходи до вивчен-
ня проблеми підготовки майбутніх вчителів до міжособистісної вза-
ємодії. Висвітлено підходи до розгляду проблеми професійної міжосо-
бистісної взаємодії як українськими, так і російськими психологами.
Теоретико-методологічні засади підготовки вчителів до міжособистісної
взаємодії в сучасних умовах є єдністю теорії і практики, а також зміс-
том психолого-педагогічної підготовки.
Вивчення визначеної проблеми пов’язане з категоріями суб’єкт –
суб’єктних взаємодій. Вираженням їх в гуманістичній психології є дії
суб’єкт – суб’єктних навчальних стосунків системи «вчитель – учень»
та професійних в системі «вчитель – вчитель». Педагогічна взаємодія в
даній статті включає професійну міжособистісну взаємодію, яка розгля-
дається в стосунках «вчитель – вчитель» та «вчитель – учень».
References
Бех І.Д. Психологічна суть гуманізму у вихованні осо-
бистості / І.Д.Бех //Педагогіка і психологія. Вісник АПН
України. – 1994. – № 3(4). – С. 3-12.
Бодалев А.А. Личность и общение /А.А.Бодалев. – М.: Педа-
гогика, 1985. – 271 с.
Волкова Н.П. Професійно-педагогічна комунікація /
М.П.Вол кова. – К.: Академія, 2006. – 255 с.
Зязюн И.А. Основы педагогического мастерства / И.А.Зя-
зюн. – Москва: Просвещение, 1989. – 302 с.
Киричук О.В. Проблеми психології педагогічної взаємодії/
О.В.Киричук// Психологія. – 1991. – Вип. 37. – С.3-17.
Максименко С.Д. Еще раз о педагогической этике учителя/
С.Д.Максименко // Советская педагогика. – 1981. – № 8. –
С.50-52.
Мясищев В.Н. Социальная психология и психология отно-
шений/ В.Н.Мясищев. – М.: Просвещение, 1965. – С.273-
Чепелєва Н.В. Психологічна культура майбутнього вчителя/
Н.В.Чепелєва. – К.: Знання, 1989. – 31 с.
Яценко Т.С. Активная социально-психологическая подго-
товка учителя к общению с учащимися / Т.С.Яценко. – К.:
Освіта, 1993. – 290 с.
Цимбалюк І.М. Психологія педагогічної праці / І.М.Цим-
балюк. – Рівне: Освіта, 2001. – 117 с.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.