Теоретичне обґрунтування формувального експерименту з розвитку професійно значущих характеристик особистісної зрілості майбутніх психологів

Автор(и)

  • Н.М. Дідик

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-22.%25p

Ключові слова:

особистісна зрілість, професійно значуща характеристика, майбутній психолог, формувальний експеримент, розвиток, метод, прийом, форма, самоактуалізація, професійна підготовка.

Анотація

У статті описано особливості проведен-
ня формувального експерименту, спрямованого на розвиток професійно
значущих характеристик особистісної зрілості у майбутніх психологів.
Обґрунтовано погляди різних дослідників на формування професійно
значущих характеристик особистісної зрілості майбутніх психологів з
допомогою різноманітних психологічних методів, прийомів і форм. До-
ведено, що найбільш ефективними є методи активного соціально-пси-
хологічного навчання, психотренінги різного спрямування, ведення
щоденників, написання автонаративів, релаксація, психогімнастика,
ігрові техніки, групові дискусії.

Посилання

Андрійчук І. П. Формування позитивної Я-концепції осо-

бистості майбутніх практичних психологів у процесі профе-

сійної підготовки : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня

канд. психол. наук : спец. 19.00.07 «Педагогічна та вікова

психологія» / І. П. Андрійчук. – К., 2003. – 20 с.

Бадалова М. В. Формування в майбутніх психологів інтелек-

туальної готовності до розв’язування консультативних за-

дач : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. психол.

наук : спец. 19.00.07 «Педагогічна та вікова психологія» /

М. В. Бадалова. – К., 2004. – 18 с.

Біла О. Г. Психокорекційні можливості методу АСПН (на мате-

ріалі підготовки психологів-практиків) : автореф. дис. на здо-

буття наук. ступеня канд. психол. наук : спец. 19.00.07 «Пе-

дагогічна та вікова психологія» / О. Г. Біла. – К., 2002. – 20 с.

Білуха Т. І. Розвиток особистості майбутнього психолога-

практика засобами корекційно-виховного впливу : автореф.

дис. на здобуття наук. ступеня канд. психол. наук : спец.

00.07 «Педагогічна та вікова психологія» / Т. І. Білуха. –

Івано-Франківськ, 2006. – 20 с.

Іваненко Б. Б. Особистісна психокорекція майбутнього прак-

тичного психолога засобами активного соціально-психоло-

гічного навчання: дис. … кандидата психол. наук : 19.00.07 /

Богдана Борисівна Іваненко. – Черкаси, 2005. – 199 с.

Ігнатович О. М. Психологічні особливості творчої самоді-

яльності особистості як умови професійної підготовки май-

бутніх психологів : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня

канд. психол. наук : спец. 19.00.07 «Педагогічна та вікова

психологія» / О. М. Ігнатович. – К., 2004. – 20 с.

Міненко О. О. Особистісне змінювання в процесі професійної

підготовки студентів-психологів: дис. … кандидата психол.

наук : 19.00.07 / Ольга Олександрівна Міненко. – К., 2004. –

с.

Мова Л. В. Психологічні особливості забезпечення особистіс-

ної самореалізації майбутніх психологів у процесі фахової

підготовки : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд.

психол. наук : спец. 19.00.07 «Педагогічна та вікова психо-

логія» / Л. В. Мова. – К., 2003. – 20 с.

Пов’якель Н. І. Саморегуляція професійного мислен-

ня в системі фахової підготовки практичних психоло-

гів : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня докт. психол.

наук : спец. 19.00.07 «Педагогічна та вікова психологія» /

Н. І. Пов’якель. – К., 2004. – 40 с.

Потапчук Л. В. Психологічні особливості становлення осо-

бистісної зрілості старшокласників : дис. … к. психол. н.:

00.01. – Луцьк : Волинський державний університет іме-

ні Лесі Українки, 2001. – 205 с.

Темрук О. В. Розвиток особистісної зрілості майбутнього

вчителя у процесі професійної підготовки: дис. … кандида-

та психол. наук : 19.00.07 / Олена Василівна Темрук. – К.,

– 198 с.

Тимощук І. Г. Формування морально-етичної відповідаль-

ності особистості майбутнього практичного психолога : ав-

тореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. психол. наук :

спец. 19.00.07 «Педагогічна та вікова психологія» / І. Г.

Тимощук. – К., 2003. – 20 с.

Штепа О. С. Диспозиційна модель особистісної зрілості : дис.

… кандидата психол. наук : 19.00.05 / Олена Станіславівна

Штепа. – Львів, 2003. – 146 с.

Яценко Т. С. Концептуальні засади і методика глибинної

психокорекції: підготовка психолога-практика / Т. С. Яцен-

ко, Б. Б. Іваненко, С. М.Аврамченко та ін. – К.: Вища школа,

– 342 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Дідик, Н. (2019). Теоретичне обґрунтування формувального експерименту з розвитку професійно значущих характеристик особистісної зрілості майбутніх психологів. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (22). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-22.%p