Теоретичне обґрунтування формувального експерименту з розвитку професійно значущих характеристик особистісної зрілості майбутніх психологів
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-22.%25pКлючові слова:
особистісна зрілість, професійно значуща характеристика, майбутній психолог, формувальний експеримент, розвиток, метод, прийом, форма, самоактуалізація, професійна підготовка.Анотація
У статті описано особливості проведен-
ня формувального експерименту, спрямованого на розвиток професійно
значущих характеристик особистісної зрілості у майбутніх психологів.
Обґрунтовано погляди різних дослідників на формування професійно
значущих характеристик особистісної зрілості майбутніх психологів з
допомогою різноманітних психологічних методів, прийомів і форм. До-
ведено, що найбільш ефективними є методи активного соціально-пси-
хологічного навчання, психотренінги різного спрямування, ведення
щоденників, написання автонаративів, релаксація, психогімнастика,
ігрові техніки, групові дискусії.
Посилання
Андрійчук І. П. Формування позитивної Я-концепції осо-
бистості майбутніх практичних психологів у процесі профе-
сійної підготовки : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня
канд. психол. наук : спец. 19.00.07 «Педагогічна та вікова
психологія» / І. П. Андрійчук. – К., 2003. – 20 с.
Бадалова М. В. Формування в майбутніх психологів інтелек-
туальної готовності до розв’язування консультативних за-
дач : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. психол.
наук : спец. 19.00.07 «Педагогічна та вікова психологія» /
М. В. Бадалова. – К., 2004. – 18 с.
Біла О. Г. Психокорекційні можливості методу АСПН (на мате-
ріалі підготовки психологів-практиків) : автореф. дис. на здо-
буття наук. ступеня канд. психол. наук : спец. 19.00.07 «Пе-
дагогічна та вікова психологія» / О. Г. Біла. – К., 2002. – 20 с.
Білуха Т. І. Розвиток особистості майбутнього психолога-
практика засобами корекційно-виховного впливу : автореф.
дис. на здобуття наук. ступеня канд. психол. наук : спец.
00.07 «Педагогічна та вікова психологія» / Т. І. Білуха. –
Івано-Франківськ, 2006. – 20 с.
Іваненко Б. Б. Особистісна психокорекція майбутнього прак-
тичного психолога засобами активного соціально-психоло-
гічного навчання: дис. … кандидата психол. наук : 19.00.07 /
Богдана Борисівна Іваненко. – Черкаси, 2005. – 199 с.
Ігнатович О. М. Психологічні особливості творчої самоді-
яльності особистості як умови професійної підготовки май-
бутніх психологів : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня
канд. психол. наук : спец. 19.00.07 «Педагогічна та вікова
психологія» / О. М. Ігнатович. – К., 2004. – 20 с.
Міненко О. О. Особистісне змінювання в процесі професійної
підготовки студентів-психологів: дис. … кандидата психол.
наук : 19.00.07 / Ольга Олександрівна Міненко. – К., 2004. –
с.
Мова Л. В. Психологічні особливості забезпечення особистіс-
ної самореалізації майбутніх психологів у процесі фахової
підготовки : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд.
психол. наук : спец. 19.00.07 «Педагогічна та вікова психо-
логія» / Л. В. Мова. – К., 2003. – 20 с.
Пов’якель Н. І. Саморегуляція професійного мислен-
ня в системі фахової підготовки практичних психоло-
гів : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня докт. психол.
наук : спец. 19.00.07 «Педагогічна та вікова психологія» /
Н. І. Пов’якель. – К., 2004. – 40 с.
Потапчук Л. В. Психологічні особливості становлення осо-
бистісної зрілості старшокласників : дис. … к. психол. н.:
00.01. – Луцьк : Волинський державний університет іме-
ні Лесі Українки, 2001. – 205 с.
Темрук О. В. Розвиток особистісної зрілості майбутнього
вчителя у процесі професійної підготовки: дис. … кандида-
та психол. наук : 19.00.07 / Олена Василівна Темрук. – К.,
– 198 с.
Тимощук І. Г. Формування морально-етичної відповідаль-
ності особистості майбутнього практичного психолога : ав-
тореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. психол. наук :
спец. 19.00.07 «Педагогічна та вікова психологія» / І. Г.
Тимощук. – К., 2003. – 20 с.
Штепа О. С. Диспозиційна модель особистісної зрілості : дис.
… кандидата психол. наук : 19.00.05 / Олена Станіславівна
Штепа. – Львів, 2003. – 146 с.
Яценко Т. С. Концептуальні засади і методика глибинної
психокорекції: підготовка психолога-практика / Т. С. Яцен-
ко, Б. Б. Іваненко, С. М.Аврамченко та ін. – К.: Вища школа,
– 342 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.