Теоретичне обґрунтування формувального експерименту з розвитку професійно значущих характеристик особистісної зрілості майбутніх психологів
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-22.%25pKeywords:
особистісна зрілість, професійно значуща характеристика, майбутній психолог, формувальний експеримент, розвиток, метод, прийом, форма, самоактуалізація, професійна підготовка.Abstract
У статті описано особливості проведен-
ня формувального експерименту, спрямованого на розвиток професійно
значущих характеристик особистісної зрілості у майбутніх психологів.
Обґрунтовано погляди різних дослідників на формування професійно
значущих характеристик особистісної зрілості майбутніх психологів з
допомогою різноманітних психологічних методів, прийомів і форм. До-
ведено, що найбільш ефективними є методи активного соціально-пси-
хологічного навчання, психотренінги різного спрямування, ведення
щоденників, написання автонаративів, релаксація, психогімнастика,
ігрові техніки, групові дискусії.
References
Андрійчук І. П. Формування позитивної Я-концепції осо-
бистості майбутніх практичних психологів у процесі профе-
сійної підготовки : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня
канд. психол. наук : спец. 19.00.07 «Педагогічна та вікова
психологія» / І. П. Андрійчук. – К., 2003. – 20 с.
Бадалова М. В. Формування в майбутніх психологів інтелек-
туальної готовності до розв’язування консультативних за-
дач : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. психол.
наук : спец. 19.00.07 «Педагогічна та вікова психологія» /
М. В. Бадалова. – К., 2004. – 18 с.
Біла О. Г. Психокорекційні можливості методу АСПН (на мате-
ріалі підготовки психологів-практиків) : автореф. дис. на здо-
буття наук. ступеня канд. психол. наук : спец. 19.00.07 «Пе-
дагогічна та вікова психологія» / О. Г. Біла. – К., 2002. – 20 с.
Білуха Т. І. Розвиток особистості майбутнього психолога-
практика засобами корекційно-виховного впливу : автореф.
дис. на здобуття наук. ступеня канд. психол. наук : спец.
00.07 «Педагогічна та вікова психологія» / Т. І. Білуха. –
Івано-Франківськ, 2006. – 20 с.
Іваненко Б. Б. Особистісна психокорекція майбутнього прак-
тичного психолога засобами активного соціально-психоло-
гічного навчання: дис. … кандидата психол. наук : 19.00.07 /
Богдана Борисівна Іваненко. – Черкаси, 2005. – 199 с.
Ігнатович О. М. Психологічні особливості творчої самоді-
яльності особистості як умови професійної підготовки май-
бутніх психологів : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня
канд. психол. наук : спец. 19.00.07 «Педагогічна та вікова
психологія» / О. М. Ігнатович. – К., 2004. – 20 с.
Міненко О. О. Особистісне змінювання в процесі професійної
підготовки студентів-психологів: дис. … кандидата психол.
наук : 19.00.07 / Ольга Олександрівна Міненко. – К., 2004. –
с.
Мова Л. В. Психологічні особливості забезпечення особистіс-
ної самореалізації майбутніх психологів у процесі фахової
підготовки : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд.
психол. наук : спец. 19.00.07 «Педагогічна та вікова психо-
логія» / Л. В. Мова. – К., 2003. – 20 с.
Пов’якель Н. І. Саморегуляція професійного мислен-
ня в системі фахової підготовки практичних психоло-
гів : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня докт. психол.
наук : спец. 19.00.07 «Педагогічна та вікова психологія» /
Н. І. Пов’якель. – К., 2004. – 40 с.
Потапчук Л. В. Психологічні особливості становлення осо-
бистісної зрілості старшокласників : дис. … к. психол. н.:
00.01. – Луцьк : Волинський державний університет іме-
ні Лесі Українки, 2001. – 205 с.
Темрук О. В. Розвиток особистісної зрілості майбутнього
вчителя у процесі професійної підготовки: дис. … кандида-
та психол. наук : 19.00.07 / Олена Василівна Темрук. – К.,
– 198 с.
Тимощук І. Г. Формування морально-етичної відповідаль-
ності особистості майбутнього практичного психолога : ав-
тореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. психол. наук :
спец. 19.00.07 «Педагогічна та вікова психологія» / І. Г.
Тимощук. – К., 2003. – 20 с.
Штепа О. С. Диспозиційна модель особистісної зрілості : дис.
… кандидата психол. наук : 19.00.05 / Олена Станіславівна
Штепа. – Львів, 2003. – 146 с.
Яценко Т. С. Концептуальні засади і методика глибинної
психокорекції: підготовка психолога-практика / Т. С. Яцен-
ко, Б. Б. Іваненко, С. М.Аврамченко та ін. – К.: Вища школа,
– 342 с.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.

