Динаміка потреб студентів у структурі професійної спрямованості студентів- психологів
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-22.%25pКлючові слова:
задоволена потреба, особистий і суспільний характери потреб, потреба, соціалізація, трансформація потреб.Анотація
У статті розглянуто потреби як
основні детермінанти активності. Описано становлення індивіда як осо-
бистості у процесі соціалізації, що супроводжується трансформацією
його потреб. Роз’яснено призначення процесу соціалізації у забезпечен-
ні розвитку і вдосконаленні потреб, перехід їх на якісно вищий рівень
розвитку особистості. Розглянуто потреби як змістовні елементи моти-
ваційної сфери індивіда, що передбачає їхнє вивчення у відносно ціліс-
ній представленості. Роз’яснено відбір у перелік потреб, уключених в
опитувальник для емпіричного вивчення: потреба у гарних матеріаль-
них умовах життя; сексуальному задоволенні; у правопорядку і безпеці
життя; релігійній вірі; моральна потреба (у доброті, співчутті, чеснос-
ті); потреба у спілкуванні, дружбі, створенні родини, естетична потреба
(сприймати красу світу, людей і творити її); потреба у творчій діяльнос-
ті (технічній, художній, науковій), соціальному визнанні, політичних
знаннях і діяльності; знаннях; праці; самореалізації себе як особистості
(у професійній та іншій сферах).
Посилання
Додонов Б.И. Потребности, отношения и направленность
личности / Б.И. Додонов // Вопросы психологии. – 1973. –
№ 5. – С. 25-38.
Здравомыслов А.Г. Потребности. Интересы. Ценности /
А.Г. Здравомыслов. – М.: Политиздат, 1986. – 221 с.
Корниенко Я.А. Психологические основы эмоционально-
нравственного развития личности / Я.А. Корниенко; под ред.
Г.В. Залевского. – Новосибирск : Изд-во НГПУ, 1996. – 379 с.
Лаптенок С.Д. Духовно-нравственный мир учащейся мо-
лодежи (по материалам социологических исследований) /
С.Д. Лаптенок; под ред. М.Н. Хурса. – Минск : ИСПИ,
– 145 с.
Маслоу А. Мотивация и личность / А. Маслоу. – СПб.: Изд-
во Группа “Евразия”, 1999. – 479 с.
Сагайдак С.С. Мотивация деятельности / С.С. Сагайдак. –
Минск, 2001. – 207 с.
Тесля Е.Б. Формирование профессионального интереса у бу-
дущих учителей / Е.Б. Тесля // Педагогика. – 2000. – № 7. –
С. 58–63.
Фрейд З. Психология бессознательного / З. Фрейд. – М.:
Просвещение, 1990. – 447 с.
Murray H.A. Explorations in personality New York // Oxford
Press, 1938.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.