Інвективна лексика як форма міжособистісного спілкування
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-22.%25pКлючові слова:
інвектива, лихослів’я, агресія, деструктивна поведінка, лайф-коучінг, міні-ВААЛ.Анотація
У статті подається аналіз проблеми лихослів’я як основної
форми міжособистісного спілкування у середовищі дорослих та підліт-
ків, аналізується психологічна природа, семантичне коріння явища,
визначаються причини вживання означеної лексики. Надано класифі-
кацію основних причин: рішення конфліктів, приклад батьків, зв’язок
слів у реченні. Виділено негативні (погіршення міжособистісних сто-
сунків) та позитивні (зняття емоційної напруги) наслідки вживання да-
ної лексики, надано стислий опис колекційної програми (коуч-тренін-
гу) щодо зниження рівня лихослів’я у підлітковому та юнацькому віці,
покращення міжособистісного спілкування без вживання інвектив.
Посилання
Башманова Е. Л. Причины и факторы распространения
сквернословия среди учащейся молодежи: [Электр. ресуср].
– Режим доступа: http://scientific-notes.ru/pdf/014-22.pdf.
Білодід І. Питання походження і розвитку слов’янської пи-
семності /І.Білодід. – К., 1993.
Бурменская Г. В. Возрастно-психологическое консультиро-
вание. Проблемы психического развития детей / Г. В. Бур-
менская, О. А. Карабанова, А. Г Лидерс. – М.: Изд-во МГУ,
– С. 99–107.
Выготский Л. С. Развитие высших психических функций /
Л. С. Выготский. – М.: Изд-во АПН, 1960. – 518 с.
Жельвис В. И. Поле брани. Сквернословие как актуальная
проблема / В.И.Жельвис. – М.: Ладомир, 1997. – 346 с.
Леонтьев А. А. Психолингвистические единицы и порождение
речевого высказывания / А. А. Леонтьев. – М.: Наука, 1969.
Парабеллум А. Прорыв. 11 лучших тренингов по личност-
ному росту // А.Парабеллум, Н.Мрочковский, А.Толкачев,
О.Горячо. – СПб.: Питер, 2012. – 352 с.
Флегон А. Beyond the Russian dictionary / А.Флегон. – ТОО:
РИКЕ, 1993. – 413 с.
Широкорадюк Л. Лихослів’я у шкільному середовищі: про-
філактика і корекція / Л.Широкорадюк. – К.: Шк.світ,
– 128 с. – (Бібліотека «Шкільного світу»).
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.