Особливості становлення професійної самосвідомості в юнацькому віці
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-22.%25pКлючові слова:
самосвідомість, юнацький вік, самовизначення, професійна самосвідомість, “Я-концепція”, навчання, самооцінка, особистість, рефлексія.Анотація
У статті розкрито особливості
становлення професійної самосвідомості в юнацькому віці. Зроблена
спроба довести, що самосвідомість формується в життєдіяльності і спіл-
куванні з навколишніми людьми і є результатом пізнання себе, своїх
дій, психічних якостей і т. д., а професійна самосвідомість – це проек-
ція усіх структурних компонентів самосвідомості на професійну діяль-
ність. Ефективність здійснення професійної діяльності у майбутньому
залежить від того, наскільки гармонійно розвиненою є особистість і са-
мосвідомість майбутнього фахівця, якою мірою він здатен самооргані-
зовуватись, адекватно реагувати на несприятливі чинники середовища,
активно діяти, володіючи відповідним набором психологічних власти-
востей, якостей і особливостей.
Посилання
Деркач А. А., Москаленко О. В., Пятин В. А., Селезнёва Е. В.
Акмеологические основы профессионального самосознания
личности. Учебное пособие / А.А.Деркач, О.В.Москаленко,
В.А.Пятин, Е.В.Селезнёва. – Астрахань: Издво Астрахан-
ского гос. пед. ун-та, 2000. – 330 с.
Елдышова О. А. Профессиональное самосознание как пси-
хологическая составляющая профессионального становле-
ния / О.А.Елдышова // Фундаментальные исследования. –
– № 7. – С. 101-102.
Кухарчук А.М. Самооценка студентов в процессе професси-
онального самоопределения / А.М.Кухарчук. – Минск: «На-
родная асвета», 1984. –154 с.
Максименко С.Д. Фахівця потрібно моделювати. Наукові
основи готовності випускника педвузу до педагогічної діяль-
ності / С.Д.Максименко, О.М.Пелех // Рідна школа. – 1994.
– №3-4. – С.68-72.
Маркова А. К. Психология профессионализма / А.К.Марко-
ва. – М.: Знание, 1996. — 312 с.
Митина Л. М. Формирование профессионального самосоз-
нания учителя / Л.М.Митина // Советская педагогика. –
– № 12. – С. 36-39.
Общение и формирование личности школьника: Опыт экспери-
мен тального психологического исследования / Под ред. А.А.Бо-
далева и Р.Л. Кричевского. – М.: Педагогика, 1987. – 158 с.
Петровский А.В. Проблема развития личности с позиций со-
циальной психологии / А.В. Петровский // Вопросы психо-
логии. – 1984. – № 4. – С. 57.
Рукавишникова Н.Г. Профессиональное самосознание сту-
дентов педагогического вуза / Н.Г.Рукавишникова // Ярос-
лавский педагогический вестник. – 2003. – № 11. – С. 49-55.
Фурман А.В. Психологія «Я-концепції»: Навчальний посіб-
ник / А.В.Фурман, О.Є.Гуменюк. – Львів: Новий Світ-2000,
– 360 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.