Особливості становлення професійної самосвідомості в юнацькому віці

Автор(и)

  • С.А. Михальська
  • Н.С. Славіна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-22.%25p

Ключові слова:

самосвідомість, юнацький вік, самовизначення, професійна самосвідомість, “Я-концепція”, навчання, самооцінка, особистість, рефлексія.

Анотація

У статті розкрито особливості
становлення професійної самосвідомості в юнацькому віці. Зроблена
спроба довести, що самосвідомість формується в життєдіяльності і спіл-
куванні з навколишніми людьми і є результатом пізнання себе, своїх
дій, психічних якостей і т. д., а професійна самосвідомість – це проек-
ція усіх структурних компонентів самосвідомості на професійну діяль-
ність. Ефективність здійснення професійної діяльності у майбутньому
залежить від того, наскільки гармонійно розвиненою є особистість і са-
мосвідомість майбутнього фахівця, якою мірою він здатен самооргані-
зовуватись, адекватно реагувати на несприятливі чинники середовища,
активно діяти, володіючи відповідним набором психологічних власти-
востей, якостей і особливостей.

Посилання

Деркач А. А., Москаленко О. В., Пятин В. А., Селезнёва Е. В.

Акмеологические основы профессионального самосознания

личности. Учебное пособие / А.А.Деркач, О.В.Москаленко,

В.А.Пятин, Е.В.Селезнёва. – Астрахань: Издво Астрахан-

ского гос. пед. ун-та, 2000. – 330 с.

Елдышова О. А. Профессиональное самосознание как пси-

хологическая составляющая профессионального становле-

ния / О.А.Елдышова // Фундаментальные исследования. –

– № 7. – С. 101-102.

Кухарчук А.М. Самооценка студентов в процессе професси-

онального самоопределения / А.М.Кухарчук. – Минск: «На-

родная асвета», 1984. –154 с.

Максименко С.Д. Фахівця потрібно моделювати. Наукові

основи готовності випускника педвузу до педагогічної діяль-

ності / С.Д.Максименко, О.М.Пелех // Рідна школа. – 1994.

– №3-4. – С.68-72.

Маркова А. К. Психология профессионализма / А.К.Марко-

ва. – М.: Знание, 1996. — 312 с.

Митина Л. М. Формирование профессионального самосоз-

нания учителя / Л.М.Митина // Советская педагогика. –

– № 12. – С. 36-39.

Общение и формирование личности школьника: Опыт экспери-

мен тального психологического исследования / Под ред. А.А.Бо-

далева и Р.Л. Кричевского. – М.: Педагогика, 1987. – 158 с.

Петровский А.В. Проблема развития личности с позиций со-

циальной психологии / А.В. Петровский // Вопросы психо-

логии. – 1984. – № 4. – С. 57.

Рукавишникова Н.Г. Профессиональное самосознание сту-

дентов педагогического вуза / Н.Г.Рукавишникова // Ярос-

лавский педагогический вестник. – 2003. – № 11. – С. 49-55.

Фурман А.В. Психологія «Я-концепції»: Навчальний посіб-

ник / А.В.Фурман, О.Є.Гуменюк. – Львів: Новий Світ-2000,

– 360 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Михальська, С., & Славіна, Н. (2019). Особливості становлення професійної самосвідомості в юнацькому віці. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (22). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-22.%p