Самооцінка як складова Я-концепції майбутніх фахівців соціономічних професій

Автор(и)

  • Л.А. Онуфрієва

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-22.%25p

Ключові слова:

самооцінка, самоконтроль, самовираження, саморегуляція, рефлексія, самосвідомість, Я-концепція, професійна діяльність, майбутні фахівці соціономічних професій, особистість.

Анотація

У статті досліджується
самооцінка як складова Я-концепції особистості майбутніх фахівців
соціономічних професій. Проаналізовано, що самооцінка визначає фор-
мування цілої низки професійно значущих якостей. Досліджено, що у
майбутніх фахівців соціономічних професій повинні бути сформовані
тенденції до самореалізації, самоактуалізації та навички саморегуляції.
Показано, що саме навчальна діяльність студента формує значну частку
процесів саморегуляції та рефлексії, а розходження чи збіг між бажа-
ним образом «Я» та фактичними властивостями породжують незадово-
леність, тривожність, дискомфорт або спокій, впевненість у собі. Вста-
новлено, що оцінка власних переваг і недоліків, оцінка своїх досягнень
і можливостей є суттєвим аспектом самооцінки, що впливає на те, які
цілі в процесі своєї професійної діяльності ставить людина. Самооцінка
виконує регулюючу функцію і є відношенням особистості до результатів
зіставлення своїх образів реального й ідеального «Я».

Посилання

Адлер А. Наука жить / А. Адлер; [пер. с англ. Е.О. Любчен-

ко]. – Киев: Port-Royal, 1997. – С.57–62.

Ананьев Б.Г. О проблеме современного человекознания /

Б.Г. Ананьев. – М.: Наука , 1977. – 380 с.

Барановская Т.А. Формирование самоконтроля как меха-

низма регуляции учебной деятельности / Т.А. Баранов-

ская // Психология студента как субъекта учебной деятель-

ности: М., 1989. – № 327. – С.56 – 59.

Бернс Р. Развитие Я – концепции и воспитание / Р.Бернс. –

М., 1986. – 234 c.

Бороздина Л.В. Самооценка и возраст / Л.В.Бороздина,

Е.В.Рудова, Л.В. Соломина // Категории, принципы и

методы психологии. Психологические процессы: Тез. науч.

сообщ. совет. психологов. – М., 1983. – С. 62-68.

Гуменюк О.Є. Психологія Я – концепції: монографія / О.Є.

Гуменюк. – Тернопіль: Економічна думка, 2002. – 186 с.

Джемс У. Психология / У.Джемс. – М.: Педагогика, 1991.-

с.

Залученова Е.А. Самооценка в деятельности студентов. Со-

держание, формы и методы обучения в высшей школе: Об-

зор, информ. / Е.А. Залученова. – М., 1992. – № 1. – C. 52-

Захарова А. В. Уровень притязаний как показатель само-

оценки / А. В. Захарова // Новые исследования в психоло-

гии и возрастной физиологии. – М.: Мысль, 1989. – №1. –

С. 23–27.

Кон И.С. Психология юношеского возраста.Проблемы фор-

мирования личности : [учеб. пособие для студентов пед. ин.–

тов] / И.С.Кон. – М.: Просвещение, 1979. – 175 с.

Музика О.Л. Самооцінка і розвиток творчих здібностей /

О.Л.Музика, І.С. Загорськa. – Житомир, 2007. – 168 c.

Остапенко Г.В. Самооцінка в підлітковому віці / Г.В. Оста-

пенко // Наука і освіта. – 2004. – №3. – C. 73-75.

Психологический словарь. – М.: Педагогика – Пресс, 2001. –

с.

Пєтухова И.В. Формирование рефлексии у студента как

субъекта учебной деятельности / И.В.Пєтухова, В.Ю. Шиш-

кина // Психология студента как субъекта учебной деятель-

ности. – СПб.–М., 1989. – №327. – С. 38 – 42.

Роджерс К.Р. Взгляд на психотерапию. Становление челове-

ка/ К.Р. Роджерс ; [пер.с англ.]; Общ. ред. Е.И. Исениной. –

М.: Издательская группа «Прогресс», 1998. – 480 с.

Фрейд З. «Я» і «Воно». Праці різних років / З.Фрейд. – Кн.

, 2. – Тбілісі, 1991. – 396 с.

Хорни К. Невроз и личностный рост. Борьба за самореализа-

цию / К. Хорни. – СПб., 1997. – 316 с.

Хорни К. Невротическая личность нашего времени. Само-

анализ / К. Хорни. – М.: Прогресс, 1993. – 224 с.

Хьелл Л. Теории личности / Л. Хьелл, Д. Зиглер. – СПб.: Пи-

тер, 2003. – 608 с.

Чамата П.Р. Вопросы самосознания личности в советской

психологии / П.Р. Чамата // Психологическая наука в

СССР. – М., 1960. – Т.2. – С.91-109.

Чеснокова И.И. Проблема самосознания в психологии /

И.И. Чеснокова. – М., 1977.– 117 с.

Шафажинская Н.Е. Личностная и профессиональная самоо-

ценка студента педвуза / Н.Е. Шафажинская. – М.: Москва,

– 22 с.

Шибутани Т. Я-концепция и чувство собственного досто-

инства. Самосознание и защитные механизмы личности /

Т.Шибутани. – Самара.: Изд. Дом «Бахрах», 2003. – 650 с.

Эриксон Э. Идентичность: юность и кризис / Э.Эриксон;

[пер. с англ.; общ. ред. и предисл. А. В. Толстых]. — М.: Про-

гресс, 1996. – 344 с.

James William. The Principles of Psychology; Cambridge. –

MA: Harvard University Press, 1981.

##submission.downloads##

Як цитувати

Онуфрієва, Л. (2019). Самооцінка як складова Я-концепції майбутніх фахівців соціономічних професій. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (22). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-22.%p