Адаптаційні процеси в структурі професійного становлення майбутнього вчителя
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-22.%25pКлючові слова:
адаптація, адаптивність, адаптаційні процеси, професійна підготовка, професія, едукація, компетентнісна освіта.Анотація
У статті порушується проблема адап-
таційних процесів у контексті професійної підготовки майбутнього
вчителя, зокрема йдеться про особливості адаптації студента до нової
освітньої ситуації, обумовленої переходом від інформаційно-репро-
дуктивної до особистісно-орієнтованої системи професійної освіти, що
реалізується впродовж життя. Обґрунтовується позиція, за якою ефек-
тивність професійної підготовки буде вищою, якщо забезпечити спря-
мування адаптації на навчальний процес інноваційного рівня, а також
посилити його професійну орієнтованість. Доводиться, що високий
адаптивний потенціал навчального процесу реалізується за рахунок до-
мінування цінностей, пов’язаних насамперед з розвитком студента як
особистості. Ця позиція виступає умовою адекватного вибору змісту,
форм та методів організації навчання, активного використання інтер-
активних методів навчання. Цілі, пов’язані з формуванням особистості
фахівця, здатного до особистісного та професійного саморозвитку, по-
зиціонуються як професійно значущі.
Посилання
Бондар В.І. Традиційна й нова парадигма едукації педагогіч-
них кадрів. / В.І Бондар / Електр. ресурс. – Режим доступa:
http://www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/NiO/2011_4_1/
statti/Bondar.htm
Рудик О.Б. Інформатизація і мета освіти / О.Б. Рудик //
Сучасний стан і перспективи шкільних курсів математики
та інформатики у зв’язку з реформуванням у галузі освіти:
Тези доповідей всеукраїнської науково-практичної конфе-
ренції. – Дрогобич, 2000. – С.144.
Семіченко В. Проблеми і пріоритети професійної підго-
товки / В.Семіченко. – Електр. ресурс. – Режим доступa:
http://www.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/peddysk/2007_01/
semychenko.pdf.
Сидорчук Н.Г. Теоретико-методологічні основи дослідження
підготовки майбутнього учителя до самоосвітньої діяльнос-
ті / Н.Г. Сидорчук // Неперервна професійна освіта: теорія і
практика: Зб.наук.пр. – К., 2001. – Ч.2. – С.149-151.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.