Адаптаційні процеси в структурі професійного становлення майбутнього вчителя

Автор(и)

  • Т.Л. Опалюк

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-22.%25p

Ключові слова:

адаптація, адаптивність, адаптаційні процеси, професійна підготовка, професія, едукація, компетентнісна освіта.

Анотація

У статті порушується проблема адап-
таційних процесів у контексті професійної підготовки майбутнього
вчителя, зокрема йдеться про особливості адаптації студента до нової
освітньої ситуації, обумовленої переходом від інформаційно-репро-
дуктивної до особистісно-орієнтованої системи професійної освіти, що
реалізується впродовж життя. Обґрунтовується позиція, за якою ефек-
тивність професійної підготовки буде вищою, якщо забезпечити спря-
мування адаптації на навчальний процес інноваційного рівня, а також
посилити його професійну орієнтованість. Доводиться, що високий
адаптивний потенціал навчального процесу реалізується за рахунок до-
мінування цінностей, пов’язаних насамперед з розвитком студента як
особистості. Ця позиція виступає умовою адекватного вибору змісту,
форм та методів організації навчання, активного використання інтер-
активних методів навчання. Цілі, пов’язані з формуванням особистості
фахівця, здатного до особистісного та професійного саморозвитку, по-
зиціонуються як професійно значущі.

Посилання

Бондар В.І. Традиційна й нова парадигма едукації педагогіч-

них кадрів. / В.І Бондар / Електр. ресурс. – Режим доступa:

http://www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/NiO/2011_4_1/

statti/Bondar.htm

Рудик О.Б. Інформатизація і мета освіти / О.Б. Рудик //

Сучасний стан і перспективи шкільних курсів математики

та інформатики у зв’язку з реформуванням у галузі освіти:

Тези доповідей всеукраїнської науково-практичної конфе-

ренції. – Дрогобич, 2000. – С.144.

Семіченко В. Проблеми і пріоритети професійної підго-

товки / В.Семіченко. – Електр. ресурс. – Режим доступa:

http://www.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/peddysk/2007_01/

semychenko.pdf.

Сидорчук Н.Г. Теоретико-методологічні основи дослідження

підготовки майбутнього учителя до самоосвітньої діяльнос-

ті / Н.Г. Сидорчук // Неперервна професійна освіта: теорія і

практика: Зб.наук.пр. – К., 2001. – Ч.2. – С.149-151.

##submission.downloads##

Як цитувати

Опалюк, Т. (2019). Адаптаційні процеси в структурі професійного становлення майбутнього вчителя. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (22). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-22.%p