Адаптаційні процеси в структурі професійного становлення майбутнього вчителя
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-22.%25pKeywords:
адаптація, адаптивність, адаптаційні процеси, професійна підготовка, професія, едукація, компетентнісна освіта.Abstract
У статті порушується проблема адап-
таційних процесів у контексті професійної підготовки майбутнього
вчителя, зокрема йдеться про особливості адаптації студента до нової
освітньої ситуації, обумовленої переходом від інформаційно-репро-
дуктивної до особистісно-орієнтованої системи професійної освіти, що
реалізується впродовж життя. Обґрунтовується позиція, за якою ефек-
тивність професійної підготовки буде вищою, якщо забезпечити спря-
мування адаптації на навчальний процес інноваційного рівня, а також
посилити його професійну орієнтованість. Доводиться, що високий
адаптивний потенціал навчального процесу реалізується за рахунок до-
мінування цінностей, пов’язаних насамперед з розвитком студента як
особистості. Ця позиція виступає умовою адекватного вибору змісту,
форм та методів організації навчання, активного використання інтер-
активних методів навчання. Цілі, пов’язані з формуванням особистості
фахівця, здатного до особистісного та професійного саморозвитку, по-
зиціонуються як професійно значущі.
References
Бондар В.І. Традиційна й нова парадигма едукації педагогіч-
них кадрів. / В.І Бондар / Електр. ресурс. – Режим доступa:
http://www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/NiO/2011_4_1/
statti/Bondar.htm
Рудик О.Б. Інформатизація і мета освіти / О.Б. Рудик //
Сучасний стан і перспективи шкільних курсів математики
та інформатики у зв’язку з реформуванням у галузі освіти:
Тези доповідей всеукраїнської науково-практичної конфе-
ренції. – Дрогобич, 2000. – С.144.
Семіченко В. Проблеми і пріоритети професійної підго-
товки / В.Семіченко. – Електр. ресурс. – Режим доступa:
http://www.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/peddysk/2007_01/
semychenko.pdf.
Сидорчук Н.Г. Теоретико-методологічні основи дослідження
підготовки майбутнього учителя до самоосвітньої діяльнос-
ті / Н.Г. Сидорчук // Неперервна професійна освіта: теорія і
практика: Зб.наук.пр. – К., 2001. – Ч.2. – С.149-151.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.

