Особливості формування «Я-концепції» в юнацькому віці
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-22.%25pКлючові слова:
«Я-концепція», самосвідомість, самооцінка, ідентичність, суб’єктивний, об’єктивний, рефлексія, соціалізація.Анотація
Психологічні умови розвитку особистості майбутнього про-
фесіонала технічного профілю не в повному обсязі забезпечує сучасна
система вищої освіти, особливо в умовах постійного скорочення психо-
лого-педагогічних дисциплін. Професійна «Я-концепція» уможливлює
специфічне бачення робочих проблем, їх адекватну оцінку та регуляцію
успішності діяльності фахівця технічного профілю. Від рівня сформо-
ваності й адекватності професійної «Я-концепції» залежить у цілому
ефективність конкретної діяльності працівника, його соціалізація у
професійному суспільстві, розвиток та самовдосконалення фахівця у
його професії.
Посилання
Бернс Р. Развитие «Я-концепции» и воспитание/ Р. Бернс. –
М.: Педагогика, 1986. – 421 с.
Бех І.Д. Категорія «ставлення» в контексті розвитку обра-
зу «Я» особистості / І.Д. Бех// Педагогіка і психологія. –
– № 3. – С. 9-21.
Гримак Л.П. Общение с собой / Л.П. Гримак. – М.: Просве-
щение, 1988 – 320 с.
Кон И.С. Психология ранней юности: книга для учителя /
И.С. Кон. – М.: Просвещение, 1989. – 255 с.
Костюк Г.С. Свідомість і діяльність людини / Г.С. Костюк//
Психологія: підручн. для педагогічних вузів. – К.: Рад.шко-
ла, 1968. – 365 с.
Мухина В.С. Особенности идентификации с собственным
«Я». Кризис личности в отрочестве / В.С. Мухина // Воз-
растная психология: Феноменология развития, детство,
отрочество. – М.,1998. – С. 398–408.
Олппорт Г. Становление личности. Избранные труды /
Г.Олппорт. – М.: Смысл, 2002. – 288 с.
Рубинштейн С.Л. Проблемы общей психологии / С.Л. Ру-
бинштейн. – М.: Педагогика, 1973. – 432 с.
Самосознание и защитные механизмы личности: хрестоматия.
– Самара: Издательский Дом «БАХРАХ-М», 2000. – 656 с.
Столин В.В. Самосознание личности / В.В. Столин. – М.:
Изд-во МГУ, 1983. – 286 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.