Роль академічної мобільності у професійному розвитку майбутніх фахівців
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-22.%25pКлючові слова:
академічна мобільність, особистість, функції мобільності, синергетичні процеси, соціально-професійна мобільність, індивідуально-психологічні фактори, компоненти академічної мобільності, маршрут розвиваючої спрямованості.Анотація
У статті розглядається поняття «академічна
мобільність» майбутнього фахівця з позиції сучасних психолого-педа-
гогічних інновацій у вищій школі. Її становлення та розвиток, які на-
самперед можливі завдяки активній особистісній позиції індивіда у
процесі навчання. Його прагнення володіти професійно значущою ін-
формацією, опрацьовувати інформаційний простір та здобувати певну
професійну кваліфікацію. А також сутність «академічної мобільності»,
її значення, детермінанти та психологічні умови розвитку в процесі здо-
буття вищої освіти, які проявляються через вміння глибоко осмислюва-
ти здобуту інформацію, та виділяти ключові компоненти.
Посилання
Александров В.Б. Понимание и социально-познавательный
опыт субъекта / В.Б.Александров // Опыт и его место в со-
циальном познании. – Калининград: Изд- во Калининского
гос. ун-та., 1994. – 129 с.
Бондарева Е.В. Направленность на формирование профес-
сиональной компетентности как путь совершенствования
экономического образования /Е.В. Бондарева. – М.: Наука,
– 315с.
Вітвицька С. Практикум з педагогіки вищої школи. Мето-
дичний посібник для студентів магістратури за модульно-
рейтинговою системою навчання / С. Вітвицька. – Жито-
мир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2005. – 396 с.
Гришанова Н.А. Развитие компетентности специалистов
как важнейшее направление реформирования профессио-
нального образования /Н.А. Гришанова // Квалиметрия в
образовании: методология и практика: материалы Х Симпо-
зиума. Кн.6. – М.: Изд-во Исслед. центра проблем качества
подготовки специалистов, 2002. – 234 с.
Зимняя И.А. Ключевые компетенции – новая парадигма ре-
зультата образования / И.А. Зимняя // Высшее образование
сегодня. – 2003. – № 5. – 344 с.
Митина Л.М. Психология развития конкурентоспособнос-
ти личности / Л.М.Митина. – М.: Московский психолого-
социальный институт; Воронеж: Издательство НПО
«МОДЭК», 2002. – 218 с.
Хуторской А.В. Ключевые компетенции как компонент лич-
ностно-ориентированной парадигмы образования / А.В.Ху-
торской // Народное образование. – 2003. – № 2. – С. 58-64.
Kohler J. Quality Assurance, Accreditation, and Recognition
of Qualifications as Regulatory Mechanisms in the European
Higher Education Area/ Higher Education in Europe. – Vol.
XXVIII. – No. 3. – October 2003. – С.32-36.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.