Проблеми підростаючої особистості: психологічний вимір самоствердження
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-21.%25pКлючові слова:
особистість підлітка, самоствердження, саморозкриття, самовизначення, самореалізація, самоцінність, самоповага.Анотація
У статті презентується інформація теоретичного та експеримен-
тального змісту щодо психологічної проблеми самоствердження під-
ростаючої особистості у різних соціальних взаємодіях. Психологічні
особливості процесу самоствердження підлітка проявляються у пози-
тивному «Я» вимірі (прагнення до розуміння, схвалення, поваги тощо)
та негативному «Я» вимірі (прагнення до агресивності, конфліктності,
зухвалості тощо). Результати дослідження засвідчили, що зростаюча
особистість (сучасний учень) в навчально-виховному процесі якомога
швидше прагне самоствердитися та самовизначитися з власними ба-
жаннями, вподобаннями та намірами у різноманітному спектрі «Я».
Посилання
Байярд Р. Т. Ваш беспокойный подросток. Практическое ру-
ководство для отчаявшихся родителей /Р. Т. Байярд, Д. Ба-
йярд ; пер. с англ. А. Б. Орлова. – М. : Семья и школа, 1995. –
с.
Бех І.Д. Виховання особистості: Сходження до духовності:
Наук. видання. –К.: Либідь, 2006. – 272 с.
Грецов А. Г. Практическая психология для подростков и ро-
дителей / А. Г. Грецов. – СПб. : Питер, 2006. – 224 с.
Краковский В. Школа будущего – это школа воспитания. //
Воспитательная робота в школе. – 2007.– № 1. – С. 5-8.
Петровская Л. А. Самоутверждение :путиистинные и
ложные. Беседа психолога / Л. А. Петровская. – М. : Знание,
–64 с.
Фельдштейн Д. И. Психология развития человека как лич-
ности: Избранные труды : В 2 т. / Д. И. Фельдштейн. – М.
: Изд-во Московск. Псих.-соц. инстит. ; Воронеж : Изд-во
НПО «МОДЭК», 2005. – Т. 1. – 568 с.
Харламенкова Н.Е. Самоутверждение подростка / Н.Е.Хар-
ламенкова; [2-е изд., испр. и доп.]. – М. : Изд-во Института
психологии РАН, 2007. – 384 с.
Цыбра Н. Ф. Самоутверджение личности (социально-фило-
софский анализ) / Н. Ф. Цыбра /. – К.– Одесса : Высшая шк.,
– 192 с.
Щотка О.П. Психологія підлітка: Психологічний практи-
кум / О. П. Щотка. – Ніжин: Вид-во НДПУ ім. М. Гоголя,
– 248 с.
Щотка О.П. Методи вікової та педагогічної психології: пси-
хологічний практикум / О.П. Щотка. – Ніжин: Вид-во ДПУ
ім. М.Гоголя, 2005. – 151с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.