Психологічні особливості розвитку емпатії у підлітків – вихованців навчальних закладів закритого типу
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-21.%25pКлючові слова:
емпатія, емпатійні почуття, соціалізація, заклади закритого типу.Анотація
У статті розкрито поняття емпатії як цілісного феномена, що
пов’язує між собою свідому і підсвідому інстанції психіки, мета якого –
«проникнення» у внутрішній світ іншої людини. Проаналізовано під-
ходи вітчизняних та зарубіжних дослідників щодо розуміння поняття
емпатії, особливо у підлітків, в різний період розвитку психологічної
науки. Висвітлено два основних напрямки у дослідженнях проблеми
емпатії: когнітивний та емотивний. Представлено результати порів-
няльного аналізу особливостей емпатії у підлітків-представників різних
умов та форм соціалізації: тих, які виховуються в сім’ях, перебувають в
дитячих будинках, притулках та інтернатах.
Посилання
Гаврилова Т. П. Понятие эмпатии в зарубежной психологии.
Исторический обзор и современное состояние проблемы. /
Т. П. Гаврилова // Вопросы психологии. – 1975. – №2. –
С. 147-156.
Гаврилова Т. П. Эмпатия и ее особенности у детей младшего
и среднего школьного возраста: дис... канд. психол. наук. /
Татьяна Павловна Гаврилова. – М., 1977. – 178 с.
Крайг Г. Психология развития / Г. Крайнг; Пер. с англ. –
СПб.: Питер, 2000. – 992 с.
Крылов А. А. Практикум по экспериментальной и приклад-
ной психологии: Учебное пособие / А. А. Крылов, С. А. Ма-
ничев. – Л.: ЛГУ, 1990. – С. 32-37.
Сивицкая Л. А. Социально-педагогические основы развития
эмпатии подростков в детском общественном объединении:
дис... канд. пед. наук. / Лариса Александровна Сивицкая. –
М., 1998. – 157 с.
Шипицына Л. М. Психология детей-сирот/ Л. М. Ши-
пицына. – СПб, изд-во С.-Петерб. ун-та, 2005. – 628 с.
Юсупов И. М. Психология эмпатии (Теоретические и
прикладные аспекты): Дис... д-ра. психол. наук. / И.М. Юсу-
пов. – С.-Петерб. Гос. Ун-т. – СПб.,1995. – 252 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.