Рефлексія у педагогічній діяльності
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-20.%25pКлючові слова:
рефлексія, педагогічна діяльність, професійна діяльність, професіоналізм, фахівець.Анотація
У дослідженні встановлено професійну рефлексію як психоло-
гічний механізм професійного самоудосконалення і самоактуаліза-
ції, що виявляється в здатності фахівця займати аналітичну позицію
по відношенню до себе і професійної діяльності, одним з критеріїв
сформованості якої є психологічна готовність до здійснення цієї ді-
яльності; професійна рефлексія є необхідним компонентом психо-
грами багатьох професій, міжособистісних стосунків, які відносять-
ся до професійної сфери і спільної узгодженої діяльності в її межах.
Доведено, що у структурі професійної діяльності рефлексія набуває
системоутворюючого характеру, стаючи особистісною основою про-
фесіоналізму фахівця.
Посилання
Анисимов О.С. Акмеологические основы рефлексивно-само-
организации педагога : творчество и культура мышле ния //
Диссертация в виде научного доклада на соискание ученой
степени доктора психологических наук. – М., 1994.
Анохин П.К. Философские аспекты теории функциональ-
ных систем / Пётр Кузьмич Анохин. – М. : Наука, 1978. –
с.
Балл Г.А Анализ психологического воздействия и
его педагогическое значение / Г.А. Балл, М.С. Бургин //
Вопросы психологии. – 1994. – № 4. – С. 56–66.
Библер В.С. Самостоянье человека. «Предметная деятель-
ность» в концепции Маркса и самодетерминация индиви-
да / Владимир Соломонович Библер. – Кемерово : «АЛЕФ»
Гуманитарный центр, 1993. – 94 с.
Бизяева А.А. Рефлексивные процессы в сознании и деятель-
ности учителя: дисс. канд. психол. наук. – М., 1993. – 238 с.
Бодалёв А.А. Общение и формирование личности / Алексей
Александрович Бодалёв // Вопросы психологии познания
людьми друг друга и самопознания. – Краснодар : Изд-во
Кубанского ун-та, 1978.
Джемс У. Психология в беседах с учителями / Уильям
Джемс; [пер. с англ. В.Н. Ивановского]. – М. : Изд.-во
В. Линда, Д. Байкова, 1902.
Джемс У. Существует ли сознание? / Уильям Джемс //
Новые идеи в философии. – СПб., 1913. – Вып. 4. – С. 152.
Діалогічна взаємодія у навчально-виховному процесі загаль-
ноосвітньої школи / В.В. Андрієвська, Г.О. Балл, А.Г. Воли-
нець та ін. / [за ред. Г.О. Балла, О.В. Киричука, Р.М. Шаме-
лашвілі]. – К. : УЗМН, 1997. – 136 с.
Общая психология : [учебн. пособие для пед. ин-тов] / [под
ред. проф. А.В. Петровского]. – М. : Просвещение, 1970. –
с.
Основы педагогической психологии / [под ред. И.А. Зим-
ней]. – М. : МГПИИЯ, 1980. – 119 с.
Огурцов А.П. Рефлексия в науке и обучении // Вопросы фи-
лософии. – 1986. – №2. – С. 160–163.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.