Потенціал концепції цілісної особистості Степана Балея в осмисленні проблем освітньої діяльності

Автор(и)

  • С.О. Ганаба

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-20.%25p

Ключові слова:

особистість, цілісність, психіка, освіта, трансгресія, розвиток.

Анотація

У статті розглядається концепція цілісної природи особистості Сте-
пана Балея. Цілісний підхід у розвитку особистості дослідник трактує як
єдність та взаємодію психічних, анатомічних, фізіологічних характерис-
тик людини. Наголошується, що особистість презентується дослідником
як багатоаспектне, позбавлене узвичаєної абстрактної форми поняття, що
пов’язане із реаліями життя та сутнісною природою конкретної людини.
Акцентується увага, що саме з позицій розвитку та саморозвитку особис-
тості С. Балей розглядає мету та завдання освіти. Він пропонує концепту-
альні засади гуманістично спрямованої педагогіки, яка враховує внутріш-
ній потенціал і природу особистості, її здатність трансгресувати.

Посилання

Апель К.-О. Дискурсивна етика як політична етика відпові-

дальності у ситуації сучасного світу / К.-О. Апель // Єрмо-

ленко А. М. Комунікативна практична філософія. – Лібра,

– С. 395-413.

Балей С. Експеримент у науці психології / С. Балей // Зібр.

праць: у 5-ти т. і 2 кн. – Т.1. – Львів-Одеса: ІФЛІС ЛФС

«Соgito», 2002. – C. 151-170.

Балей С. Психологія віку дозрівання / Стефан Балей // Зібр.

праць: у 5-ти т. і 2 кн. – Т.2. – Львів: Вид-во Національного

університету «Львівська політтехніка», 2009. – С. 316- 450.

Балей С. Про певні властивості постаті / Стефан Балей // Зібр.

праць: у 5-ти т. і 2 кн. – Т.2. – Львів: Вид-во Національного

університету «Львівська політтехніка», 2009. – С. 127-128.

Бердяев Н. А. Смысл творчества. Опыт оправдания челове-

ка / Н. А. Бердяев – М.: Изд-во Г. А. Лемана и С. И. Сахаро-

ва, 1916. – 384 с.

Верников М. М. Життя і наукова діяльність академіка Сте-

пана Балея / М. М. Верников // Зібр. праць: у 5-ти т. і 2 кн. –

Т.1. – Львів-Одеса: ІФЛІС ЛФС «Cogito», 2002. – С. 19-78.

Гончаренко О. А. Єдність індивідуального і суспільного у фі-

лософсько-освітній концепції Степана Балея / О. А. Гончарен-

ко // Гуманітарний вісник ЗДІА. – Вип. 37. – 2009. – С. 53-62.

Князева Е. Н. Синергетика на волне эпистемологического

конструктивизма / Е. Н. Князева // Самоорганизация и си-

нергетика: материалы конференции. – М., 2006. – С.315- 337.

Морен Э. Метод. Природа природы / Э. Морен. – М.: Про-

гресс- Традиция, 2005. – 464 с.

Предборська І. Радикальна педагогіка в проблемному полі

західної філософії освіти: пошуки, контексти, інтерпре-

тації / І. Предборська // Філософія і методологія розвитку

вищої освіти України в контексті євроінтеграційних проце-

сів / [авт. кол.: В. Андрущенко, М. Бойченко, Л. Горбунова,

В. Лутай та ін.] – К. : Пед. думка, 2011. – С. 68-93.

Baley S. Zarys psychology w zwiazku z rozwojem psychiki

dziecka / S. Baley. – Lwow: Atlas, 1935. – 424 s.

##submission.downloads##

Як цитувати

Ганаба, С. (2019). Потенціал концепції цілісної особистості Степана Балея в осмисленні проблем освітньої діяльності. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (20). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-20.%p