Потенціал концепції цілісної особистості Степана Балея в осмисленні проблем освітньої діяльності
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-20.%25pКлючові слова:
особистість, цілісність, психіка, освіта, трансгресія, розвиток.Анотація
У статті розглядається концепція цілісної природи особистості Сте-
пана Балея. Цілісний підхід у розвитку особистості дослідник трактує як
єдність та взаємодію психічних, анатомічних, фізіологічних характерис-
тик людини. Наголошується, що особистість презентується дослідником
як багатоаспектне, позбавлене узвичаєної абстрактної форми поняття, що
пов’язане із реаліями життя та сутнісною природою конкретної людини.
Акцентується увага, що саме з позицій розвитку та саморозвитку особис-
тості С. Балей розглядає мету та завдання освіти. Він пропонує концепту-
альні засади гуманістично спрямованої педагогіки, яка враховує внутріш-
ній потенціал і природу особистості, її здатність трансгресувати.
Посилання
Апель К.-О. Дискурсивна етика як політична етика відпові-
дальності у ситуації сучасного світу / К.-О. Апель // Єрмо-
ленко А. М. Комунікативна практична філософія. – Лібра,
– С. 395-413.
Балей С. Експеримент у науці психології / С. Балей // Зібр.
праць: у 5-ти т. і 2 кн. – Т.1. – Львів-Одеса: ІФЛІС ЛФС
«Соgito», 2002. – C. 151-170.
Балей С. Психологія віку дозрівання / Стефан Балей // Зібр.
праць: у 5-ти т. і 2 кн. – Т.2. – Львів: Вид-во Національного
університету «Львівська політтехніка», 2009. – С. 316- 450.
Балей С. Про певні властивості постаті / Стефан Балей // Зібр.
праць: у 5-ти т. і 2 кн. – Т.2. – Львів: Вид-во Національного
університету «Львівська політтехніка», 2009. – С. 127-128.
Бердяев Н. А. Смысл творчества. Опыт оправдания челове-
ка / Н. А. Бердяев – М.: Изд-во Г. А. Лемана и С. И. Сахаро-
ва, 1916. – 384 с.
Верников М. М. Життя і наукова діяльність академіка Сте-
пана Балея / М. М. Верников // Зібр. праць: у 5-ти т. і 2 кн. –
Т.1. – Львів-Одеса: ІФЛІС ЛФС «Cogito», 2002. – С. 19-78.
Гончаренко О. А. Єдність індивідуального і суспільного у фі-
лософсько-освітній концепції Степана Балея / О. А. Гончарен-
ко // Гуманітарний вісник ЗДІА. – Вип. 37. – 2009. – С. 53-62.
Князева Е. Н. Синергетика на волне эпистемологического
конструктивизма / Е. Н. Князева // Самоорганизация и си-
нергетика: материалы конференции. – М., 2006. – С.315- 337.
Морен Э. Метод. Природа природы / Э. Морен. – М.: Про-
гресс- Традиция, 2005. – 464 с.
Предборська І. Радикальна педагогіка в проблемному полі
західної філософії освіти: пошуки, контексти, інтерпре-
тації / І. Предборська // Філософія і методологія розвитку
вищої освіти України в контексті євроінтеграційних проце-
сів / [авт. кол.: В. Андрущенко, М. Бойченко, Л. Горбунова,
В. Лутай та ін.] – К. : Пед. думка, 2011. – С. 68-93.
Baley S. Zarys psychology w zwiazku z rozwojem psychiki
dziecka / S. Baley. – Lwow: Atlas, 1935. – 424 s.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.