Потенціал концепції цілісної особистості Степана Балея в осмисленні проблем освітньої діяльності
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-20.%25pKeywords:
особистість, цілісність, психіка, освіта, трансгресія, розвиток.Abstract
У статті розглядається концепція цілісної природи особистості Сте-
пана Балея. Цілісний підхід у розвитку особистості дослідник трактує як
єдність та взаємодію психічних, анатомічних, фізіологічних характерис-
тик людини. Наголошується, що особистість презентується дослідником
як багатоаспектне, позбавлене узвичаєної абстрактної форми поняття, що
пов’язане із реаліями життя та сутнісною природою конкретної людини.
Акцентується увага, що саме з позицій розвитку та саморозвитку особис-
тості С. Балей розглядає мету та завдання освіти. Він пропонує концепту-
альні засади гуманістично спрямованої педагогіки, яка враховує внутріш-
ній потенціал і природу особистості, її здатність трансгресувати.
References
Апель К.-О. Дискурсивна етика як політична етика відпові-
дальності у ситуації сучасного світу / К.-О. Апель // Єрмо-
ленко А. М. Комунікативна практична філософія. – Лібра,
– С. 395-413.
Балей С. Експеримент у науці психології / С. Балей // Зібр.
праць: у 5-ти т. і 2 кн. – Т.1. – Львів-Одеса: ІФЛІС ЛФС
«Соgito», 2002. – C. 151-170.
Балей С. Психологія віку дозрівання / Стефан Балей // Зібр.
праць: у 5-ти т. і 2 кн. – Т.2. – Львів: Вид-во Національного
університету «Львівська політтехніка», 2009. – С. 316- 450.
Балей С. Про певні властивості постаті / Стефан Балей // Зібр.
праць: у 5-ти т. і 2 кн. – Т.2. – Львів: Вид-во Національного
університету «Львівська політтехніка», 2009. – С. 127-128.
Бердяев Н. А. Смысл творчества. Опыт оправдания челове-
ка / Н. А. Бердяев – М.: Изд-во Г. А. Лемана и С. И. Сахаро-
ва, 1916. – 384 с.
Верников М. М. Життя і наукова діяльність академіка Сте-
пана Балея / М. М. Верников // Зібр. праць: у 5-ти т. і 2 кн. –
Т.1. – Львів-Одеса: ІФЛІС ЛФС «Cogito», 2002. – С. 19-78.
Гончаренко О. А. Єдність індивідуального і суспільного у фі-
лософсько-освітній концепції Степана Балея / О. А. Гончарен-
ко // Гуманітарний вісник ЗДІА. – Вип. 37. – 2009. – С. 53-62.
Князева Е. Н. Синергетика на волне эпистемологического
конструктивизма / Е. Н. Князева // Самоорганизация и си-
нергетика: материалы конференции. – М., 2006. – С.315- 337.
Морен Э. Метод. Природа природы / Э. Морен. – М.: Про-
гресс- Традиция, 2005. – 464 с.
Предборська І. Радикальна педагогіка в проблемному полі
західної філософії освіти: пошуки, контексти, інтерпре-
тації / І. Предборська // Філософія і методологія розвитку
вищої освіти України в контексті євроінтеграційних проце-
сів / [авт. кол.: В. Андрущенко, М. Бойченко, Л. Горбунова,
В. Лутай та ін.] – К. : Пед. думка, 2011. – С. 68-93.
Baley S. Zarys psychology w zwiazku z rozwojem psychiki
dziecka / S. Baley. – Lwow: Atlas, 1935. – 424 s.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.