Роль комунікацій у формуванні особистості дитини юнацького віку (16-22 роки)
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-20.%25pКлючові слова:
комунікація, юнацький вік, особистість, спілкування, інформація, інформаційний простір, образ, внутрішнє «Я», знак, символ.Анотація
У статті характеризуються особливості нейрофізіологічного та пси-
хологічного розвитку психіки дитини юнацького віку; аналізуються
основні комунікативні знання та навички, якими повинні володіти діти
в цьому віці; розглядаються домінуючі чинники отримання та обробки
інформації дитиною 16-22 років, а також роль комунікацій у форму-
ванні його особистості. Автор торкається проблеми спілкування як ко-
мунікації, розглядаючи його основні функції та види, а також основні
критерії комунікативної культури людини як суб’єкта моралі та права.
Значна роль у формуванні особистості юнацького віку належить такій
якості психіки, як егоцентризм, який в більшості своїй не сумісний з
усталеним психопростором, в якому психіка нового покоління намага-
ється проявити свої внутрішні потенціали. Тому автор пропонує свої за-
соби вирішення цієї проблеми для молодої психіки.
Посилання
Базалук О.А. Философия образования в свете новой космо-
логической концепции: Учебник / О.А. Базалук. – К.: Кон-
дор, 2010. – 458 с.
Бердяев Н.А. Философия свободного духа / Н.А. Бердяев. –
М.: Изд-во «Республика», 1994. – 480 с.
Бондарчук Е.И. Основы психологии и педагогики: Курс лек-
ций. – 2-е изд., перераб. и доп. / Е.И. Бондарчук, Л.И. Бон-
дарчук. – К.: МАУП, 2001. – 168 с.
Гиппенрейтер Ю.Б. Введение в общую психологию: Курс
лекций / Ю.Б. Гиппенрейтер. – М.: Изд-во Моск. Ун-та,
– 320 с.
Глотова Г.А. Человек и закон: Семиотико-психологические
аспекты онтогенеза человека / Г.А. Глотова. – Свердловск:
Изд-во Урал. Ун-та, 1990. – 256 с.
Гусинский Э.Н. Введение в философию образования /
Э.Н. Гусинский, Ю.И. Турчанинова. – М.: Издательская
корпорация «Логос», 2000. – 224 с.
Запесоцкий А.С. Образование: философия, культурология,
политика / А.С. Запесоцкий. – М.: Наука, 2002. – 456 с.
Ильенков Э.В. Философия и культура / Э.В. Ильенков. – М.:
Политиздат, 1991. – 463 с.
Малахов В.А. Етика: Курс лекцій: Навчальний посібник /
В.А. Малахов. – 5-те вид. – К.: Либідь, 2004. – 384 с.
Почепцов Г.Г. Теория коммуникации / Г.Г. Почепцов. – М.:
«Рефл-бук», К.: «Ваклер», 2001. – 656 с.
Разумная организация жизни личности: проблемы воспи-
тания и саморегулирования / Л.В. Сохань, В.А. Тихонович,
О.А. Киселева и др. – К.: Наукова думка, 1989. – 328 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.