Психолого-педагогічні та культурологічні засади розвитку підлітка як суб’єкта пізнавальної діяльності
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-20.%25pКлючові слова:
суб’єктність особистості, пізнавальна діяльність, діалогічна взаємодія.Анотація
У статті проаналізовано психолого-педагогічні та культурологічні
засади розвитку підлітка як суб’єкта пізнавальної діяльності. Розгля-
нуто сутність основних психологічних особливостей діалогічної взаємо-
дії у навчальному процесі як необхідної складової розвитку суб’єктності
підлітків у пізнавальній діяльності. Встановлено, що необхідною пере-
думовою розвитку суб’єктності учнів є сформованість у них навчальної
діяльності, зокрема навчання повинно бути організовано так, щоб шко-
лярі не тільки одержували знання, а й оволоділи функціями управління
своєю діяльністю, тобто змогли здійснити перехід від навчальної діяль-
ності під керуванням учителя до самонавчання.
Посилання
Балл Г.О. Діалого-культурологічний підхід як напрями гу-
манізації освіти / Г.О. Балл, А.Г. Волинець, С.О. Копилов //
Психологія в школі. – К., 1997. – С. 76-82.
Діалог культур і духовний розвиток людини: Матеріали Все-
української науково-практичної конференції (Київ, 24-26
січня 1995 р.) /Ред.кол.: В.М.Титов (відп. редактор) та ін. –
К., 1995. – 237 с.
Діалогічна взаємодія у навчально-виховному процесі загаль-
ноосвітньої школи: Книга для вчителя / В.В.Андрієвська,
Г.О.Балл, А.Г.Волинець та ін.; за ред. Г.О.Балла,
О.В.Киричука, Р.М.Шамелашвілі. – К.:ІЗМН, 1997.– 136с.
Котик І.О. Розвиток суб’єктності учнів при розв’язанні кон-
фліктів у процесі діалогічного навчання / І.О. Котик// Психо-
логія. Збірник наукових праць НПУ ім. М.П.Драгоманова. –
К., 2000. – Вип. 3(10). – С. 143-150.
Максименко С.Д. Навчання і розвиток: психологічні аспек-
ти / С.Д. Максименко// Практична психологія та соціальна
робота. – 1997. – Жовтень. – С.5-7.
Михальчук Н.О. Організація навчальних дискусій на уроках в
сучасній школі / Н.О. Михальчук// Проблеми загальної та пе-
дагогічної психології – Т.2. – Ч.1. – К., 2000. – С.125-127.
Татенко В. А. Психология в субъектном измерении: Моно-
графия / В. А. Татенко. – К.: Видавничий центр «Просвіта»,
– 404 с.
Школа диалога культур. Основы программы / Под общей
ред. В.С.Библера. – Кемерово: «АЛЕФ» Гуманитарный
центр, 1992. – 96 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.