Психолого-педагогічні та культурологічні засади розвитку підлітка як суб’єкта пізнавальної діяльності

Authors

  • Н.А. Терновик

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-20.%25p

Keywords:

суб’єктність особистості, пізнавальна діяльність, діалогічна взаємодія.

Abstract

У статті проаналізовано психолого-педагогічні та культурологічні
засади розвитку підлітка як суб’єкта пізнавальної діяльності. Розгля-
нуто сутність основних психологічних особливостей діалогічної взаємо-
дії у навчальному процесі як необхідної складової розвитку суб’єктності
підлітків у пізнавальній діяльності. Встановлено, що необхідною пере-
думовою розвитку суб’єктності учнів є сформованість у них навчальної
діяльності, зокрема навчання повинно бути організовано так, щоб шко-
лярі не тільки одержували знання, а й оволоділи функціями управління
своєю діяльністю, тобто змогли здійснити перехід від навчальної діяль-
ності під керуванням учителя до самонавчання.

References

Балл Г.О. Діалого-культурологічний підхід як напрями гу-

манізації освіти / Г.О. Балл, А.Г. Волинець, С.О. Копилов //

Психологія в школі. – К., 1997. – С. 76-82.

Діалог культур і духовний розвиток людини: Матеріали Все-

української науково-практичної конференції (Київ, 24-26

січня 1995 р.) /Ред.кол.: В.М.Титов (відп. редактор) та ін. –

К., 1995. – 237 с.

Діалогічна взаємодія у навчально-виховному процесі загаль-

ноосвітньої школи: Книга для вчителя / В.В.Андрієвська,

Г.О.Балл, А.Г.Волинець та ін.; за ред. Г.О.Балла,

О.В.Киричука, Р.М.Шамелашвілі. – К.:ІЗМН, 1997.– 136с.

Котик І.О. Розвиток суб’єктності учнів при розв’язанні кон-

фліктів у процесі діалогічного навчання / І.О. Котик// Психо-

логія. Збірник наукових праць НПУ ім. М.П.Драгоманова. –

К., 2000. – Вип. 3(10). – С. 143-150.

Максименко С.Д. Навчання і розвиток: психологічні аспек-

ти / С.Д. Максименко// Практична психологія та соціальна

робота. – 1997. – Жовтень. – С.5-7.

Михальчук Н.О. Організація навчальних дискусій на уроках в

сучасній школі / Н.О. Михальчук// Проблеми загальної та пе-

дагогічної психології – Т.2. – Ч.1. – К., 2000. – С.125-127.

Татенко В. А. Психология в субъектном измерении: Моно-

графия / В. А. Татенко. – К.: Видавничий центр «Просвіта»,

– 404 с.

Школа диалога культур. Основы программы / Под общей

ред. В.С.Библера. – Кемерово: «АЛЕФ» Гуманитарный

центр, 1992. – 96 с.

How to Cite

Терновик, Н. (2019). Психолого-педагогічні та культурологічні засади розвитку підлітка як суб’єкта пізнавальної діяльності. Collection of Research Papers "Problems of Modern Psychology", (20). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-20.%p