Психолого-педагогічні та культурологічні засади розвитку підлітка як суб’єкта пізнавальної діяльності
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-20.%25pKeywords:
суб’єктність особистості, пізнавальна діяльність, діалогічна взаємодія.Abstract
У статті проаналізовано психолого-педагогічні та культурологічні
засади розвитку підлітка як суб’єкта пізнавальної діяльності. Розгля-
нуто сутність основних психологічних особливостей діалогічної взаємо-
дії у навчальному процесі як необхідної складової розвитку суб’єктності
підлітків у пізнавальній діяльності. Встановлено, що необхідною пере-
думовою розвитку суб’єктності учнів є сформованість у них навчальної
діяльності, зокрема навчання повинно бути організовано так, щоб шко-
лярі не тільки одержували знання, а й оволоділи функціями управління
своєю діяльністю, тобто змогли здійснити перехід від навчальної діяль-
ності під керуванням учителя до самонавчання.
References
Балл Г.О. Діалого-культурологічний підхід як напрями гу-
манізації освіти / Г.О. Балл, А.Г. Волинець, С.О. Копилов //
Психологія в школі. – К., 1997. – С. 76-82.
Діалог культур і духовний розвиток людини: Матеріали Все-
української науково-практичної конференції (Київ, 24-26
січня 1995 р.) /Ред.кол.: В.М.Титов (відп. редактор) та ін. –
К., 1995. – 237 с.
Діалогічна взаємодія у навчально-виховному процесі загаль-
ноосвітньої школи: Книга для вчителя / В.В.Андрієвська,
Г.О.Балл, А.Г.Волинець та ін.; за ред. Г.О.Балла,
О.В.Киричука, Р.М.Шамелашвілі. – К.:ІЗМН, 1997.– 136с.
Котик І.О. Розвиток суб’єктності учнів при розв’язанні кон-
фліктів у процесі діалогічного навчання / І.О. Котик// Психо-
логія. Збірник наукових праць НПУ ім. М.П.Драгоманова. –
К., 2000. – Вип. 3(10). – С. 143-150.
Максименко С.Д. Навчання і розвиток: психологічні аспек-
ти / С.Д. Максименко// Практична психологія та соціальна
робота. – 1997. – Жовтень. – С.5-7.
Михальчук Н.О. Організація навчальних дискусій на уроках в
сучасній школі / Н.О. Михальчук// Проблеми загальної та пе-
дагогічної психології – Т.2. – Ч.1. – К., 2000. – С.125-127.
Татенко В. А. Психология в субъектном измерении: Моно-
графия / В. А. Татенко. – К.: Видавничий центр «Просвіта»,
– 404 с.
Школа диалога культур. Основы программы / Под общей
ред. В.С.Библера. – Кемерово: «АЛЕФ» Гуманитарный
центр, 1992. – 96 с.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.