Сучасні підходи до оцінювання ефективності тренінгу

Автор(и)

  • В.М. Федорчук

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-20.%25p

Ключові слова:

тренінг, ефективність, чинники, показники (критерії), оцінка.

Анотація

У статті розглядається проблема різних підходів щодо визначення
показників (критеріїв) ефективності проведеного тренінгу у професій-
ній підготовці в сучасній освіті. На основі аналізу наявних підходів і
власного досвіду виокремлено комплексний підхід до визначення ефек-
тивності тренінгу. Ефективність його визначається трьома основними
чинниками: емоційним – кількість переживань (позитивних і негатив-
них), когнітивним – залишкові знання, навички і уміння, конотатив-
ним – поведінка в посттренінговий період.

Посилання

Горбатова Е.А. Теория и практика психологического тренин-

га: Учебное пособие / Е.А. Горбатова. – СПб.: Речь, 2008. –

с.

Евтихов О. В. Практика психологического тренинга / О. В.

Евтихов. – СПб.: Речь, 2004. – 256 с.

Зайцева Т.М. Теория психологического тренинга / Т.М. Зай-

цева. – СПб.; М., 2002.

Лебедева Н.М. Тренинг этнической толерантности для

школьников / Н.М. Лебедева, О.В. Лунева, Т.Г. Стефанен-

ко. – М., 2004. – С. 118-119.

Лидерс А.Г. Психологический тренинг с подростками: Учеб.

пособие для студ. высш. учеб. заведений/ А.Г. Лидерс. – М.:

Издательский центр “Академия”, 2001. – 256 с.

Пахальян В.Э. Групповой психологический тренинг: Учеб-

ное пособие/ В.Э. Пахальян. – СПб.: Питер, 2006. – 224 с.

Торн К. Тренінг. Настольная книга тренера. 2-е изд. /

К. Торн, Д. Маккей. – СПб.: Питер, 2008. – 240 с.

Федорчук В.М. Соціально-психологічний тренінг “Розви-

ток комунікативної компетентності викладача”: Навчаль-

но-методичний посібник/ В.М. Федорчук. – Кам’янець-

Подільський: Абетка, 2003. – 240 с.

Чуркина М.А. Тренинг для тренеров на 100%: Секреты ин-

тенсивного обучения / М.А. Чуркина, Н.В. Жадько. – 2-е

изд. – М.: Альпина Бизнес Букс, 2006. – 246 с.

Шульц Д. Психология и работа. 8-е изд. / Д. Шульц,

С. Шульц. – СПб.: Питер, 2003. – 560 с.

Kirkpatrick, D. L. (1987). Evaluation. In R. L. Craig (Ed.),

Training and development handbook. (3rd ed.). New York:

McGraw-Hill

http://www.adic.org.ua/sirpatip.

http://www.syntone.ru/library/article_syntone/content/94.

html.

##submission.downloads##

Як цитувати

Федорчук, В. (2019). Сучасні підходи до оцінювання ефективності тренінгу. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (20). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-20.%p