Сучасні підходи до оцінювання ефективності тренінгу
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-20.%25pКлючові слова:
тренінг, ефективність, чинники, показники (критерії), оцінка.Анотація
У статті розглядається проблема різних підходів щодо визначення
показників (критеріїв) ефективності проведеного тренінгу у професій-
ній підготовці в сучасній освіті. На основі аналізу наявних підходів і
власного досвіду виокремлено комплексний підхід до визначення ефек-
тивності тренінгу. Ефективність його визначається трьома основними
чинниками: емоційним – кількість переживань (позитивних і негатив-
них), когнітивним – залишкові знання, навички і уміння, конотатив-
ним – поведінка в посттренінговий період.
Посилання
Горбатова Е.А. Теория и практика психологического тренин-
га: Учебное пособие / Е.А. Горбатова. – СПб.: Речь, 2008. –
с.
Евтихов О. В. Практика психологического тренинга / О. В.
Евтихов. – СПб.: Речь, 2004. – 256 с.
Зайцева Т.М. Теория психологического тренинга / Т.М. Зай-
цева. – СПб.; М., 2002.
Лебедева Н.М. Тренинг этнической толерантности для
школьников / Н.М. Лебедева, О.В. Лунева, Т.Г. Стефанен-
ко. – М., 2004. – С. 118-119.
Лидерс А.Г. Психологический тренинг с подростками: Учеб.
пособие для студ. высш. учеб. заведений/ А.Г. Лидерс. – М.:
Издательский центр “Академия”, 2001. – 256 с.
Пахальян В.Э. Групповой психологический тренинг: Учеб-
ное пособие/ В.Э. Пахальян. – СПб.: Питер, 2006. – 224 с.
Торн К. Тренінг. Настольная книга тренера. 2-е изд. /
К. Торн, Д. Маккей. – СПб.: Питер, 2008. – 240 с.
Федорчук В.М. Соціально-психологічний тренінг “Розви-
ток комунікативної компетентності викладача”: Навчаль-
но-методичний посібник/ В.М. Федорчук. – Кам’янець-
Подільський: Абетка, 2003. – 240 с.
Чуркина М.А. Тренинг для тренеров на 100%: Секреты ин-
тенсивного обучения / М.А. Чуркина, Н.В. Жадько. – 2-е
изд. – М.: Альпина Бизнес Букс, 2006. – 246 с.
Шульц Д. Психология и работа. 8-е изд. / Д. Шульц,
С. Шульц. – СПб.: Питер, 2003. – 560 с.
Kirkpatrick, D. L. (1987). Evaluation. In R. L. Craig (Ed.),
Training and development handbook. (3rd ed.). New York:
McGraw-Hill
http://www.adic.org.ua/sirpatip.
http://www.syntone.ru/library/article_syntone/content/94.
html.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.