Вплив екологічної освіти на формування особистості підлітка як суб’єкта научіння
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-20.%25pКлючові слова:
екологічна освіта, екологічна спрямованість, екологічна культура, екологічна свідомість, екологічна компетентність.Анотація
У статті здійснено аналіз інтегративних складових екологічної
освіти, яка повинна починатися у молодшому дошкільному віці та три-
вати впродовж усього життя людини. Розглянуто чинники формування
екологічної спрямованості, екологічної культури, свідомості та компе-
тентності особистості. Висвітлено проблему підвищення ефективності
процесу формування та соціально значущі функції екологічної свідо-
мості підлітків. Виокрелено деякі фактори, що впливають на розвиток
екологічної культури підлітків. З’ясовано життєво важливу необхід-
ність в екологізації освіти, в стійкому розвитку, екологічному імпера-
тиві, зміні антропоцентричної свідомості на екоцентричну.
Посилання
Дзятковская Е. Н. Культурологический подход к обще-
му экологическому образованию / Е. Н. Дзятковская,
А.Н. Захлебный // Педагогика. – № 9. – 2009. – С. 35–43.
Захлебный А. Н. Модели содержания экологического обра-
зования в новой школе / А. Н. Захлебный, Е. Н. Дзятков-
ская // Педагогика. – № 9. – 2010. – С. 38–44.
Картавых М. А. Высшее профессионально-экологическое об-
разование студентов в области экологического менеджмен-
та и аудита: компетентностный формат / М. А. Картавых //
Высшее образование сегодня. – № 12. – 2010. – С. 29–32.
Крыжановская И. В. Влияние акцентуаций характера на
выбор профессий сферы экологии и природных ресурсов /
И.В. Крыжановская // Психологическая наука и образова-
ние. – № 2. – 2010. – С. 27–37.
Лескова С. В. Реализация креативного потенциала до-
школьника в экологическом образовании / С. В. Лескова //
Фундаментальные исследования. – № 7. – 2008. – С. 86–88.
Лук’янова Л. Б. Екологічна освіта у професійно-технічних
навчальних закладах: теоретичний і практичний аспекти :
монографія / Лариса Борисівна Лук’янова. – К. : Міленіум,
– 250 с.
Мазурок В. Г. Шляхи удосконалення еколого-економічної
освіти студентів технічного коледжу в процесі професійної
підготовки / В. Г. Мазурок // Вісник ЛНУ імені Тараса Шев-
ченка. – № 4 (215). – 2011. – С. 190–198.
Морозова Н. А. Образование как фактор формирования и
развития экологического сознания / Н. А. Морозова // Из-
вестия Российского государственного педагогического уни-
верситета им. А. И. Герцена. – № 98. – 2009. – С. 160–164.
Опарин Р. В. Экологическое образование как ведущий прин-
цип современного личностно-ориентированного образова-
ния / Р. В. Опарин // Мир науки, культуры, образования. –
№ 4(16). – 2009. – С. 204–206.
Поліщук Н. А. Створення єдиного розвивального екологіч-
ного середовища в дошкільному навчальному закладі / Н. А.
Поліщук // Педагогічний пошук. – 2010. – № 3. – С. 25–29.
Попов Н. С. Экологическое образование для устойчивого
развития / Н. С. Попов, А. Мозерова, А. Хайри, Ш. Хузар /
Фундаментальные исследования. – № 1. – 2009. – С. 97–98.
Попова Л. В. Уровневая реализация программ высшего
экологического образования / Л. В. Попова, Н. Н. Марфе-
нин // Высшее образование сегодня. – № 4. – 2010. – С. 97–99.
Приходченко А. А. Екологічна психологія – проблеми та
переспективи : збірник матеріалів / А. А. Приходченко,
А. В. Іванченко // Міжнародна науково-практична конфе-
ренція «Перший Всеукраїнський з’їзд екологів». – 2006. –
С. 302–305.
Пустовіт Н. А. Формування екологічної свідомості і поведін-
ки / Н. А. Пустовіт // Біла книга національної освіти Укра-
їни / Акад. пед. наук України ; за ред. В. Г. Кременя. – К.,
– С. 40–43.
Рудишин С. Д. Стан екологічної освіти в практиці вищої шко-
ли зарубіжних країн / С. Д. Рудишин // Вісник Житомир-
ського державного університету. – 2008. – № 40. – С. 81–85.
Сасі Н. В. Проблема відповідальності вчителя за екологічну ви-
хованість молодших школярів у педагогічній системі В. О. Су-
хомлинського / Н. В. Сасі // Вісник Черкаського Університету.
– № 131. – 2008. – С. 140–144. – (Педагогічні науки).
Титаренко Л. М. Роль польової практики у формуванні еколо-
гічної компетентності студентів / Л. М. Титаренко // Наукові
записки ТНПУ ім. В. Гнатюка, гол. ред. Г. Терещук. – Терно-
піль, 2010. – № 1. – С. 211–216. – (Серія «Педагогіка»).
Фортунатов А. А. Теоретические подходы к формирова-
нию экологической культуры студенческой молодежи /
А.А. Фор тунатов // Ученые записки Университета имени
П. Ф. Лесгафта. – № 5(63). – 2010. – С. 114–117.
Хайбулаева У. М. Формирование экологической культуры
старшеклассников / У. М. Хайбулаева, Г. Г. Недюрмагоме-
дов, В. Н. Цатуров // Педагогика. – № 3. – 2008. – С. 17–22.
Червонецький В. Дидактико-виховні функції діяльнісного
компоненту змісту екологічної освіти у школах євроатлан-
тичного регіону / В. Червонецький // Історія педагогіки. –
Вип. 12, Ч. 1. – 2010. – С. 130–140.
Чердымова Е. И. «Экологическое сознание» и
«экологическая культура» в модели экологического образо-
вания / Е. И. Чердымова // Известия Самарского научного
центра РАН. – Т. 12. – № 3. – 2010. – С. 137–140.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.