Вплив екологічної освіти на формування особистості підлітка як суб’єкта научіння

Authors

  • І.С. Черевко

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-20.%25p

Keywords:

екологічна освіта, екологічна спрямованість, екологічна культура, екологічна свідомість, екологічна компетентність.

Abstract

У статті здійснено аналіз інтегративних складових екологічної
освіти, яка повинна починатися у молодшому дошкільному віці та три-
вати впродовж усього життя людини. Розглянуто чинники формування
екологічної спрямованості, екологічної культури, свідомості та компе-
тентності особистості. Висвітлено проблему підвищення ефективності
процесу формування та соціально значущі функції екологічної свідо-
мості підлітків. Виокрелено деякі фактори, що впливають на розвиток
екологічної культури підлітків. З’ясовано життєво важливу необхід-
ність в екологізації освіти, в стійкому розвитку, екологічному імпера-
тиві, зміні антропоцентричної свідомості на екоцентричну.

References

Дзятковская Е. Н. Культурологический подход к обще-

му экологическому образованию / Е. Н. Дзятковская,

А.Н. Захлебный // Педагогика. – № 9. – 2009. – С. 35–43.

Захлебный А. Н. Модели содержания экологического обра-

зования в новой школе / А. Н. Захлебный, Е. Н. Дзятков-

ская // Педагогика. – № 9. – 2010. – С. 38–44.

Картавых М. А. Высшее профессионально-экологическое об-

разование студентов в области экологического менеджмен-

та и аудита: компетентностный формат / М. А. Картавых //

Высшее образование сегодня. – № 12. – 2010. – С. 29–32.

Крыжановская И. В. Влияние акцентуаций характера на

выбор профессий сферы экологии и природных ресурсов /

И.В. Крыжановская // Психологическая наука и образова-

ние. – № 2. – 2010. – С. 27–37.

Лескова С. В. Реализация креативного потенциала до-

школьника в экологическом образовании / С. В. Лескова //

Фундаментальные исследования. – № 7. – 2008. – С. 86–88.

Лук’янова Л. Б. Екологічна освіта у професійно-технічних

навчальних закладах: теоретичний і практичний аспекти :

монографія / Лариса Борисівна Лук’янова. – К. : Міленіум,

– 250 с.

Мазурок В. Г. Шляхи удосконалення еколого-економічної

освіти студентів технічного коледжу в процесі професійної

підготовки / В. Г. Мазурок // Вісник ЛНУ імені Тараса Шев-

ченка. – № 4 (215). – 2011. – С. 190–198.

Морозова Н. А. Образование как фактор формирования и

развития экологического сознания / Н. А. Морозова // Из-

вестия Российского государственного педагогического уни-

верситета им. А. И. Герцена. – № 98. – 2009. – С. 160–164.

Опарин Р. В. Экологическое образование как ведущий прин-

цип современного личностно-ориентированного образова-

ния / Р. В. Опарин // Мир науки, культуры, образования. –

№ 4(16). – 2009. – С. 204–206.

Поліщук Н. А. Створення єдиного розвивального екологіч-

ного середовища в дошкільному навчальному закладі / Н. А.

Поліщук // Педагогічний пошук. – 2010. – № 3. – С. 25–29.

Попов Н. С. Экологическое образование для устойчивого

развития / Н. С. Попов, А. Мозерова, А. Хайри, Ш. Хузар /

Фундаментальные исследования. – № 1. – 2009. – С. 97–98.

Попова Л. В. Уровневая реализация программ высшего

экологического образования / Л. В. Попова, Н. Н. Марфе-

нин // Высшее образование сегодня. – № 4. – 2010. – С. 97–99.

Приходченко А. А. Екологічна психологія – проблеми та

переспективи : збірник матеріалів / А. А. Приходченко,

А. В. Іванченко // Міжнародна науково-практична конфе-

ренція «Перший Всеукраїнський з’їзд екологів». – 2006. –

С. 302–305.

Пустовіт Н. А. Формування екологічної свідомості і поведін-

ки / Н. А. Пустовіт // Біла книга національної освіти Укра-

їни / Акад. пед. наук України ; за ред. В. Г. Кременя. – К.,

– С. 40–43.

Рудишин С. Д. Стан екологічної освіти в практиці вищої шко-

ли зарубіжних країн / С. Д. Рудишин // Вісник Житомир-

ського державного університету. – 2008. – № 40. – С. 81–85.

Сасі Н. В. Проблема відповідальності вчителя за екологічну ви-

хованість молодших школярів у педагогічній системі В. О. Су-

хомлинського / Н. В. Сасі // Вісник Черкаського Університету.

– № 131. – 2008. – С. 140–144. – (Педагогічні науки).

Титаренко Л. М. Роль польової практики у формуванні еколо-

гічної компетентності студентів / Л. М. Титаренко // Наукові

записки ТНПУ ім. В. Гнатюка, гол. ред. Г. Терещук. – Терно-

піль, 2010. – № 1. – С. 211–216. – (Серія «Педагогіка»).

Фортунатов А. А. Теоретические подходы к формирова-

нию экологической культуры студенческой молодежи /

А.А. Фор тунатов // Ученые записки Университета имени

П. Ф. Лесгафта. – № 5(63). – 2010. – С. 114–117.

Хайбулаева У. М. Формирование экологической культуры

старшеклассников / У. М. Хайбулаева, Г. Г. Недюрмагоме-

дов, В. Н. Цатуров // Педагогика. – № 3. – 2008. – С. 17–22.

Червонецький В. Дидактико-виховні функції діяльнісного

компоненту змісту екологічної освіти у школах євроатлан-

тичного регіону / В. Червонецький // Історія педагогіки. –

Вип. 12, Ч. 1. – 2010. – С. 130–140.

Чердымова Е. И. «Экологическое сознание» и

«экологическая культура» в модели экологического образо-

вания / Е. И. Чердымова // Известия Самарского научного

центра РАН. – Т. 12. – № 3. – 2010. – С. 137–140.

How to Cite

Черевко, І. (2019). Вплив екологічної освіти на формування особистості підлітка як суб’єкта научіння. Collection of Research Papers "Problems of Modern Psychology", (20). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-20.%p