Вплив екологічної освіти на формування особистості підлітка як суб’єкта научіння
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-20.%25pKeywords:
екологічна освіта, екологічна спрямованість, екологічна культура, екологічна свідомість, екологічна компетентність.Abstract
У статті здійснено аналіз інтегративних складових екологічної
освіти, яка повинна починатися у молодшому дошкільному віці та три-
вати впродовж усього життя людини. Розглянуто чинники формування
екологічної спрямованості, екологічної культури, свідомості та компе-
тентності особистості. Висвітлено проблему підвищення ефективності
процесу формування та соціально значущі функції екологічної свідо-
мості підлітків. Виокрелено деякі фактори, що впливають на розвиток
екологічної культури підлітків. З’ясовано життєво важливу необхід-
ність в екологізації освіти, в стійкому розвитку, екологічному імпера-
тиві, зміні антропоцентричної свідомості на екоцентричну.
References
Дзятковская Е. Н. Культурологический подход к обще-
му экологическому образованию / Е. Н. Дзятковская,
А.Н. Захлебный // Педагогика. – № 9. – 2009. – С. 35–43.
Захлебный А. Н. Модели содержания экологического обра-
зования в новой школе / А. Н. Захлебный, Е. Н. Дзятков-
ская // Педагогика. – № 9. – 2010. – С. 38–44.
Картавых М. А. Высшее профессионально-экологическое об-
разование студентов в области экологического менеджмен-
та и аудита: компетентностный формат / М. А. Картавых //
Высшее образование сегодня. – № 12. – 2010. – С. 29–32.
Крыжановская И. В. Влияние акцентуаций характера на
выбор профессий сферы экологии и природных ресурсов /
И.В. Крыжановская // Психологическая наука и образова-
ние. – № 2. – 2010. – С. 27–37.
Лескова С. В. Реализация креативного потенциала до-
школьника в экологическом образовании / С. В. Лескова //
Фундаментальные исследования. – № 7. – 2008. – С. 86–88.
Лук’янова Л. Б. Екологічна освіта у професійно-технічних
навчальних закладах: теоретичний і практичний аспекти :
монографія / Лариса Борисівна Лук’янова. – К. : Міленіум,
– 250 с.
Мазурок В. Г. Шляхи удосконалення еколого-економічної
освіти студентів технічного коледжу в процесі професійної
підготовки / В. Г. Мазурок // Вісник ЛНУ імені Тараса Шев-
ченка. – № 4 (215). – 2011. – С. 190–198.
Морозова Н. А. Образование как фактор формирования и
развития экологического сознания / Н. А. Морозова // Из-
вестия Российского государственного педагогического уни-
верситета им. А. И. Герцена. – № 98. – 2009. – С. 160–164.
Опарин Р. В. Экологическое образование как ведущий прин-
цип современного личностно-ориентированного образова-
ния / Р. В. Опарин // Мир науки, культуры, образования. –
№ 4(16). – 2009. – С. 204–206.
Поліщук Н. А. Створення єдиного розвивального екологіч-
ного середовища в дошкільному навчальному закладі / Н. А.
Поліщук // Педагогічний пошук. – 2010. – № 3. – С. 25–29.
Попов Н. С. Экологическое образование для устойчивого
развития / Н. С. Попов, А. Мозерова, А. Хайри, Ш. Хузар /
Фундаментальные исследования. – № 1. – 2009. – С. 97–98.
Попова Л. В. Уровневая реализация программ высшего
экологического образования / Л. В. Попова, Н. Н. Марфе-
нин // Высшее образование сегодня. – № 4. – 2010. – С. 97–99.
Приходченко А. А. Екологічна психологія – проблеми та
переспективи : збірник матеріалів / А. А. Приходченко,
А. В. Іванченко // Міжнародна науково-практична конфе-
ренція «Перший Всеукраїнський з’їзд екологів». – 2006. –
С. 302–305.
Пустовіт Н. А. Формування екологічної свідомості і поведін-
ки / Н. А. Пустовіт // Біла книга національної освіти Укра-
їни / Акад. пед. наук України ; за ред. В. Г. Кременя. – К.,
– С. 40–43.
Рудишин С. Д. Стан екологічної освіти в практиці вищої шко-
ли зарубіжних країн / С. Д. Рудишин // Вісник Житомир-
ського державного університету. – 2008. – № 40. – С. 81–85.
Сасі Н. В. Проблема відповідальності вчителя за екологічну ви-
хованість молодших школярів у педагогічній системі В. О. Су-
хомлинського / Н. В. Сасі // Вісник Черкаського Університету.
– № 131. – 2008. – С. 140–144. – (Педагогічні науки).
Титаренко Л. М. Роль польової практики у формуванні еколо-
гічної компетентності студентів / Л. М. Титаренко // Наукові
записки ТНПУ ім. В. Гнатюка, гол. ред. Г. Терещук. – Терно-
піль, 2010. – № 1. – С. 211–216. – (Серія «Педагогіка»).
Фортунатов А. А. Теоретические подходы к формирова-
нию экологической культуры студенческой молодежи /
А.А. Фор тунатов // Ученые записки Университета имени
П. Ф. Лесгафта. – № 5(63). – 2010. – С. 114–117.
Хайбулаева У. М. Формирование экологической культуры
старшеклассников / У. М. Хайбулаева, Г. Г. Недюрмагоме-
дов, В. Н. Цатуров // Педагогика. – № 3. – 2008. – С. 17–22.
Червонецький В. Дидактико-виховні функції діяльнісного
компоненту змісту екологічної освіти у школах євроатлан-
тичного регіону / В. Червонецький // Історія педагогіки. –
Вип. 12, Ч. 1. – 2010. – С. 130–140.
Чердымова Е. И. «Экологическое сознание» и
«экологическая культура» в модели экологического образо-
вания / Е. И. Чердымова // Известия Самарского научного
центра РАН. – Т. 12. – № 3. – 2010. – С. 137–140.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.