Психологічні фактори розвитку професійної рефлексії у студентів авіаційного університету
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-19.%25pКлючові слова:
конструкт, каузометрія, рефлексія, професійна рефлексія, когніція, рефлексивна компетентність, колективістська ідентифікація.Анотація
У статті теоретично обґрунтовано феноменологію факторів розви-
тку професійної рефлексії у студентів авіаційного університету. Розви-
ток професійної рефлексії обумовлюється інтегрованою організацією в
професійному навчанні пізнання суб’єктом себе та людей. Встановлено,
що поняттям «професійна рефлексія» розкривається сформована здат-
ність особистості до співвідношення власного особистісно-професійного
потенціалу з кваліфікаційними вимогами обраної нею професією. Саме
така здатність є тим новоутворенням особистості, що сприятиме розвит-
ку вмінь вибирати правильні стратегії подолання труднощів діяльності,
що виконується в умовах підвищеного ризику.
Посилання
Андреева Г.М. Психология социального познания.: Учеб. по-
собие для студентов высших учебных заведений / Г.М. Ан-
дреева. – Издание второе, перераб. и доп. – М.: Аспект Пресс,
– 288 с.
Бодалев А.А. Восприятие и понимание человека человеком /
А.А. Бодалев. – М.: Изд-во Моск. ун-та, 1982. – 200 с.;
Гурова Л.Л. Когнитивно-личностные характеристики твор-
ческого мышления в структуре общей одаренности / Л.Л. Гу-
рова// Вопросы психологии. – 1991. – №6. – С. 14-21
Карпов А.В. Рефлексивность как психическое свойство и
методика ее диагностики / А.В. Карпов // Психологический
журнал. – 2003. – том 24. – №5. – С.47-57.
Кулюткин Ю.Н. Рефлексивная регуляция мыслительных
действий / Ю.Н. Кулюткин// Психологические исследования
интеллектуальной деятельности. – М., 1979. – С. 22-29.
Психологічний словник / [ред. Н.А.Побірченко, авт.-укл. В.В.Си-
нявський, О.П. Сергєєнкова]. – К.: Науковий світ, 2007. – С. 210.
Семенов И.Н. Тенденции психологии развития мышления,
рефлексии и познавательной активности / И.Н. Семенов;
Гл. ред. Д.И. Фельдштейн. – М. – Воронеж, 2000.
Хотинец В.Ю. Этнокультурные особенности профессиональ-
ной рефлексии / В.Ю. Хотинец, А.И. Троянская// Психоло-
гический журнал. – 2011. – Том 32. – № 6. – С. 57-73.
Шаров А. С. Ограниченный человек: значимость, актив-
ность, рефлексия / А. С. Шаров. – Омск.: Изд-во ОмГПУ,
– 358 с.
Шаров А.С. Творческий потенциал молодежи в городской
социокультурной среде / А.С. Шаров// Досуг. Творчество.
Культура. – Омск, 1998. – С.26-38.
Щедровицкий Г. П. Рефлексия в деятельности / Г. П. Ще-
дровицкий // Мышление. Понимание. Рефлексия. – М.,
– С. 64–125.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.