Психологічна готовність студентів до визначення власної життєвої позиції
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-19.%25pКлючові слова:
готовність, психологічна готовність, позиція, життєва позиція особистості.Анотація
У статті розкрито зміст понять «психологічна готовность» та
«життєва позиція особистості»; виокремлено ціннісно-мотиваційний,
інформаційно-пізнавальний, цілеутворювальний та операціональний
компоненти готовності; подані результати емпіричного дослідження
психологічної готовності студентів до визначення власної життєвої
позиції. Встановлено, що процес формування життєвої позиції
особистості студентської молоді, який ще триває у цьому віці,
повинен спрямовуватися психолого-педагогічним колективом ВНЗ у
конструктивне русло.
Посилання
Балл Г. О. Феномен вибору в контексті соціальної поведінки.
Соціальна психологія. – 2005. – № 1. – С. 3-13.
Берн Э. Игры, в которые играют люди. Психология челове-
ческих взаимоотношений; Люди, которые играют в игры.
Психология человеческой судьбы: Пер. с англ. / Общ. ред.
М. С. Мацковского; послесловие Л. Г. Ионина и М. С. Мац-
ковского. – СПб.: Лениздат, 1992. – 400 с.
Бех И. Д. Нравственность личности: стратегия становле-
ния. – Ровно: редакционно-издательский отдел управления
по печати, 1991. – 146 с.
Карамушка Л.М. Психологія управління закладами серед-
ньої освіти: Монографія / Л.М. Карамушка. – Київ.: Ніка-
Центр, 2002. – 332 с.
Моляко В. О. Психологічна готовність до творчої праці. – К.,
– 48 с.
Помиткіна Л. В. Психологічні особливості становлення у сту-
дентів життєвої позиції особистості / Л. В. Помиткіна/ Соці-
альна психологія. – Полтава: «Інтер Графіка», 2010. – № 5
(43). – С. 130-137.
Проблеми і напрями розвитку особистісної готовності педаго-
гічних працівників та учнів професійного ліцею до творчої та
інноваційної діяльності: Збірник науково-методичних матері-
алів / За ред. А.П.Красовського і В.В.Рибалки; кол. авторів. –
К.: ІПППО АПН України та УПТО ГУОН КМДА, 2006. – 107 с.
Прядко С. А. Життєва позиція особистості в аспекті сучасного
соціально-філософського осмислення / Мультиверсум. Філософ-
ський альманах. – К.: Центр духовної культури, 2004. – № 40.
Розвиток психологічної готовності педагогів до творчої про-
фесійної діяльності: [наук.-метод. посіб.] / за наук. ред.
Е.О.Помиткіна. – К.: Миколаїв, 2010. – 288 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.