Психологічна готовність студентів до визначення власної життєвої позиції
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-19.%25pKeywords:
готовність, психологічна готовність, позиція, життєва позиція особистості.Abstract
У статті розкрито зміст понять «психологічна готовность» та
«життєва позиція особистості»; виокремлено ціннісно-мотиваційний,
інформаційно-пізнавальний, цілеутворювальний та операціональний
компоненти готовності; подані результати емпіричного дослідження
психологічної готовності студентів до визначення власної життєвої
позиції. Встановлено, що процес формування життєвої позиції
особистості студентської молоді, який ще триває у цьому віці,
повинен спрямовуватися психолого-педагогічним колективом ВНЗ у
конструктивне русло.
References
Балл Г. О. Феномен вибору в контексті соціальної поведінки.
Соціальна психологія. – 2005. – № 1. – С. 3-13.
Берн Э. Игры, в которые играют люди. Психология челове-
ческих взаимоотношений; Люди, которые играют в игры.
Психология человеческой судьбы: Пер. с англ. / Общ. ред.
М. С. Мацковского; послесловие Л. Г. Ионина и М. С. Мац-
ковского. – СПб.: Лениздат, 1992. – 400 с.
Бех И. Д. Нравственность личности: стратегия становле-
ния. – Ровно: редакционно-издательский отдел управления
по печати, 1991. – 146 с.
Карамушка Л.М. Психологія управління закладами серед-
ньої освіти: Монографія / Л.М. Карамушка. – Київ.: Ніка-
Центр, 2002. – 332 с.
Моляко В. О. Психологічна готовність до творчої праці. – К.,
– 48 с.
Помиткіна Л. В. Психологічні особливості становлення у сту-
дентів життєвої позиції особистості / Л. В. Помиткіна/ Соці-
альна психологія. – Полтава: «Інтер Графіка», 2010. – № 5
(43). – С. 130-137.
Проблеми і напрями розвитку особистісної готовності педаго-
гічних працівників та учнів професійного ліцею до творчої та
інноваційної діяльності: Збірник науково-методичних матері-
алів / За ред. А.П.Красовського і В.В.Рибалки; кол. авторів. –
К.: ІПППО АПН України та УПТО ГУОН КМДА, 2006. – 107 с.
Прядко С. А. Життєва позиція особистості в аспекті сучасного
соціально-філософського осмислення / Мультиверсум. Філософ-
ський альманах. – К.: Центр духовної культури, 2004. – № 40.
Розвиток психологічної готовності педагогів до творчої про-
фесійної діяльності: [наук.-метод. посіб.] / за наук. ред.
Е.О.Помиткіна. – К.: Миколаїв, 2010. – 288 с.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.