Теоретико-методологічний аналіз проблеми готовності практичного психолога до професійної діяльності

Автор(и)

  • І.І. Солійчук

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-19.%25p

Ключові слова:

готовність, формування готовності майбутніх практичних психологів, психологічна готовність, особистісна готовність, акмеологічна готовність, особистісно-акмеологічна модель готовності, ідеальна модель діяльності практичного психолога.

Анотація

Категорія готовності до професійної діяльності активно досліджуєть-
ся сьогодні у зв’язку зі співвіднесенням її з процесом формування й станов-
лення майбутніх спеціалістів для різних галузей професійної діяльності.
Метою статті є теоретичний аналіз науково-практичної літератури з про-
блеми. Можна зробити висновок, що погляди вчених і дослідників про на-
явність різноманітних підходів щодо визначення готовності пояснюються
тим, що розглядаються різні види готовності, а також має значення і те, до
якого конкретного виду діяльності належить готовність. Саме тому необ-
хідно враховувати специфіку самої діяльності й фактори, які впливають на
структурні компоненти готовності.

Посилання

Абрамова Г.С. Практикум по психологическому консульти-

рованию / Г.С.Абрамова. – 2-е издание. – М.: Издательский

центр «Академия», 1996. – 128 с.

Акмеология: методология, методы и технологии: материалы

научной сессии, посвященной 75-летию члена-корреспон-

дента РАО, Президента МААН Н.В. Кузьминой / Под об-

щей редакцией вице-президента МААН, заслуженного дея-

теля науки РФ, доктора психологических наук, профессора

А.А. Деркача. – М.: РАГС, 1998. – 230 с.

Акмеологические проблеми подготовки преподавателей /

Под ред. Н.В.Кузьминой. – М.-Шуя, 1999. – 199 с.

Горностай П.П. Теория и практика психологического кон-

сультирования: Проблемный поход / П.П. Горностай,

С.В. Васьковская. – К.: Наукова думка, 1995. – 128 с.

Деркач А.А. Акмеология: пути достижения вершин про-

фессионализма / А.А. Деркач, Н.В. Кузьмина. – М.: РАУ,

– 23 с.

Дьяченко М.И. Психологический словарь-справочник /

М.И. Дьяченко. – Мн: Харвест, 2001. – 576 с.

Кораблина Е.П. Психологическая помощь как профессио-

нальная деятельность практического психолога / Е.П. Ко-

раблина // Психологические проблемы самореализации

личности / Под ред. Г.С.Никифорова, Л.А. Коростылёвой. –

СПб.: Изд-во С.-Петерб. ун-та, 2001. – Вып. 5 – С. 171-182.

Линенко А.Ф. Теория и практика формирования готовнос-

ти студентов педагогических вузов к профессиональной дея-

тельности : Дис. док. пед. наук. – К., 1996. – 371 с.

Марков С. Основні принципи творчої випереджальної вищої

освіти / С.Марков // Науковий вісник Чернівецького універ-

ситету: Педагогіка та психологія. –Чернівці: Рута, 2003. –

Вип. 185.– С. 44-53.

Максименко С.Д. Фахівця потрібно моделювати (наукові

основи готовності випускника педвузу до педагогічної ді-

яльності) / С.Д. Максименко, О.М. Пелех.– К.: Рідна школа,

– № 3-4. – С.68-72.

О подходах к исследованию структуры профессионально-пе-

дагогической деятельности / Под ред. Н.В.Кузьминой. – Л.:

ЛГУ, 1972. – 182 с.

Панок В.Г. Психоконсультативні стратегії діяльності прак-

тичного психолога системи освіти: навч.-метод. посібник / В.Г.

Панок, Я.В.Чаплак, Д.Д. Романовська; за наук. редакцією

В. Г. Панка. – Чернівці: Чернівецький нац. ун-т, 2010. – 260 с.

Психологічне консультування: теорія та практика: навч.-

метод. посібник / [В.Г.Панок, І.М. Зварич, Я.В. Чаплак,

О.М.Чернописький]. – Чернівці: Чернівецький нац. ун-т,

– 272 с.

Соцька М. Оцінювання діяльності психолога закладу осві-

ти / М. Соцька // Психолог. – К.: Видавничий дім «Шкіль-

ний світ», 2003. – №56. – С. 10-15.

Соціально-психологічні чинники самореалізації творчої

індивідуальності у полікультурному світі: [монографія] /

за наук. редакцією І.М.Зварича. – Чернівці: Чернівецький

нац. ун-т, 2011. – 656 с.

Чалак Я.В. Формування готовності майбутніх практичних

психологів до консультативної взаємодії зі старшокласни-

ками, схильними до правопорушень: монографія / Я. В.

Чаплак, Н. В. Гаркавенко, І.І. Солійчук. – Чернівці: Черні-

вецький нац. ун-т, 2011. – 232 с.

Чаплак Я.В. Особистісно-акмеологічний підхід у формуван-

ні готовності майбутніх практичних психологів до професій-

ної діяльності [Електронний ресурс]: Режим доступу: http://

www.yanchaplak.com/ua/osobystisno-akmeolohichnyypidkhid-

u-formuvanni-hotovnosti-maybutnikh-praktychnykhpsykholohiv-

do-profesiynoyi-diyalnosti

Хьелл Л. Тео рии личности. 3-е издание / Л. Хьелл. – СПб.:

Питер, 2008. – 607 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Солійчук, І. (2019). Теоретико-методологічний аналіз проблеми готовності практичного психолога до професійної діяльності. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (19). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-19.%p