Теоретико-методологічний аналіз проблеми готовності практичного психолога до професійної діяльності
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-19.%25pКлючові слова:
готовність, формування готовності майбутніх практичних психологів, психологічна готовність, особистісна готовність, акмеологічна готовність, особистісно-акмеологічна модель готовності, ідеальна модель діяльності практичного психолога.Анотація
Категорія готовності до професійної діяльності активно досліджуєть-
ся сьогодні у зв’язку зі співвіднесенням її з процесом формування й станов-
лення майбутніх спеціалістів для різних галузей професійної діяльності.
Метою статті є теоретичний аналіз науково-практичної літератури з про-
блеми. Можна зробити висновок, що погляди вчених і дослідників про на-
явність різноманітних підходів щодо визначення готовності пояснюються
тим, що розглядаються різні види готовності, а також має значення і те, до
якого конкретного виду діяльності належить готовність. Саме тому необ-
хідно враховувати специфіку самої діяльності й фактори, які впливають на
структурні компоненти готовності.
Посилання
Абрамова Г.С. Практикум по психологическому консульти-
рованию / Г.С.Абрамова. – 2-е издание. – М.: Издательский
центр «Академия», 1996. – 128 с.
Акмеология: методология, методы и технологии: материалы
научной сессии, посвященной 75-летию члена-корреспон-
дента РАО, Президента МААН Н.В. Кузьминой / Под об-
щей редакцией вице-президента МААН, заслуженного дея-
теля науки РФ, доктора психологических наук, профессора
А.А. Деркача. – М.: РАГС, 1998. – 230 с.
Акмеологические проблеми подготовки преподавателей /
Под ред. Н.В.Кузьминой. – М.-Шуя, 1999. – 199 с.
Горностай П.П. Теория и практика психологического кон-
сультирования: Проблемный поход / П.П. Горностай,
С.В. Васьковская. – К.: Наукова думка, 1995. – 128 с.
Деркач А.А. Акмеология: пути достижения вершин про-
фессионализма / А.А. Деркач, Н.В. Кузьмина. – М.: РАУ,
– 23 с.
Дьяченко М.И. Психологический словарь-справочник /
М.И. Дьяченко. – Мн: Харвест, 2001. – 576 с.
Кораблина Е.П. Психологическая помощь как профессио-
нальная деятельность практического психолога / Е.П. Ко-
раблина // Психологические проблемы самореализации
личности / Под ред. Г.С.Никифорова, Л.А. Коростылёвой. –
СПб.: Изд-во С.-Петерб. ун-та, 2001. – Вып. 5 – С. 171-182.
Линенко А.Ф. Теория и практика формирования готовнос-
ти студентов педагогических вузов к профессиональной дея-
тельности : Дис. док. пед. наук. – К., 1996. – 371 с.
Марков С. Основні принципи творчої випереджальної вищої
освіти / С.Марков // Науковий вісник Чернівецького універ-
ситету: Педагогіка та психологія. –Чернівці: Рута, 2003. –
Вип. 185.– С. 44-53.
Максименко С.Д. Фахівця потрібно моделювати (наукові
основи готовності випускника педвузу до педагогічної ді-
яльності) / С.Д. Максименко, О.М. Пелех.– К.: Рідна школа,
– № 3-4. – С.68-72.
О подходах к исследованию структуры профессионально-пе-
дагогической деятельности / Под ред. Н.В.Кузьминой. – Л.:
ЛГУ, 1972. – 182 с.
Панок В.Г. Психоконсультативні стратегії діяльності прак-
тичного психолога системи освіти: навч.-метод. посібник / В.Г.
Панок, Я.В.Чаплак, Д.Д. Романовська; за наук. редакцією
В. Г. Панка. – Чернівці: Чернівецький нац. ун-т, 2010. – 260 с.
Психологічне консультування: теорія та практика: навч.-
метод. посібник / [В.Г.Панок, І.М. Зварич, Я.В. Чаплак,
О.М.Чернописький]. – Чернівці: Чернівецький нац. ун-т,
– 272 с.
Соцька М. Оцінювання діяльності психолога закладу осві-
ти / М. Соцька // Психолог. – К.: Видавничий дім «Шкіль-
ний світ», 2003. – №56. – С. 10-15.
Соціально-психологічні чинники самореалізації творчої
індивідуальності у полікультурному світі: [монографія] /
за наук. редакцією І.М.Зварича. – Чернівці: Чернівецький
нац. ун-т, 2011. – 656 с.
Чалак Я.В. Формування готовності майбутніх практичних
психологів до консультативної взаємодії зі старшокласни-
ками, схильними до правопорушень: монографія / Я. В.
Чаплак, Н. В. Гаркавенко, І.І. Солійчук. – Чернівці: Черні-
вецький нац. ун-т, 2011. – 232 с.
Чаплак Я.В. Особистісно-акмеологічний підхід у формуван-
ні готовності майбутніх практичних психологів до професій-
ної діяльності [Електронний ресурс]: Режим доступу: http://
www.yanchaplak.com/ua/osobystisno-akmeolohichnyypidkhid-
u-formuvanni-hotovnosti-maybutnikh-praktychnykhpsykholohiv-
do-profesiynoyi-diyalnosti
Хьелл Л. Тео рии личности. 3-е издание / Л. Хьелл. – СПб.:
Питер, 2008. – 607 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.