Теоретико-методологічний аналіз проблеми готовності практичного психолога до професійної діяльності
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-19.%25pKeywords:
готовність, формування готовності майбутніх практичних психологів, психологічна готовність, особистісна готовність, акмеологічна готовність, особистісно-акмеологічна модель готовності, ідеальна модель діяльності практичного психолога.Abstract
Категорія готовності до професійної діяльності активно досліджуєть-
ся сьогодні у зв’язку зі співвіднесенням її з процесом формування й станов-
лення майбутніх спеціалістів для різних галузей професійної діяльності.
Метою статті є теоретичний аналіз науково-практичної літератури з про-
блеми. Можна зробити висновок, що погляди вчених і дослідників про на-
явність різноманітних підходів щодо визначення готовності пояснюються
тим, що розглядаються різні види готовності, а також має значення і те, до
якого конкретного виду діяльності належить готовність. Саме тому необ-
хідно враховувати специфіку самої діяльності й фактори, які впливають на
структурні компоненти готовності.
References
Абрамова Г.С. Практикум по психологическому консульти-
рованию / Г.С.Абрамова. – 2-е издание. – М.: Издательский
центр «Академия», 1996. – 128 с.
Акмеология: методология, методы и технологии: материалы
научной сессии, посвященной 75-летию члена-корреспон-
дента РАО, Президента МААН Н.В. Кузьминой / Под об-
щей редакцией вице-президента МААН, заслуженного дея-
теля науки РФ, доктора психологических наук, профессора
А.А. Деркача. – М.: РАГС, 1998. – 230 с.
Акмеологические проблеми подготовки преподавателей /
Под ред. Н.В.Кузьминой. – М.-Шуя, 1999. – 199 с.
Горностай П.П. Теория и практика психологического кон-
сультирования: Проблемный поход / П.П. Горностай,
С.В. Васьковская. – К.: Наукова думка, 1995. – 128 с.
Деркач А.А. Акмеология: пути достижения вершин про-
фессионализма / А.А. Деркач, Н.В. Кузьмина. – М.: РАУ,
– 23 с.
Дьяченко М.И. Психологический словарь-справочник /
М.И. Дьяченко. – Мн: Харвест, 2001. – 576 с.
Кораблина Е.П. Психологическая помощь как профессио-
нальная деятельность практического психолога / Е.П. Ко-
раблина // Психологические проблемы самореализации
личности / Под ред. Г.С.Никифорова, Л.А. Коростылёвой. –
СПб.: Изд-во С.-Петерб. ун-та, 2001. – Вып. 5 – С. 171-182.
Линенко А.Ф. Теория и практика формирования готовнос-
ти студентов педагогических вузов к профессиональной дея-
тельности : Дис. док. пед. наук. – К., 1996. – 371 с.
Марков С. Основні принципи творчої випереджальної вищої
освіти / С.Марков // Науковий вісник Чернівецького універ-
ситету: Педагогіка та психологія. –Чернівці: Рута, 2003. –
Вип. 185.– С. 44-53.
Максименко С.Д. Фахівця потрібно моделювати (наукові
основи готовності випускника педвузу до педагогічної ді-
яльності) / С.Д. Максименко, О.М. Пелех.– К.: Рідна школа,
– № 3-4. – С.68-72.
О подходах к исследованию структуры профессионально-пе-
дагогической деятельности / Под ред. Н.В.Кузьминой. – Л.:
ЛГУ, 1972. – 182 с.
Панок В.Г. Психоконсультативні стратегії діяльності прак-
тичного психолога системи освіти: навч.-метод. посібник / В.Г.
Панок, Я.В.Чаплак, Д.Д. Романовська; за наук. редакцією
В. Г. Панка. – Чернівці: Чернівецький нац. ун-т, 2010. – 260 с.
Психологічне консультування: теорія та практика: навч.-
метод. посібник / [В.Г.Панок, І.М. Зварич, Я.В. Чаплак,
О.М.Чернописький]. – Чернівці: Чернівецький нац. ун-т,
– 272 с.
Соцька М. Оцінювання діяльності психолога закладу осві-
ти / М. Соцька // Психолог. – К.: Видавничий дім «Шкіль-
ний світ», 2003. – №56. – С. 10-15.
Соціально-психологічні чинники самореалізації творчої
індивідуальності у полікультурному світі: [монографія] /
за наук. редакцією І.М.Зварича. – Чернівці: Чернівецький
нац. ун-т, 2011. – 656 с.
Чалак Я.В. Формування готовності майбутніх практичних
психологів до консультативної взаємодії зі старшокласни-
ками, схильними до правопорушень: монографія / Я. В.
Чаплак, Н. В. Гаркавенко, І.І. Солійчук. – Чернівці: Черні-
вецький нац. ун-т, 2011. – 232 с.
Чаплак Я.В. Особистісно-акмеологічний підхід у формуван-
ні готовності майбутніх практичних психологів до професій-
ної діяльності [Електронний ресурс]: Режим доступу: http://
www.yanchaplak.com/ua/osobystisno-akmeolohichnyypidkhid-
u-formuvanni-hotovnosti-maybutnikh-praktychnykhpsykholohiv-
do-profesiynoyi-diyalnosti
Хьелл Л. Тео рии личности. 3-е издание / Л. Хьелл. – СПб.:
Питер, 2008. – 607 с.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.