До питання зв’язку особистісних особливостей педагога та навчальної успішності учнів

Автор(и)

  • Р.О. Труляєв

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-19.%25p

Ключові слова:

навчальна успішність, фактори навчальної успішності, позитивні цінності, «сильні» риси характеру.

Анотація

У статті висвітлюються актуальні питання вивчення психологічних
детермінант навчальної успішності. Обґрунтовується визначна роль
особистості педагога в досягненні учнями високої результативності
навчальної діяльності. Для систематизації накопичених даних щодо
психологічних факторів навчальної успішності та визначення в системі
наукового знання місця чинникам, пов’язаним з особистістю педагога,
в класифікацію психологічних детермінант навчальної успішності
введено критерій «Суб’єктна віднесеність важливих для навчальної
діяльності індивідуально-психологічних особливостей». Представлено
психологічний механізм впливу позитивних цінностей педагога на
навчальну успішність учнів.

Посилання

Ананьев Б. Г. Избранные психологические труды / Под ред.

А.А. Бодалева. // Т.2: Психология педагогической оценки. –

М.: Педагогика, 1980. –– 287 с.

Галузяк В. М. Мотиваційно-ціннісні детермінанти індивіду-

ального стилю педагогічного спілкування: Автореф. канд.

психол. наук: 19.00.07/Інститут психології ім. Г. С. Костю-

ка АПН України. – К., 1998 – 17 с.

Зимняя И. А. Педагогическая психология. Текст: учеб.по-

собие / И. А. Зимняя. — Ростов н/Д. : Изд-во «Феникс»,

– 480 с.

Иванова Т. Л. Стиль общения педагога и его взаимосвязь

с самооценками учащихся (на примере младших школь-

ников): Дис. канд. психол. наук: 19.00.05. – Казань, 2003. –

с.

Кочарян А. С.Эффективность учебной деятельности студен-

тов: проблема выбора факторов успешности и мишеней пе-

дагогического воздействия / А. С. Кочарян, Е. В. Фролова,

В. Н. Павленко, Н. А. Чичихина // Проблеми емпіричних

досліджень у психології. – 2009. – Вип. 2. – С. 379-387.

Мерзлякова Д. Р. Влияние профессионального «выгорания»

педагога на личностные характеристики и успешность учеб-

ной деятельности младшего школьника: Дис. канд. психол.

наук: 19.00.07 / Д. Р. Мерзлякова. – Ижевск, 2006 – 162 с.

Носенко Е. Л. Новий підхід до дослідження «цінностей у

дії»: переваги, досвід, застосування для вивчення чинників

емоційного вигорання педагога / Е. Л. Носенко, Н. В. Грисен-

ко // Проблеми сучасної психології: зб. наук. пр. К-ПНУ ім.

І. Огієнка Ін-ту психології ім. Г. С. Костюка АПН України. –

– Вип. 10. – С. 490– 500.

Носенко Э. Л. Эмоциональное состояние как опосредующий

фактор влияния самооценки на эффективность интеллекту-

альной деятельности подростка / Э. Л. Носенко// Психоло-

гический журнал. – Том 19. – №1. – 1998. – С.16-25.

Разумникова О. М., Николаева Е. И. Соотношение оценок

внимания и успешности обучения / О. М. Разумникова,

Е. И. Николаева// Вопросы психологи, 2001, №1. – с. 123-

Селигман Мартин Э. П. Новая позитивная психология:

Научный взгляд на счастье и смысл жизни / пер. с англ.;

Мартин Э. П. Селигман. – М.: Изд-во «София», 2006. – 368 с.

Fredrickson B. L. Positive emotions broaden the scope of attention

and thought-action repertoires / B. L. Fredrickson, С. Branigan //

Cognition and emotion. – 2005. – № 19 (3). – Р. 313– 332.

##submission.downloads##

Як цитувати

Труляєв, Р. (2019). До питання зв’язку особистісних особливостей педагога та навчальної успішності учнів. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (19). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-19.%p