До питання зв’язку особистісних особливостей педагога та навчальної успішності учнів
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-19.%25pКлючові слова:
навчальна успішність, фактори навчальної успішності, позитивні цінності, «сильні» риси характеру.Анотація
У статті висвітлюються актуальні питання вивчення психологічних
детермінант навчальної успішності. Обґрунтовується визначна роль
особистості педагога в досягненні учнями високої результативності
навчальної діяльності. Для систематизації накопичених даних щодо
психологічних факторів навчальної успішності та визначення в системі
наукового знання місця чинникам, пов’язаним з особистістю педагога,
в класифікацію психологічних детермінант навчальної успішності
введено критерій «Суб’єктна віднесеність важливих для навчальної
діяльності індивідуально-психологічних особливостей». Представлено
психологічний механізм впливу позитивних цінностей педагога на
навчальну успішність учнів.
Посилання
Ананьев Б. Г. Избранные психологические труды / Под ред.
А.А. Бодалева. // Т.2: Психология педагогической оценки. –
М.: Педагогика, 1980. –– 287 с.
Галузяк В. М. Мотиваційно-ціннісні детермінанти індивіду-
ального стилю педагогічного спілкування: Автореф. канд.
психол. наук: 19.00.07/Інститут психології ім. Г. С. Костю-
ка АПН України. – К., 1998 – 17 с.
Зимняя И. А. Педагогическая психология. Текст: учеб.по-
собие / И. А. Зимняя. — Ростов н/Д. : Изд-во «Феникс»,
– 480 с.
Иванова Т. Л. Стиль общения педагога и его взаимосвязь
с самооценками учащихся (на примере младших школь-
ников): Дис. канд. психол. наук: 19.00.05. – Казань, 2003. –
с.
Кочарян А. С.Эффективность учебной деятельности студен-
тов: проблема выбора факторов успешности и мишеней пе-
дагогического воздействия / А. С. Кочарян, Е. В. Фролова,
В. Н. Павленко, Н. А. Чичихина // Проблеми емпіричних
досліджень у психології. – 2009. – Вип. 2. – С. 379-387.
Мерзлякова Д. Р. Влияние профессионального «выгорания»
педагога на личностные характеристики и успешность учеб-
ной деятельности младшего школьника: Дис. канд. психол.
наук: 19.00.07 / Д. Р. Мерзлякова. – Ижевск, 2006 – 162 с.
Носенко Е. Л. Новий підхід до дослідження «цінностей у
дії»: переваги, досвід, застосування для вивчення чинників
емоційного вигорання педагога / Е. Л. Носенко, Н. В. Грисен-
ко // Проблеми сучасної психології: зб. наук. пр. К-ПНУ ім.
І. Огієнка Ін-ту психології ім. Г. С. Костюка АПН України. –
– Вип. 10. – С. 490– 500.
Носенко Э. Л. Эмоциональное состояние как опосредующий
фактор влияния самооценки на эффективность интеллекту-
альной деятельности подростка / Э. Л. Носенко// Психоло-
гический журнал. – Том 19. – №1. – 1998. – С.16-25.
Разумникова О. М., Николаева Е. И. Соотношение оценок
внимания и успешности обучения / О. М. Разумникова,
Е. И. Николаева// Вопросы психологи, 2001, №1. – с. 123-
Селигман Мартин Э. П. Новая позитивная психология:
Научный взгляд на счастье и смысл жизни / пер. с англ.;
Мартин Э. П. Селигман. – М.: Изд-во «София», 2006. – 368 с.
Fredrickson B. L. Positive emotions broaden the scope of attention
and thought-action repertoires / B. L. Fredrickson, С. Branigan //
Cognition and emotion. – 2005. – № 19 (3). – Р. 313– 332.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.