Постнекласична i традиційна парадигми отроцтва: обмеження та перспективи в контексті становлення плюралістичної методології пізнання

Автор(и)

  • А.В. Шамне

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-19.%25p

Ключові слова:

плюралістична методологія, традиційна парадигма отроцтва, постнекласична парадигма, підлітково-юнацький період (11-20 р.р.), культуротворча функція отроцтва.

Анотація

Стаття присвячена обґрунтуванню нового розуміння сутності отро-
цтва як вікового періоду. В контексті цієї проблеми розглянуто пер-
спективи використання потенціалу плюралістичної методології піз-
нання, постнекласичної парадигми та зміни «методологічних лінз» (за
Т.Куном). Проаналізовано особливості сучасного типу отроцтва. Вста-
новлено, що використання потенціалу методологічного плюралізму до-
зволить нівелювати обмеженість традиційної парадигмальної моделі та
реально наблизити психологію отроцтва до запитів сучасної практики
за рахунок розширення світогляду і дослідницького простору, вну-
трішньої і зовнішньої інтеграції, можливостей використання досяг-
нень зарубіжних учених на основі творчого переосмислення, адаптації
та інтеграції із змістовно цінними вітчизняними підходами у вивченні
отроцтва як об’єкта дослідження.

Посилання

Гусельцева М.С. Культурная психология: методология, ис-

тория, перспективы / Марина Сергеевна Гусельцева. – М.:

Прометей, 2007. – 566 с.

Теория и методология психологии: Постнеклассическая пер-

спектива / Отв. ред. А.Л. Журавлев, А.В. Юревич. – М.: Изд-

во «Ин-т психологии РАН», 2007. – 528 с.

Корнилова Т.В. К проблеме полипарадигмальности психоло-

гических объяснений / Т.В. Корнилова // Психологический

журнал. –Том 27. – №5. – 2006. – С. 92–100.

Кун Т. Структура научных революций / Томас Кун; [пер. с

англ. яз. И. З. Налетова.; общ. ред. и послесл. С. Р. Мику-

линского и Л. А. Марковой]. – [2-е изд.]. — М. : Прогресс,

— 300 с.

Лотман Ю.М. Семиосфера / Юрий Михайлович Лотман. –

Санкт-Петербург: Исскуство-СПБ , 2000. – 704 с.

Смирнов С.Д. Методологический плюрализм и предмет пси-

хологии / С.Д. Смирнов // Вопросы психологии. – 2005. –

№ 4. – С. 3-8.

Фейерабенд П. Избранные труды по методологии науки /

Пол Фейерабенд; [пер. с англ.и нем. яз. А. Л. Никифоро-

ва; общ. ред. и вступ. ст. И. С. Нарского]. — М.: Прогресс,

– 542 с.

Kvale S. Postmodern Psychology: A Contradiction in Terms? //

Psychology and Postmodernism / Ed. by S. Kvale ets. London:

Sage Publications 1994. Р.31-57.

##submission.downloads##

Як цитувати

Шамне, А. (2019). Постнекласична i традиційна парадигми отроцтва: обмеження та перспективи в контексті становлення плюралістичної методології пізнання. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (19). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-19.%p