Постнекласична i традиційна парадигми отроцтва: обмеження та перспективи в контексті становлення плюралістичної методології пізнання
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2013-19.%25pКлючові слова:
плюралістична методологія, традиційна парадигма отроцтва, постнекласична парадигма, підлітково-юнацький період (11-20 р.р.), культуротворча функція отроцтва.Анотація
Стаття присвячена обґрунтуванню нового розуміння сутності отро-
цтва як вікового періоду. В контексті цієї проблеми розглянуто пер-
спективи використання потенціалу плюралістичної методології піз-
нання, постнекласичної парадигми та зміни «методологічних лінз» (за
Т.Куном). Проаналізовано особливості сучасного типу отроцтва. Вста-
новлено, що використання потенціалу методологічного плюралізму до-
зволить нівелювати обмеженість традиційної парадигмальної моделі та
реально наблизити психологію отроцтва до запитів сучасної практики
за рахунок розширення світогляду і дослідницького простору, вну-
трішньої і зовнішньої інтеграції, можливостей використання досяг-
нень зарубіжних учених на основі творчого переосмислення, адаптації
та інтеграції із змістовно цінними вітчизняними підходами у вивченні
отроцтва як об’єкта дослідження.
Посилання
Гусельцева М.С. Культурная психология: методология, ис-
тория, перспективы / Марина Сергеевна Гусельцева. – М.:
Прометей, 2007. – 566 с.
Теория и методология психологии: Постнеклассическая пер-
спектива / Отв. ред. А.Л. Журавлев, А.В. Юревич. – М.: Изд-
во «Ин-т психологии РАН», 2007. – 528 с.
Корнилова Т.В. К проблеме полипарадигмальности психоло-
гических объяснений / Т.В. Корнилова // Психологический
журнал. –Том 27. – №5. – 2006. – С. 92–100.
Кун Т. Структура научных революций / Томас Кун; [пер. с
англ. яз. И. З. Налетова.; общ. ред. и послесл. С. Р. Мику-
линского и Л. А. Марковой]. – [2-е изд.]. — М. : Прогресс,
— 300 с.
Лотман Ю.М. Семиосфера / Юрий Михайлович Лотман. –
Санкт-Петербург: Исскуство-СПБ , 2000. – 704 с.
Смирнов С.Д. Методологический плюрализм и предмет пси-
хологии / С.Д. Смирнов // Вопросы психологии. – 2005. –
№ 4. – С. 3-8.
Фейерабенд П. Избранные труды по методологии науки /
Пол Фейерабенд; [пер. с англ.и нем. яз. А. Л. Никифоро-
ва; общ. ред. и вступ. ст. И. С. Нарского]. — М.: Прогресс,
– 542 с.
Kvale S. Postmodern Psychology: A Contradiction in Terms? //
Psychology and Postmodernism / Ed. by S. Kvale ets. London:
Sage Publications 1994. Р.31-57.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.