Гендерні і психологічні відмінності образу “Я” старшокласників як аспект проблеми забезпечення креативності взаємодій учителів з учнями
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-18.%25pКлючові слова:
гендерні відмінності образу “Я” старшокласників, креативність взаємодії вчителя з учнями, факторний аналіз, особистісні конструкти, техніка педагогічного впливу.Анотація
У статті описано результати факторноаналітичного дослідження
структури образу “Я” старшокласників у просторі позитивних і
негативних особистісних характеристик з точки зору проблеми
креативного наповнення взаємодії вчителя з учнями. Представлено
гендерні відмінності образу “Я” старшокласників на рівні латентних
конструктів, що відобразили частково небажані особистісні стратегії учнів
різної статі. Запропоновано, як шлях насичення креативними елемен
тами, вдосконалити техніку педагогічного впливу спрямуванням його
не лише на поверхневі особистісні об’єкти, а й на глибинні особистісні
конструкти з метою їх модифікації, посилення, послаблення або
руйнування і на цій основі прискорення досягнення розвивальних,
виховних і навчальних цілей.
Посилання
Анастази А. Психологическое тестирование /А.Анастази,
С.Урбина. – СПб.: Питер, 2001. – 688 с.
Битинас В.П. Многомерный анализ в педагогике и педа
гогической психологии /В.П.Битинас. – Вильнюс, 1971. –
с.
Браверман Э.М. Структурные методы обработки эмпирических
данных /Э.М.Браверман, М.Б.Мучник. – М., 1983. – 464 с.
Вікова та педагогічна психологія: Навч. посіб. /О.В.Скрип
ченко, Л.В.Долинська, З.В.Огороднійчук та ін. – 2е вид. – К.:
Каравела, 2008. – 400 с.
Говорун Т.В. Гендерна психологія: Навчальний посібник /
Т.В.Говорун, О.М.Кікінежді. – К.: Видавничий центр “Ака
демія”, 2004. – 308 с.
Ильин Е.П. Дифференциальная психология мужчины и
женщины /Е.П.Ильин. – СПб.: Питер, 2006. – 544 с.
Келли Дж. Теории личности: психология личных конструк
тов / Дж.Келли. – СПб: Речь, 2000. – 249 с.
Мельников В.М. Введение в экспериментальную психологию
личности /В.М.Мельников, Л.Т.Ямпольский. – М., 1985. –
с.
Основи теорії гендеру: Навчальний посібник. – К.: “К.І.С.”,
– 536 с.
Харман Г. Современный факторный анализ / Г.Харман. – М.,
– 485 с.
Шмельов А.Г. Введение в экспериментальную психосе
мантику /А.Г.Шмельов. – М., 1983. – 157 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.