Формування творчого мислення студентів як основа інноваційного розвитку суспільства

Автор(и)

  • Н.М. Мойсеєнко

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-18.%25p

Ключові слова:

творче медичне мислення, процеси розуміння, прогнозування, апробації, творчий тренінг, КАРУС.

Анотація

У статті обґрунтовується актуальність активізації творчого
потенціалу майбутніх спеціалістів в галузі медицини, які повинні
забезпечувати інноваційний розвиток суспільства. Розглядаються
питання стосовно сутності творчого завдання та виокремлюються інди"
фікаційні ознаки творчої мисленнєвої діяльності студента, який
навчається медицини. Виокремлено складові мисленнєвого процесу,
спрямованого на розв’язання медичної проблеми: процес розуміння,
процес прогнозування, процес апробації. Аналізуються психологічні
аспекти активізації та оптимізації творчого мислення. Розглядаються
психологічні засади впровадження творчого тренінгу для активізації
процесу медичного мислення майбутніх лікарів. Обґрунтовується
можливість позитивного впливу тренінгової системи КАРУС. Про"
ілюстровано можливість використання навчальних задач з клінічних
дисциплін (на прикладі задач з офтальмології) як основи тренінгових
задач системи КАРУС.
На прикладі творчого медичного мислення студентів доведено
результативність впровадження творчого тренінгу, який сприяв
підвищенню суб’єктивної чуттєвості, забезпечив розвиток синергії та
активізації інтуїтивних компонентів творчого мисленнєвого процесу.

Посилання

Альтшуллер Г.С. Найти идею. Введение в теорию решения

изобретательских задач /Г.С.Альтшуллер. – Новосибирск:

Наука, 1986. – 206 с.

Богоявленская Д.Б. О предмете и методе исследования твор"

ческих способностей /Д.Б.Богоявленская // Психол. журн. –

– Т. 16. – № 5. – С. 49"58.

Буш Г.Я. Основы эвристики для изобретателей /Г.Я.Буш. –

Рига: Знание, 1977. – 95с.

Дружинин В.Н. Когнитивные способности структура диагно"

стика, развитие. – М.: ПЕР СЭ; СПб: ИМАТОН"М, 2001. –

с.

Ершова"Бабенко И.В. Внедрение психосенергетического

подхода в медицинском вузе. Метод “creative power” (Создающая

сила) /И.В.Ершова"Бабенко, Т.Пашенко, Т.Богачук// Со"

ціальні технології: актуальні проблеми теорії і практики. –

Одеса, 2002. – Вип.19. – С. 66"67.

Лящук П.М. Лікар загальної практики: якість підготовки /

П.М.Лящук, В.П.Пішак// Ваше здоров’я. – 2002. – Т.6. –

№25 (651). – С.4.

Лящук П.М. Клініка – вища школа лікарської майстерності /

П.М.Лящук, В.П.Пішак// Буковинський медичний вісник. –

– Т.11, №1 . – С. 151"153.

Моляко В.О. Психологическая система тренинга конструктив"

ного мышления /В.О.Моляко//Вопр. психологии. – 2000. –

№5. – С. 136"141.

Пидаев А.В. Болонский процесс в Европе /А.В.Пидаев,

В.Г.Передерий. – Одесса: Медуниверситет, 2004. –

с.

Чавчанидзе В.В. Проблемы управления интеллектуальной

деятельностью. Психоэвристическое программирование /

В.В.Чавчанидзе. – Тбилиси: Мецниереба, 1974 – 167 с.

Эсаулов А.Ф. Активизация учебно"познавательной деятель"

ности студентов /А.Ф.Эсаулов. – М.: Высшая школа, 1982. –

с.

Gordon W. Metaphor and invention // The creativity Questions.

Durham, NC: Duke University Press. – 1976.

Халперн Д. Психология критического мышления /Д.Хал"

перн. – Санкт"Петербург: Питер, 2000. – 501с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Мойсеєнко, Н. (2019). Формування творчого мислення студентів як основа інноваційного розвитку суспільства. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (18). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-18.%p