Формування творчого мислення студентів як основа інноваційного розвитку суспільства
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-18.%25pKeywords:
творче медичне мислення, процеси розуміння, прогнозування, апробації, творчий тренінг, КАРУС.Abstract
У статті обґрунтовується актуальність активізації творчого
потенціалу майбутніх спеціалістів в галузі медицини, які повинні
забезпечувати інноваційний розвиток суспільства. Розглядаються
питання стосовно сутності творчого завдання та виокремлюються інди"
фікаційні ознаки творчої мисленнєвої діяльності студента, який
навчається медицини. Виокремлено складові мисленнєвого процесу,
спрямованого на розв’язання медичної проблеми: процес розуміння,
процес прогнозування, процес апробації. Аналізуються психологічні
аспекти активізації та оптимізації творчого мислення. Розглядаються
психологічні засади впровадження творчого тренінгу для активізації
процесу медичного мислення майбутніх лікарів. Обґрунтовується
можливість позитивного впливу тренінгової системи КАРУС. Про"
ілюстровано можливість використання навчальних задач з клінічних
дисциплін (на прикладі задач з офтальмології) як основи тренінгових
задач системи КАРУС.
На прикладі творчого медичного мислення студентів доведено
результативність впровадження творчого тренінгу, який сприяв
підвищенню суб’єктивної чуттєвості, забезпечив розвиток синергії та
активізації інтуїтивних компонентів творчого мисленнєвого процесу.
References
Альтшуллер Г.С. Найти идею. Введение в теорию решения
изобретательских задач /Г.С.Альтшуллер. – Новосибирск:
Наука, 1986. – 206 с.
Богоявленская Д.Б. О предмете и методе исследования твор"
ческих способностей /Д.Б.Богоявленская // Психол. журн. –
– Т. 16. – № 5. – С. 49"58.
Буш Г.Я. Основы эвристики для изобретателей /Г.Я.Буш. –
Рига: Знание, 1977. – 95с.
Дружинин В.Н. Когнитивные способности структура диагно"
стика, развитие. – М.: ПЕР СЭ; СПб: ИМАТОН"М, 2001. –
с.
Ершова"Бабенко И.В. Внедрение психосенергетического
подхода в медицинском вузе. Метод “creative power” (Создающая
сила) /И.В.Ершова"Бабенко, Т.Пашенко, Т.Богачук// Со"
ціальні технології: актуальні проблеми теорії і практики. –
Одеса, 2002. – Вип.19. – С. 66"67.
Лящук П.М. Лікар загальної практики: якість підготовки /
П.М.Лящук, В.П.Пішак// Ваше здоров’я. – 2002. – Т.6. –
№25 (651). – С.4.
Лящук П.М. Клініка – вища школа лікарської майстерності /
П.М.Лящук, В.П.Пішак// Буковинський медичний вісник. –
– Т.11, №1 . – С. 151"153.
Моляко В.О. Психологическая система тренинга конструктив"
ного мышления /В.О.Моляко//Вопр. психологии. – 2000. –
№5. – С. 136"141.
Пидаев А.В. Болонский процесс в Европе /А.В.Пидаев,
В.Г.Передерий. – Одесса: Медуниверситет, 2004. –
с.
Чавчанидзе В.В. Проблемы управления интеллектуальной
деятельностью. Психоэвристическое программирование /
В.В.Чавчанидзе. – Тбилиси: Мецниереба, 1974 – 167 с.
Эсаулов А.Ф. Активизация учебно"познавательной деятель"
ности студентов /А.Ф.Эсаулов. – М.: Высшая школа, 1982. –
с.
Gordon W. Metaphor and invention // The creativity Questions.
Durham, NC: Duke University Press. – 1976.
Халперн Д. Психология критического мышления /Д.Хал"
перн. – Санкт"Петербург: Питер, 2000. – 501с.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright
The Editorial Board has the full right to publish original scientific papers containing results of theoretical and experimental research works which are not currently subject to review for publication in other scientific editions. The Author shall transfer to the editorial board of the Collection the right to spread the electronic version of the paper, as well as the electronic version of the paper translated into English (for papers originally submitted in Ukrainian and Russian) by all kinds of electronic means (placement at the official website of the Collection, electronic databases, repositories etc).
The Author of an article reserves the right to use materials of the paper, without approval with the editorial board and the founders of this Collection: a) partially or fully, for educational purposes; b) for writing own dissertation papers; c) for preparation of abstracts, conference reports and presentations.
The Author of an article can place electronic copies of the paper (including the final electronic version downloaded from the official website of the Collection) at:
- personal web resources of all Authors (websites, webpages, blogs etc.);
- web resources of the institutions where the Authors are employed (including electronic institutional repositories);
- non-profit public access web resources (for example, arXiv.org).
But in all cases, it is obligatory to have a bibliographic reference to the paper, or a hyperlink to its electronic copy placed at the official website of this Collection.