Розвиток рефлексії як суб’єктної здатності до професійної діяльності викладача вищої школи

Автор(и)

  • Н.М. Надюк

DOI:

https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-18.%25p

Ключові слова:

суб’єктність, рефлексія, професійна рефлексія, особистісна здатність.

Анотація

Професійне становлення викладача вищої школи розглядається як
різноплановий, складнодетермінований феномен із специфічною
структурою і динамікою розвитку; його можна визначити як процес
“перетворення” людини на суб’єкт професійної педагогічної діяльності і
життя в цілому. Провідним чинником в цьому процесі виступає
внутрішня активність особистості викладача вищої школи, що
виявляється в різних видах педагогічної рефлексії. Суб’єктність
визначається як провідна засада успішності професійної діяльності, як
рефлексивний феномен особистості, який дозволяє людині визначати
ціннісну позицію щодо самої себе і, виходячи з такої позиції, формувати
власну професійну стратегію.

Посилання

Выготский Л.С. Собрание сочинений: В 6ти томах / Л.С. Вы

готский. – Т. 6. Научное наследство / Под ред. М.Г. Яро

шевского. –М. : Педагогика, 1984. – 400 с.

Завацька Н.Є. Теоретичні підходи та основні методи пси

хотерапії узалежненої поведінки: соціальнопсихологічний

аспект : [монографія] / Н.Є. Завацька. – К.: Український

видавничий консорціум, 2008. – 260 с.

Карпов А.В. Рефлексивность как психическое свойство и

методика ее диагностики / А.В.Карпов // Психологический

журнал. – 2003. –№5. – С. 4557.

Кулюткин Ю.Н. Творческое мышление в профессиональной

деятельности учителя / Ю.Н. Кулюткин // Вопросы пси

хологии. – 1986. –№2. – С. 2130.

Максименко С.Д. Ґенеза здійснення особистості / С.Д. Макси

менко. – К.: Видавництво ТОВ “КММ”, 2006. – 240 с.

Маслоу А. Новые рубежи человеческой природы / А.Маслоу; пер. с

англ., испр. – М.: Смысл; Альпина нонфикшн, 2011. – 496 с.

Митина Л.М. Психологические особенности внутриличност

ных противоречий учителя / Л.М. Митина, О.В. Кузьменкова //

Вопросы психологии. – 1998. –№3. – С. 3–16.

Петровский В.А. Личность в психологии: парадигма субъектнос

ти/ В.А. Петровский. – РостовнаДону: Феникс, 1996. – 512 с.

Проблемы рефлексии. Современные комплексные иссле

дования. – Новосибирск: Наука, 1987. – 240 с.

Слободчиков В.И. Основы психологической антропологии.

Психология человека: Введение в психологию субъективно

сти / В.И. Слободчиков, Е.И. Исаев. – М. : ШколаПресс,

– 384 с.

##submission.downloads##

Як цитувати

Надюк, Н. (2019). Розвиток рефлексії як суб’єктної здатності до професійної діяльності викладача вищої школи. Збірник наукових праць "Проблеми сучасної психології", (18). https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-18.%p