Розвиток рефлексії як суб’єктної здатності до професійної діяльності викладача вищої школи
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-18.%25pКлючові слова:
суб’єктність, рефлексія, професійна рефлексія, особистісна здатність.Анотація
Професійне становлення викладача вищої школи розглядається як
різноплановий, складнодетермінований феномен із специфічною
структурою і динамікою розвитку; його можна визначити як процес
“перетворення” людини на суб’єкт професійної педагогічної діяльності і
життя в цілому. Провідним чинником в цьому процесі виступає
внутрішня активність особистості викладача вищої школи, що
виявляється в різних видах педагогічної рефлексії. Суб’єктність
визначається як провідна засада успішності професійної діяльності, як
рефлексивний феномен особистості, який дозволяє людині визначати
ціннісну позицію щодо самої себе і, виходячи з такої позиції, формувати
власну професійну стратегію.
Посилання
Выготский Л.С. Собрание сочинений: В 6ти томах / Л.С. Вы
готский. – Т. 6. Научное наследство / Под ред. М.Г. Яро
шевского. –М. : Педагогика, 1984. – 400 с.
Завацька Н.Є. Теоретичні підходи та основні методи пси
хотерапії узалежненої поведінки: соціальнопсихологічний
аспект : [монографія] / Н.Є. Завацька. – К.: Український
видавничий консорціум, 2008. – 260 с.
Карпов А.В. Рефлексивность как психическое свойство и
методика ее диагностики / А.В.Карпов // Психологический
журнал. – 2003. –№5. – С. 4557.
Кулюткин Ю.Н. Творческое мышление в профессиональной
деятельности учителя / Ю.Н. Кулюткин // Вопросы пси
хологии. – 1986. –№2. – С. 2130.
Максименко С.Д. Ґенеза здійснення особистості / С.Д. Макси
менко. – К.: Видавництво ТОВ “КММ”, 2006. – 240 с.
Маслоу А. Новые рубежи человеческой природы / А.Маслоу; пер. с
англ., испр. – М.: Смысл; Альпина нонфикшн, 2011. – 496 с.
Митина Л.М. Психологические особенности внутриличност
ных противоречий учителя / Л.М. Митина, О.В. Кузьменкова //
Вопросы психологии. – 1998. –№3. – С. 3–16.
Петровский В.А. Личность в психологии: парадигма субъектнос
ти/ В.А. Петровский. – РостовнаДону: Феникс, 1996. – 512 с.
Проблемы рефлексии. Современные комплексные иссле
дования. – Новосибирск: Наука, 1987. – 240 с.
Слободчиков В.И. Основы психологической антропологии.
Психология человека: Введение в психологию субъективно
сти / В.И. Слободчиков, Е.И. Исаев. – М. : ШколаПресс,
– 384 с.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.