Психологічний аспект спілкування в системі міжперсональної і міжгрупової взаємодії (на прикладі оволодіння іноземною мовою майбутніми випускниками ВНЗ)
DOI:
https://doi.org/10.32626/2227-6246.2012-18.%25pКлючові слова:
спілкування, міжперсональна і між групова взаємодія, мовлення, організація навчання, носії мови, майбутні фахівці, діалогічний підхід, розвиток, самостійність, суб’єкт, діяльність.Анотація
Досягнення мети спілкування може відбуватися за допомогою
різноманітних засобів та принципів організації мовлення, а шляхи
оптимізації міжособистісної взаємодії потрібно шукати не стільки в
озброєнні носія мови суто лінгвістичними і поведінковими техніками
спілкування, скільки у створенні таких умов діяльності, які відкривали
би суб’єкту максимальні можливості для вияву ініціативності й
самостійності. Зроблено спробу дати варіант інтерпретації досвіду
навчання іноземній мові майбутніх фахівців соціономічних професій з
позиції діалогічного підходу, показано можливості організації
навчального процесу як процесу розвитку самостійності суб’єкта учіння.
Посилання
Балл Г.О. Проблема гуманізації освіти та діалогічний підхід /
Г.О. Балл // Діалогічна взаємодія у навчально–виховному пpо&
цесі загальноосвітньої школи – Київ: ІЗМH, 1997. – С. 6–24.
Бодалев А.А. Личность и общение / А.А. Бодалев. – М.:
Международная педагогическая академия, 1983. – 328 с.
Каган М.С. Общение как ценность и как творчество /
М.С. Каган, А.М. Эткинд // Вопросы психологии, 1988. –
№4. – С. 25–34.
Ковальчук І.В. Іншомовне спілкування та розвиток кому&
нікативної культури особистості / І.В. Ковальчук // Проблеми
сучасної психології. Збірник наукових праць Кам’янець&
Подільського національного університету імені Івана Огієнка,
Інституту психології ім Г.С. Костюка НАПН України /За ред.
С.Д.Максименка, Л.А.Онуфрієвої. – Вип. 15. – Кам’янець&
Подільський: Аксіома, 2012. – С. 275&285.
Костюк Г.С. Сравнительное исследование индивидуального и
совместного решения мыслительных задач младшими школь&
никами / Г.С. Костюк, В.В. Андриевская, Г.А. Балл и др. //
Психологический журнал. – 1983. – Т.4. – №5. – С.23–31.
Леонтьев А.А. Проблемы и методы психолингвистики в меж&
личностном общении / А.А. Леонтьев // Исследование рече&
мыслительной деятельности. – Алма–Ата, 1974. – С. 3–11.
Ломов Б.Ф. Методологические и теоретические проблемы
психологии / Б.Ф. Ломов. – М.: Наука, 1984. – 444 с.
Онуфрієва Л.А. Категорія спілкування в системі міжособис&
тісної і міжгрупової взаємодії (на матеріалі оволодіння
іноземною мовою) / Л.А. Онуфрієва // Проблеми сучасної
психології. Збірник наукових праць Кам’янець&Подільського
національного університету імені Івана Огієнка, Інституту
психології ім. Г.С. Костюка АПН України /За ред. С.Д.Мак&
сименка, Л.А.Онуфрієвої. – Вип. 4. – Кам’янець&Подільський:
Аксіома, 2009. – С. 258&271.
Піроженко Т.О. Мовленнєва здібність людини та її формування
в освітніх закладах / Т.О. Піроженко // Обдарована особистість –
пошук, розвиток, допомога. – К.: Гнозис, 1998. – С. 423–427.
Словарь практического психолога. – Минск: Харвест, 1997. –
с.
Татенко В.А. Психология в субъектном измерении / В.А. Та&
тенко. – Киев.: Просвіта, 1996. – 404 с.
Apelt W. Motivation und Fremdsprachenunterricht / W. Apelt –
Leipzig. VEB Verlag, Enzyklopдdie, 1981.
Blickpunkt Fremdsprachenunterricht und Europa Der fremd&
sprachliche Unterricht – Stuttgart. 1990. – H.101. – S. 50.
Edelhof C. Lernziele und Verfahren eines kommunikativen
Fremdsprachenunterrichts / C. Edelhof // Pragmatische Didaktik
des Englischunterrichts – Padeborn, 1979. – S. 146–155.
##submission.downloads##
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Редакція має повне право публікувати у Збірнику оригінальні наукові статті як результати теоретичних і експериментальних досліджень, які не знаходяться на розгляді для опублікування в інших виданнях. Автор передає редколегії Збірника права на розповсюдження електронної версії статті, а також електронної версії англомовного перекладу статті (для статей українською та російською мовою) через будь-які електронні засоби (розміщення на офіційному web-сайті Збірника, в електронних базах даних, репозитаріях та ін).
Автор публікації зберігає за собою право без узгодження з редколегією та засновниками використовувати матеріали статті: а) частково чи повністю в освітніх цілях; б) для написання власних дисертацій; в) для підготовки абстрактів, доповідей конференцій та презентацій.
Автор публікації має право розміщувати електронні копії статті (у тому числі кінцеву електронну версію, завантажену з офіційного web-сайту Збірника) на:
- персональних web-ресурсах усіх Авторів (web-сайти, web-сторінки, блоги тощо);
- web-ресурсах установ, де працюють Автори (включно з електронними інституційними репозитаріями);
- некомерційних web-ресурсах відкритого доступу (наприклад, arXiv.org).
Але в усіх випадках обов’язковою є наявність бібліографічного посилання на статтю або гіперпосилання на її електронну копію, що містяться на офіційному сайті Збірника.